Jump to content
MAINOS

Kotihoidossa työskentely


Vieras: hoitaja

Recommended Posts

Valmistuin lähihoitajaksi kohta vuosi sitten. Olen tykästynyt kotihoitoon, koska se on liikkuvaa ja vaihtelevaa. On mukava hoitaa ihmisiä heidän kotonaan. Sain vakituisen paikan n. 8000 ihmisen kunnasta. Vaikka paikka on pieni, vanhuksia ja työtä riittää. Ei siinäkään vielä mitään, koska vanhukset ovat ihania. Iltavuoro on klo 13-21:15. Olen tehnyt semmoista listaa että on mahdotonta pitää ruokataukoa, koska välillä pitää ajella kauemmaksi ja listassa on liikaa asiakkaita työaikaan nähden, kun matkoja ei huomioida. Ja silti saattaa mennä yli tunti ylitöiksi. Olen tuntenut huonoa omaatuntoa, koska en kerkiä kirjaamaan kunnolla, vanhusten luona en voi olla täyttä aikaa. Käyn siellä kiireessä, takaraivossa kolkuttaa että oon myöhässä. En voi olla läsnä ja niin hyvä hoitaja kuin haluan. Olen sanonut tästä esimiehille ja he sanovat tietävänsä tilanteen. En tiedä onko kotihoito muualla Suomessa samanlaista? Miten pääsette yli siitä ajatuksesta, että on aina kiire eikä välttämättä voi olla niin hyvä hoitaja kuin vanhukset ansaitsisivat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Kirjaaminen on tärkeää!

Hyvät kirjaamiset ovat tärkeitä niiden hoitajien oikeusturvan takia ja se että kaikki tietävät mitä asiakkaan luona on tehty ja ollaan tekemässä.

SIIHEN on pakko löytyä aikaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kotihoidon työntekijä

Kotihoidossa pari vuotta nyt työskennelleenä minulla on samanlaisia kokemuksia. Ylityöt paukkuu ja saat siltikin kiireellä tehdä työt. Työn laatu kärsii. En usko että tähän on tulossa mitään muutosta. Uutisia vain kirjoitellaan aiheesta, muttei liitto eikä kukaan aja asiaa että asia joskus muuttuisi. Pahempaa tulossa luultavasti kun väestö ikääntyy ja ketään ei kohta enää kiinnosta työskennellä hoitoalalla. En tiedä kauanko itsekään jaksan tätä touhua. Annan kaikkeni töissä ja se näkyy omassa jaksamisessa sitten vapaa-ajalla. Hoitajia ei arvosteta ollenkaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Itsellä kokemus kotihoitotyöstä 20000 asukkaan kunnasta sekä 5000 asukkaan kunnasta. Rauhallisempaa ja leppoisampaa työ on pienemmässä kunnassa. Toki tiedän hoitajia jotka pitävät tätäkin työtahtia liian kiireisenä. Kotihoidosta on aivan liian negatiivinen kaiku ollut jo vuosia, harmi sinänsä. Tuntemani nuoret jotka ovat harjoitteluun tulleet niin ovatkin olleet ihmeissään kuinka kiva ja palkitseva harjoittelu olikaan ja negatiiviset mielikuvat olivat vaihtuneet positiivisiin. Reilusti vaan kokeilemaan. Hakeudu pienemmälle paikkakunnalle niin taatusti on "rauhallisempaa". 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7.5.2020 klo 22.19, Tiksi kirjoitti:

Itsellä kokemus kotihoitotyöstä 20000 asukkaan kunnasta sekä 5000 asukkaan kunnasta. Rauhallisempaa ja leppoisampaa työ on pienemmässä kunnassa. Toki tiedän hoitajia jotka pitävät tätäkin työtahtia liian kiireisenä. Kotihoidosta on aivan liian negatiivinen kaiku ollut jo vuosia, harmi sinänsä. Tuntemani nuoret jotka ovat harjoitteluun tulleet niin ovatkin olleet ihmeissään kuinka kiva ja palkitseva harjoittelu olikaan ja negatiiviset mielikuvat olivat vaihtuneet positiivisiin. Reilusti vaan kokeilemaan. Hakeudu pienemmälle paikkakunnalle niin taatusti on "rauhallisempaa". 

Porvoossa sai aikoinaan hakata mummoille ja papoille saunapuita ja laittaa keiton tulemaan.Kahvit juotiin rauhassa tietty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...