Jump to content
MAINOS

Kuka pystyy vaikuttamaan opinto-ohjelmiin?


Teemu

Recommended Posts

Itseäni kiinostaisi kyllä olla muokkaamassa opintokokonaisuuksia, koska ohjeet tulevat opetusministeriöstä ja koulut tekevät ne oman profiilin mukaiseksi, niihin ei varmasti voi puuttua? Itse toivon et TEHY olisi ottanut kantaa asiaan, mutta EIpä ole siihenkään ottanut!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kysypä asiasta oppilaitoksesi koulutusalajohtajalta tai oppilaskunnalta. Monissa kouluissa halutaan mielellään kuulla opiskelijoiden mielipidettä opetussuunnitelmaa hiottaessa, mutta niitä aktiivisia opiskelijoita ei kaikesta huolimatta yleensä kovin runsaasti ole.

Kun itse opiskelin lähihoitajaksi, minua pyydettiin mukaan koulun opetussuunnitelman tekoon opiskelijoiden edustajana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän ne sanoo haluavansa kuulla opiskelijoiden mielipiteitä, mutta kun taitaa isommat tahot päättää niistä, oli koulun johto mitä mieltä tahansa. Hyvänä esimerkkinä opiskelijoiden kuuleminen: Opiskelijat teki kirjallisen valituksen johdolle lähestulkoon kaikesta vääryydestä mitä kokivat saavansa osakseen 8) ja kun vastausta ei alkanut kuulumaan lähettivät viestiä että "hei kuulkaas, eikös kirjalliseen pidä vastata kirjallisesti" vastaukseksi tuli: "joo siis kesän aikana teidän ilmoitustaululle ilmestyi vastaus, että jos ette ole sinä aikana käynyt sitä lukemassa, niin voi voi" Että se siitä. Sillä ei ole mitään väliä mitä opiskelijat sanoo, joka tapauksessa vaikka saiskin jonkin sortin prosessin alulle, niin tulokset eivät tule näkymään kuin vasta reilusti sen jälkeen kun asian esille ottaneet ovat jo valmistuneet. Asian positiivinen puolihan on tietenkin se että tulevat opiskelijat hyötyvät asiasta, mutta ois se kiva itsekin saada välillä jotakin itsellekin aikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...