Jump to content
MAINOS

Mikä liitto?


Sinde_5

Recommended Posts

Heippa! 

Mä tässä oon pähkäillyt noitten liittojen kanssa ja tarttisin vähän neuvoja!!

Tällä hetekellä oon lähäri ja kuuluun Superiin, mutta aloitan kohta kätilö opiskelut ja mietin et kantsiiko superiin jäädä vai pitäiskö vaihataa johonkin toiseen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Opiskeluaikana voit kuulua useampaan liittoon yhtäaikaa opiskelijajäsenenä... Sitten kun valmistut ja lähdet mukaan työelämään niin liitto kannattaa valita työpaikan mukaan, eli valitset sen liiton, joka parhaiten ko. paikassa etujasi valvoo. Myös kannattaa ottaa huomioon ko. paikan jäsenmäärä, eli ei ole järkeä olla itsekseen jossain liitossa työpaikan sisällä. Itse valitsin liittoni siksi, koska talossa on sillä yli 80% kannatus...

En ole kovin älykäs mutta jaksan kantaa painavia tavaroita...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun oot lähäri jo aiemmin niin liity vaan suoraan esim. tehyyn. Siellä on tälleen uudelleen alalle opiskelevalle halvemmat jäsenmaksut, yms.

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

älä ihmeessä ainakaan tehyyn liity. itse kuuluin kiltisti lähärinä tehyyn, ja sh-opiskelun ajan, sekä jo valmiina sh:na kuuluin jonkin aikaa...

ne vaan ei siellä osaa lukea, eikä laskea...

vaihdoin juuri 2 kk takas JHL.n jos ne osaa siellä lukea... ( olen töissä kunnalla)

jos ei toimi niin sitten " loimaan sairas kassaan".

eikä noi liitot edes aja hoitsujen asioita. et en pitäis sillä liittoon liittymisellä mitään kiiretta, ellei näkymissä ole työttömyyttä.

Eli ehdottomasti en suosittele mitään liittoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kuulun tällä hetkellä Superiin, ja tuntuu, että edes opiskelijalle siellä ei tunnu toimivan mikään. Miten sitten kun on oikeasti työelämässä, sitä en tiedä. Mutta kaipa sitä hyvä on edes johonkin liittoon kuulua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suomen suurimmassa ammattiliitossa, JHL:ssä, on joukkovoimaa, moniammatillisuutta, ryhtiä ja vahvat perinteet omaavaa ammattitaitoa hoitaa työtätekevien jäsentensä asioita. Sosiaali- ja terveysalan henkilöt ovat hyvin edustettuina liiton päättävissä elimissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy on sikäli kivempi liitto, kun siinä on niitä jäsenliittoja, esim. kätilöille on omansa, joihin voi myös liittyä. Tehyssä kuitenkin maksat kaikesta tekemästäsi ansiotyöstä sen tietyn prosentin jäsenmaksua, kun suoritat toista terveydenhuoltoalan tutkintoa. Vain ensimmäisen tutkinnon opiskelun ajan se on täysin ilmaista. Työttömyyskassan jäsenyys ei muistaakseni maksa erikseen. JHL:ssä opiskelija saa olla täysin ilmaiseksi. Kannattaa tutustua moneen liittoon ja vaikka vertailla jäsenetuja, mitkä hyödyttävät eniten itseäsi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olin  TEHYläinen v.-95 - 2003. Terkkariopintojen aikana sekä terkkariksi valmistumisen jälkeen olin Terv.hoitajaliitossa v.2001-2004, mut koska valmistumisen jälkeen edelleen töissä yliop.srlassa esh:na (aik. koulutukseni on esh), olen jälleen TEHYssä. Nyt olen pikkuhiljaa vaihtamassa terkkarin töihin (siis sairaalatyöstä pois!), ja mietin kumpi liitto oli parempi... Olisko vinkkejä...?  :-

Kaikki mikä ei mene nappiin, kasvattaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinasin vaihtaa superista jhl:ään, mut superista sanottiin, että kyllä he sairaanhoitajankin jäseneksi huolii. En sitten vaihtanut, pääseepähän vähemmällä paperisodalla. Super kuitenkin ajaa hoitajien asiaa ja sitä tärkeintä, että meitä kaikkia tarvitaan tähän työhön. Lisäksi tupossa sun muissa neuvotteluissa superi tulee ylivaltaisen tehyn perässä kuin hihnassa olisi, joten se nyt on yksi ja sama lopputuloksen kannalta, kumpaan kuuluu. Valitsee vaan, kumpi tarjoaa itselle parhaiten sopivat jäsenedut (kuten alennukset ym. "etuajooikeudet").. :happy:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...