Jump to content
MAINOS

Ylityöt hoitoalalla


SHV

Recommended Posts

Aloitin uuden aiheen tästä, kun tuolla kutsumus-kolumnin keskustelussa tästä oli jo aloiteltu, mutta menee niin sen alkuperäisen aiheen vierestä, joten..Ylityöt. Aika monet sanovat, etteivät tee ylitöitä. Niin minäkin ennen, mutta nyt olen todennut sen ihan turhaksi sanoa niin. Työskentelen kotihoidossa, jossa on arkena töissä 2+1 ja viikonloppuna 1+1. eli todella pienestä porukasta on kyse. Akuutteihin käynteihin on mentävä, vaikka se sotkee koko päivän aikataulun. Iltavuorolaiselle ei voi aamun hommia jättää, koska hänen tiukka kiertoaikataulu alkaa jo siinä työvuoron alkupuolella. Joskus ennen lipsuin kirjaamisesta, tein ne seuraavana päivänä, mutta yön aikana voi jotain asiakkaille sattua ja silloin, jos kirjaukset ei ole kunnossa, ei tarvittava tieto kulje. Lisäksi olen joutunut joitain kertoja jäämään aamusta iltavuoroon, koska ei yksinkertaisesti saada sijaisia lyhyellä varoitusajalla. Tähän ei tarvitse suostua, tiedetään, mutta kuka ne ihmiset siellä kotona hoitaa? Ylityöt maksetaan meille rahana, mutta pääsääntöisesti pitäisi ottaa listassa ne aikana pois, niitä ei siirretä enää seuraaville listoille roikkumaan, vaan sitten maksetaan, jos ei saa otettua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse teen omasta palkastani noin 20% ylitöinä. Niin, olen ulkomailla töissä. Meillä on viikossa 35,5 t merkittyä työtä. Ja kaikki sen ylittyvät maksetaan 100% tai 50% rahana ja 50% vapaa-aikana. Itse saa valita kumman ottaa. Btw meidän sisätautien teholla on 60% viroista auki...Muokkaus:typo

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iltavuorossa saattaa "teknisistä syistä" joutua parikin ylityötuntia tekemään. Mut niistä maksetaan 100% korvaus. (Mulle ainakin, kun teen keikkaa.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tulee paljon ylitöitä. Meillä eletään 6 viikon jaksoissa, ja mulla on yleensä keskimäärin 25 tuntia ylitöitä per 3 viikkoa. Välillä sitten enemmänkin. Nyt tulevana 6 viikon jaksona mulla on suunnitellusti tulossa lähes 70 tuntia ylitöitä...ainoa positiivinen asia on, että niistä tulee vähän paremmin rahaa :- Mutta ei suinkaan 100% vaan vähän koroitettuna vasta kun menee ylityörajan yli :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkälaisessa paikassa työskentelet EVETYS? Kyllähän tuossa on tekemistä, kun noin paljon tulee ylitöitä. Itse mieluummin pitäisin vapaana kuin ottasin rahana, koska pieni lapsi ja toinen tulossa niin on muutakin hommaa kuin olla töissä, mutta joskus ei vaan ykisnkertaisesti pääse lähtemään ajoissa ja on soitettava lapsen hoitopaikkaan, että älkää viskatko lasta pihalle, tulen kunhan pääsen.. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa tehdä ylitöitä niin paljon kuin kerkiää ja niistä annetaan rahaa jaksotyötessin mukaisesti. Viime 6 viikon listassa tuli joku reilu 40 tuntia extraa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä kun on tavoitteena että työmaalla viihdytään max.100 tuntia/lista niin pikkasen kuullostaa nuo teitin ylityötyntimäärät kovilta. No, vanha on vanha - eihän sille mitään voi... :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä lähes pakotetaan ottamaan överit aikana. Täällä on joku puolivuotiskausidiili, eli tunnit tasataan puolivuosittain. Jos on övereitä tullut, oh tyrkyttää vapaapäiviä jo suunnitelluihin listoihin. Mulle tää ei tosin ole mikään ongelma koska en paljoa övereitä tee sattuneesta syystä. Mitään extraa övereistä ei tule.

Lisäksi olen joutunut joitain kertoja jäämään aamusta iltavuoroon, koska ei yksinkertaisesti saada sijaisia lyhyellä varoitusajalla. Tähän ei tarvitse suostua, tiedetään, mutta kuka ne ihmiset siellä kotona hoitaa?
No sinähän ne hoidat kun jäät aina vaan ylitöihin. Ja näin työnantajankaan ei edes tarvitse miettiä mahdollisia varajärjestelmiä jne niin kauan kun homma sujuu niin kuten tähänkin asti. Mutta ei se mitään, sädekehä senkun kirkastuu ja työväki vaan porskuttaa eteenpäin. Eihän meillä ole omaa elämää, vain potilailla on. Sitten kun edellinen tippuu burnoutin takia pois, otetaan uusi työntekijä tilalle. :kypsä:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi olen joutunut joitain kertoja jäämään aamusta iltavuoroon, koska ei yksinkertaisesti saada sijaisia lyhyellä varoitusajalla. Tähän ei tarvitse suostua, tiedetään, mutta kuka ne ihmiset siellä kotona hoitaa?
No sinähän ne hoidat kun jäät aina vaan ylitöihin. Ja näin työnantajankaan ei edes tarvitse miettiä mahdollisia varajärjestelmiä jne niin kauan kun homma sujuu niin kuten tähänkin asti. Mutta ei se mitään, sädekehä senkun kirkastuu ja työväki vaan porskuttaa eteenpäin. Eihän meillä ole omaa elämää, vain potilailla on. Sitten kun edellinen tippuu burnoutin takia pois, otetaan uusi työntekijä tilalle.   :kypsä:
no, joo... Meillä on jopa työnantaja kehittänyt varajärjestelmiä; mutta se ei toimi ison organisaation pienessä yksikössä. Yhtenä varakeinona tämä työn priorisointi on lähinnä naurettava; "turhia" töitähän me normaalistikin tehdään :P Ja toiseksi, tuo sijaisten olematon määrä on todella jo nykypäivää. Viimeksi soittelin 18 puhelua sijaistarpeessa; olisi ollut parin viikon pituinen sijaisuus, tuloksetta. Yhden tutun tutun siskon kummin kaiman veljen serkun kautta sitten suurin piirtein saatiin työntekijä puuttuville vuoroille. Meillä on oma rekrytointitoimisto, mutta se ei pelaa, kun yksinkertaisesti ei ole sijaisia. Meillä nyt sinänsä on positiivista, että SAADAAN ottaa sijaisia, mikäli on tarvis. Kruunu ei ole yhtään sen kirkkaampi,ainakaan mulla, vaikka kuinka joustetaan ja annetaan periksi, päinvastoin...Ja noista ylitöistä jaksetaan kyllä joka käänteessä muistuttaa, saatte sen uskoa angel.png
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkälaisessa paikassa työskentelet EVETYS? Kyllähän tuossa on tekemistä, kun noin paljon tulee ylitöitä. Itse mieluummin pitäisin vapaana kuin ottasin rahana
Mä olen päivystävän sairaalan ortopedisella ja traumatologisella osastolla. meiltä puuttuu tällä hetkellä 5 sairaanhoitajaa ja 1 perushoitaja plus kolme on sairaslomalla eikä ole heillekään sijaisia. Paikkoja on vähennetty mutta leikkauksia ei joten potilasmäärä, laatu ja vaativuus pysyvät. *nolona*Ottaisin itsekin aikana mieluummin, mutta moneen kertaan sitä yrittäneenä ei vain kertakaikkiaan ole sellaista rakoa. Sinkkuihmisenä mieluummin joustan ja jään kuin "vaatisin" jota kuta perheellistä jäämään.  ;) Tietenkään ei ole hyvä aina joustaa, mutta kyllä mä olen kiitettävästi saanut joustoa takaisinkin päin kun olen itse tarvinnut jotakin syytä varten vuoron vaihtoja taikka vapaata.Mutta pitää kyllä sanoa sekin, että ei mun jokainen listani ihan näin täysi ole ... Kesällä oli jopa yksi lista, jossa ei ollut kuin tunti tai puolitoista ylitöitä (sillä listalla oli kylläkin loma  :shock: )
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en enää ylitöitä tee koska niistä ei makseta meillä mitään extraa.Ja KYLLÄ: Rahasta mä töissä käyn! >:P

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teen ylitöitä kun niitä on tarjolla ja itselle sopii, maksu kahdelta ekalta tunnilta 50%, lopuilta 100%. Ja kaikenlaisia joustoja työvuoroissa harrastan silloin kun siitä itse hyödyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri palstalle kirjauduin ylitöitä koskevan pähkäilyni takia! Olin kesän Helsingin kaupungin alaisena sairaalassa hoitsuna ja joustin milloin tuplavuoroon, milloin mihinkin. No noista ylitöistä ei toistaiseksi ole näkynyt palkkaa ollenkaan ja kysellessäni sitä muilta hoitajilta, niin minulle vastattiin että ylityöt pitää ottaa joku muu päivä pois?!? Miksiköhän kukaan ei kertonut asiasta minulle mitään? Ei edes silloin kun pyydettiin jäämään perheellisenä tuplavuoroon, kun sijaisia ei ollut? Teinkö siis kymmeniä tunteja palkatonta työtä kesän aikana Helsingin kaupungin "hyväntekeväisyyteen"? Olisi kyllä sangen kummallista jos kaupunki pystyy luistamaan ylitöiden maksusta, kun eihän siihen kukaan muukaan työnantaja pysty... ja vähän myöhäistä ottaa ylimääräisiä tunteja lomana, kun en ole enää työsuhteessa kaupungin kanssa... Mahdanko siis saada rahat ylitöistä joskus automaattisesti, vai pitääkö tästäkin rueta vääntämään? >:P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mahdanko siis saada rahat ylitöistä joskus automaattisesti, vai pitääkö tästäkin rueta vääntämään?  >:P
Tuskin saat minkäänlaisia korvauksia ylitöistäsi. Jos olet ne vapaana pitänyt, niin sillä ne kuitataan. Meillähän on ongelmana se, että jaksotyötä tekevällä kolmen viikon työaika on 114,45 tuntia ja ylitöiksi menee vasta kun ollaan tehty kolmessa viikossa enemmän kuin 128 tuntia. 114,45 ja 128 tunnin välissä tehty työ on lisätyötä, josta ei saa mitään ylimääräistä korvausta.Monella muulla alallahan toimitaan siten, että parilta ekalta tunnilta joka menee sovitun työajan yli maksetaan 50% korotusta ja sen jälkeen 100% korotusta tuntipalkkaan.Meillä kun on tämä jaksotyö, niin se sallii tällaisen ylimääräisen työn teettämisen ilman ylityökorvausta. Ja tämä asia ei tule muuttumaan ennen kuin saadaan muutos työehtosopimukseen. Neuvotteluistahan se on kiinni, mutta mitään järkevää perustelua ei ole sille asialle, että meillä ei ala ylityökorvaukset juoksemaan vasta kuin yli 13 tunnin ylimääräisen työn jälkeen.Niin kauan kun ihmiset joustavat ja tekevät uhrauksia työnantajalle, emme tule koskaan saamaan muutoksia asioihin. Se on varma.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

VF siis kun kyse onkin siitä etten ole niitä vapaana ottanut! Minulle kun kukaan ei sanallakaan maininnut että ne olisi pitänyt vapaana ottaa! Ei osastonhoitaja ei kukaan, vaikka sitten pyysivät jäämään tuplavuoroon tai meni puolituntia/tunnin överiksi monena päivänä. En siis ole pitänyt noita ylitöitä vapaana...Hmm...mutta vaikka tuo laskenta menisikin niin että ylityöt alkaa vasta jonkun kamalan jouston jälkeen, niin eikös normaali tuntiliksa pitäisi kuitenkin juosta noista väliin jäävistä tunneista? ARGH!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käy se ilmeisesti joskus toisinkinpäin. Juuri tuli kesätöistä viimeiset tilinauhat, ja ihmettelin summan suuruutta. Olen tehnyt tietämättäni viikkoylitöitä (= 50% korotus) ja sellaisen määrän että ihan rahassa tuntuu (ainakin opiskelijalle). No, en hanttiin pane kun suoraan rahana maksavat :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuskin saat minkäänlaisia korvauksia ylitöistäsi. Jos olet ne vapaana pitänyt, niin sillä ne kuitataan. Meillähän on ongelmana se, että jaksotyötä tekevällä kolmen viikon työaika on 114,45 tuntia ja ylitöiksi menee vasta kun ollaan tehty kolmessa viikossa enemmän kuin 128 tuntia. 114,45 ja 128 tunnin välissä tehty työ on lisätyötä, josta ei saa mitään ylimääräistä korvausta.Monella muulla alallahan toimitaan siten, että parilta ekalta tunnilta joka menee sovitun työajan yli maksetaan 50% korotusta ja sen jälkeen 100% korotusta tuntipalkkaan.Meillä kun on tämä jaksotyö, niin se sallii tällaisen ylimääräisen työn teettämisen ilman ylityökorvausta. Ja tämä asia ei tule muuttumaan ennen kuin saadaan muutos työehtosopimukseen. Neuvotteluistahan se on kiinni, mutta mitään järkevää perustelua ei ole sille asialle, että meillä ei ala ylityökorvaukset juoksemaan vasta kuin yli 13 tunnin ylimääräisen työn jälkeen.Niin kauan kun ihmiset joustavat ja tekevät uhrauksia työnantajalle, emme tule koskaan saamaan muutoksia asioihin. Se on varma.
En oikein ymmärrä tuota käytäntöä, kun kerran KVTESsissä sanotaan selkeästi näin:Säännöllinen työaika1 mom. Työaikalain 7 §:ssä tarkoitetussa työssä, jossa työaika on järjestettyjaksotyöksi, säännöllinen työaika on 3 viikon pituisena työaikajaksonaenintään 114 tuntia 45 minuuttia (täysi työaika). Vastaavasti 2 viikontyöaikajakson täysi säännöllinen työaika on enintään 76 tuntia 30 minuuttia.Säännöllinen työaika voidaan järjestää myös siten, että se onkahden peräkkäisen 2 tai 3 viikon tai kolmen peräkkäisen 2 viikon työaikajaksonaikana keskimäärin edellä mainittu. Säännöllinen työaikaei saa kummankaan 3 viikon ajanjaksona ylittää 128 tuntia eikä yhdenkään2 viikon ajanjaksona 88 tuntia.Jaksotyössä (9 §) ylityöraja on täydessä työaikajaksossa 9 §:n 1 momentissamainittu tuntimäärä ja keskeytyneessä työaikajaksossa16 §:n mukainen tuntimäärä.Onko teillä sotkettu tuo kolmen viikon enimmäistyöaika (128 tuntia) ylityökynnykseen. Jos käytössä on esim. kuuden viikon listat, ylityökynnys ylittyy, jos kahden kolmen viikon listan tunnit ylittävät 2x114,45 tuntia, eli 229,5 tuntia. Kolmen viikon listaanhan ei saa suunnitella yli 114,45 tuntia, mutta yhdistetyissä listoissa ylityksen voi tehdä tuohon 128 tuntiin saakka, mutta ylityökynnys on kuitenkin sama. Kuuden viikon listat antavat työnantajalle sitä liikkumavaraa, jolla välttyy ylityökorvauksista kun vaatii työntekijän ottamaan työvuorosuunnitelman ylittävät tunnit vapaina. Tällöin ei edes tarvitse antaa niitä korotuksia. Jos kuitenkin kuuden viikon tunnit ylittävät 229,5, kuuluu ylityökorvaus maksaa. Se on tietysti huomioitava, että jos työnantaja on kieltänyt ylitöiden tekemisen ja niitä kiellosta huolimatta tekee, ei niistä silloin mitään korvausta makseta.Seuraavalla neuvottelukierroksella tulisi mielestäni ottaa kovasti kantaa tähän hoitajien "riistoon" näissä ylityöasioissa. Ylitöistä tulee maksaa ylityökorvaus, ottipa sen sitten rahana tai vapaana. Ylityöksi tulisi laskea myös se, jos työnantaja pyytää työntekijää tekemään tuplavuoron. Millään muulla alalla ei suostuttaisi tekemään 16 tuntista päivää ilman muhkeaa korvausta!
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuuden viikon listat antavat työnantajalle sitä liikkumavaraa, jolla välttyy ylityökorvauksista kun vaatii työntekijän ottamaan työvuorosuunnitelman ylittävät tunnit vapaina. Tällöin ei edes tarvitse antaa niitä korotuksia. Jos kuitenkin kuuden viikon tunnit ylittävät 229,5, kuuluu ylityökorvaus maksaa.
Näin nimen omaan toimitaan. Kuuden viikon listat käytössä ja vapaana pitää ottaa yli tehdyt tunnit. Jos sattumalta sitten käy niin, että et saa vapaana otettua tunteja ja ne menevät maksuun, tulee taatusti sanomista talon puolelta. Ainoa järkevä tekohan on tehdä niitä ylimääräisiä tunteja sillä jälkimmäisellä kolmen viikon listalla. Silloin on pakko maksaa tunnit eikä niitä voi antaa vapaina.
Se on tietysti huomioitava, että jos työnantaja on kieltänyt ylitöiden tekemisen ja niitä kiellosta huolimatta tekee, ei niistä silloin mitään korvausta makseta.
Ylitöitä ei ole suoranaisesti kielletty tekemstä. Tunteja saa kyllä tehdä, mutta mielellään niistä ei maksettaisi. Tosin tilanne on nyt sellainen, että työntekijöitä ei ole ja saat tehdä jopa ylitöitä. :D
Seuraavalla neuvottelukierroksella tulisi mielestäni ottaa kovasti kantaa tähän hoitajien "riistoon" näissä ylityöasioissa. Ylitöistä tulee maksaa ylityökorvaus, ottipa sen sitten rahana tai vapaana. Ylityöksi tulisi laskea myös se, jos työnantaja pyytää työntekijää tekemään tuplavuoron. Millään muulla alalla ei suostuttaisi tekemään 16 tuntista päivää ilman muhkeaa korvausta!
Nimen omaan. Jokaisesta ylimääräisestä tunnista tulisi maksaa ylityökorvausta. Tuplavuoron teosta voi saada hälytysrahan joka on 47 euroa. Tällaisia lampaita ja vässyköitä kun me hoitajat ollaan, niin tuskinpa tässä mitään suurta muutosta saadaan aikaan.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

VF siis kun kyse onkin siitä etten ole niitä vapaana ottanut! Minulle kun kukaan ei sanallakaan maininnut että ne olisi pitänyt vapaana ottaa! Ei osastonhoitaja ei kukaan, vaikka sitten pyysivät jäämään tuplavuoroon tai meni puolituntia/tunnin överiksi monena päivänä. En siis ole pitänyt noita ylitöitä vapaana...Hmm...mutta vaikka tuo laskenta menisikin niin että ylityöt alkaa vasta jonkun kamalan jouston jälkeen, niin eikös normaali tuntiliksa pitäisi kuitenkin juosta noista väliin jäävistä tunneista? ARGH!
Siis sä et ole saanut minkäänlaista palkkaa niiltä ylimääräisiltä tunneilta joita teit? Jos noin on, niin yhteys palkanlaskentaan. Helsingin kaupunki on tunnettu siitä, että sillä on maailmanhistorian surkein palkanlaskenta. :)Toivottavasti sulla on jossain tallessa ne tehdyt tunnit. Ei kannata luottaa siihen, että työnantaja ei yrittäisi vedättää sua. Sitäkin on tapahtunut.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ylitöitä tulee tehtyä lähes joka päivä. Merkkaan ne kyllä listaan yleensä, mutta jos jään oman hitauteni takia tarkistamaan jotakin asiaa, en merkkaa. Ja jos sattuu että joskus olis asiat pulkassa, niin lähden sen ½tuntia aiemmin töistä ja merkkaan listaan. Monesti kyllä vuoron vaihteessa tuntuu, että on niin paljon sellaisia asioita kesken, että olis kiva jäädä iltavuoroon et sais ne tehdyksi. Niin, kutsumushan tämä :-X Toisinaan meillä saa vapaaksi päivän, jos tuplavuoron tekee, mutta asiasta pitää sopia oh:n kanssa. Meillä ei ainakaan voi ominpäin päättää, että tällöin mä en tulekaan töihin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sivuanpahan tätäkin kekusteleua eli ylitöitä. Ei tarvitse olla suoranaisessa potilastyössä, kun jo ylitöitä saa tehdä. Mikäli et ole saanut hyvää ja selkeää tehtävnkuvaa, huomaat äkkiä tekeväsi yötä päivää työtä varsinkin järjestö puolella ja näillä ns. välityömarkkinoilla. Säätiö,jos mikä, yrittää pelata henkesi kaupalla ja vilungilla kaikin voimin, et tiedä oletko laillisesti vai laittomasti kunhan vain olet ja mielellään aina käytettävissä. Säätiön toimintaperiaate ei ole tuottaa voittoa, mutta kysypä johdolta? Mikäli teet työtä alueella, missä vielä on työntekijöitä, ei tarvitse kahdesti vastaan sanoa, kun jo olet entienen työntekijä. Että osataan sitä muuallakin kuin jukisella puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

VF siis kun kyse onkin siitä etten ole niitä vapaana ottanut! Minulle kun kukaan ei sanallakaan maininnut että ne olisi pitänyt vapaana ottaa! Ei osastonhoitaja ei kukaan, vaikka sitten pyysivät jäämään tuplavuoroon tai meni puolituntia/tunnin överiksi monena päivänä. En siis ole pitänyt noita ylitöitä vapaana...Hmm...mutta vaikka tuo laskenta menisikin niin että ylityöt alkaa vasta jonkun kamalan jouston jälkeen, niin eikös normaali tuntiliksa pitäisi kuitenkin juosta noista väliin jäävistä tunneista? ARGH!

Itse työskentelen Helsingin kaupungin sairaalassa(aku) ja kyllä meillä maksetaan ylitöistä. Eli itse merkkaan ylityöt listaan ja sieltä ne lisien mukana sit aina joskus tulee.

Siltä 114.45 - 128 tuntia väliseltä ajalta maksetaan tuntipalkka korotettuna 50%:lla ja sen jälkeen korotus on 100% tunti. Periaatteessa ylityöt pitäisi ottaa listalla pois, tai viimeistään seuraavalla, mutta eipä tuo useinkaan käytännössä toteudu.

Kuuleman mukaan pitkäaikaisos.pitäis nuo tunnit ottaa tai muuten tulee takkiin. tiedä sitä sitten kun en itse ole kokenut.

Kun itse huolehtii että merkkaa ylityöt listaan, sitten kun listan tekijä vie toteutuneet tunnit koneelle, hän tulostaa allekirjoitettavan listan joka periaatteessa jokaisen tulee nimellään hyväksyä. Toteutuneet tunnit täytyy itsen ennen allekirjoitusta tarkistaa. Palkoissahan lasketaan tehdyt tunnit tuon listan mukaan, eikä minkään "oman kaavan" mukaan. Eli jos olet allekirjoittanut listan ilman tarkistusta on ylityöt saatettu jättää viemättä koneelle.

Mutta koitahan saada asia selvitetyksi.

Ja periatteessa nykyisen työvuoro ohjelmasta pystyy hakemaan vanhat tehdyt tunnit...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

VF siis kun kyse onkin siitä etten ole niitä vapaana ottanut! Minulle kun kukaan ei sanallakaan maininnut että ne olisi pitänyt vapaana ottaa! Ei osastonhoitaja ei kukaan, vaikka sitten pyysivät jäämään tuplavuoroon tai meni puolituntia/tunnin överiksi monena päivänä. En siis ole pitänyt noita ylitöitä vapaana...Hmm...mutta vaikka tuo laskenta menisikin niin että ylityöt alkaa vasta jonkun kamalan jouston jälkeen, niin eikös normaali tuntiliksa pitäisi kuitenkin juosta noista väliin jäävistä tunneista? ARGH!

mutta otahan yhteyttä liittoon (jos siihen kuulut), kerro lakimiehelle asia ja sen jälkeen toimitte yhdessä.

Siis jos kuulut liittoon, niin ole ensin yhteydessä omaan pää-/luottamusmieheen, koska lakimiehet on tällä hetkellä todella ylityöllistettyjä, vaikka niitä kuulemma sinne järjestötaloon onkin palkattu lisää.

Talossanne voi olla jokin paikallisesti sovittu, siis työnantajan ja ammattiosaston kesken,juttu jota siellä TEHY-talossa ei tiedetä.

Itse en ota mitään aikana, koska jos pitää tehdä överiä, sitten tehdään, jos otat aikana, niin sinä häviät.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinhän siinä luki jos kuulut liittoon ...ja joka paikassa ei ole luottamusmiestä ja vaikka olisikin niin siitä ei välttämättä ole mitään hyötyä vaikka häneltä asiaa kyselisikin...ne kun ei aina välttämättä ole ajan tasalla..mutta jokainenhan meistä itse ratkaisee sen kuinka toimii asioiden suhteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...