Jump to content
MAINOS

EKG-laite kysymys


Vieras: Rokkijumala

Recommended Posts

Vieras: Rokkijumala

Minkä merkkisiä EKG -laitteita suomen sairaanhoidossa pääasiallisesti käytetään? / mitä laitteita on tullut vastaan? Lisäksi, nauhoitatko EKG:tä vielä paperille vai digitaalisessa muodossa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Paprulle. Ja sitten pikkuhoitaja juoksuttaa sen lääkärille ja arkistoi papereihin arkistoon.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on kaksi erilaista laitetta. Toinen on vanhan ajan paperimalli (merkkiä en muista) ja uudempi on Cardiax (or something...) ja sen kautta vois sen suoraan laittaa koneelle mutta kuinka ollakkaan tämä uudempi versio ei oo ikinä toiminut kun sitä on tarvittu  ;) ja aina on saanut hakea vanhan laitteen ja toimittaa uuden huoltoon...

Mites se menikään... Vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monenmoisia laitteita on tullut vastaan, niin vanhoja kunnon paperikoneita, kuin myös digitaalisia systeemeitä.

Itsellä ihan hyvät kokemukset tuosta Cardiax-ohjelmistosta. Aina ei tosin toimi ihan toivotulla tavalla (esim. laboratorion lähellä ottaa mm. sentrifuugista häiriötä aika lailla). Mutta on kuitenkin suhteellisen helppo käyttöinen ja selkeä ohjelma, myös kohtalaisen nopea käyttää. Lisäksi filmit saa tulostettua mm. suoraan lääkärille.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Meil on kardiologisella osastolla iha perinteinen paprumalli mitä myös lääkärit suosivat. Myös telemetriavalvonnassa on mahdollisuus ottaa sähköistä EKG:tä (holter tyylistä) koko ajan. Osa lekureista suosii sitä, sillä saa aika hyvin kiinni tykyttelijät....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Miten telemetriassa menee ne kytkennät?  Mistä tietää mikä on 2, mikä 5 ja mikä on MCV? Siis jos piuhoja on viisi.

Mitkä kytkennät on suositeltavimpia seurata, jos kahta seurataan? ;D

Voi luoja, kattokaas tätä, mä haluan tällaisen laitteen!  :)

http://www.lifesynccorp.com/healthcareproviders/why-lifesync.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten telemetriassa menee ne kytkennät?  Mistä tietää mikä on 2, mikä 5 ja mikä on MCV? Siis jos piuhoja on viisi.

Mitkä kytkennät on suositeltavimpia seurata, jos kahta seurataan? :)

Voi luoja, kattokaas tätä, mä haluan tällaisen laitteen!  ;D

http://www.lifesynccorp.com/healthcareproviders/why-lifesync.html

eiks siinä telemetria laitteen kyljessä oo merkittynä kytkennät. niin muistelen.. :o

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten telemetriassa menee ne kytkennät?  Mistä tietää mikä on 2, mikä 5 ja mikä on MCV?

Mikä on MCV? Ja 5 on ilmeisesti V5?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä nykyisin käytössä Cardiax. Vuoden verran oli vielä varalla perinteinen paperiversiolaite, joka ikävä kyllä hajosi eikä siihen enää saanut varaosia. Cardiax temppuillut muutaman kerran mukavasti juuri yöaikaan. Hätätilanteessa olen käyttänyt elvytyskärryn Zollia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myös meillä on käytössä nuo "Schillingerit" AT-102, ja joku toinen malli. Ainoa isompi ongelma, mitä koneissa oon havainnu on huono paperin syöttölaite.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

Meillä myös Schiller AT-102, tuli tuossa sitten manuaalia lukiessa mieleen... mikä on loppujen lopuksi rodun merkitys ekg:tä otettaessa?

Manuaali sanoo että se olisi huomioitava ergo-arvoissa/mittauksissa, mutta kuinka se vaikuttaa?

Onko voimakkaasti pigmentoituneilla ystävillämme suuremmat keuhkot tai pienempi sydän?  ;)

Vai onko joku viksu insinörtti saanut vain päähänsä laittaa  perustieto/asetus-säätöön näppärän monivalinnan. huh.gif

Opin jo aikapäiviä sitten, ettei kannata hukata aikaa pyrkimällä saamaan kollegojaan vakuuttuneiksi.

- Albert Einstein

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko voimakkaasti pigmentoituneilla ystävillämme suuremmat keuhkot tai pienempi sydän?  ;)

Afrikkalaiset sukujuuret omaavilla henkilöiden EKG-käppyrästä löytyy useammin (harmittomia) muutoksia kuin valkoihoisilta. PQ-aika voi olla pidempi, varhaista repolarisaatiota, ST-muutoksia jne...

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...