Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajan palkka usassa?


Vieras: Liina

Recommended Posts

Tietaako joku paljon usassa sairaanhoitaja tienaa? Kaikenlaista sita kuulee, mutta paljon se on oikesti, paljon jaa kateen, onko jollain kokemuksia?

Thanks

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kyselin tutulta,joka on siellä töissä siinä 50 000 taalaa/vuosi peruspalkka ja siihen päälle vakuutukset,hammaslääkärit yms amerikan herkut mitä siellä nyt on, en niistä tiedä sen enempää.

Samaa luokkaa kuulema poliisit ja palomiehetkin saavat peruspalkkana.

Ei nyt niin rautaista faktaa mutta jotain kuitenkin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

Onko kenelläkään tietoa paljonko veroa sh-palkoilla joutuu maksamaan. Tiedän että vaihtelee osavaltio kohtaisesti, mutta noin suunnilleen. Netistäkään sitä tietoa ei ihan helpolla tunnu löytyvän  :- Tai sitten meikäläinen ei vaan osaa tulkita niitä tietoja...

Nuo edut palkan lisäksi on kyllä huomattavat, varsinkin kun usein niitä vakuutuksia/terveyspalveluita saa perheellekin edullisesti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kiitos linkistä!

Pitää sitten valita mikä on parempi eli alue jossa korkea palkka/korkeat vuokrat tai matalampi palkka/matalampi vuokra.. :-

Loppujen lopuksi sehän on se mitä jää pakollisten kulujen kuten verojen, vuokran, ym ym jälkeen käteen mikä ratkaisee.  Eli aina ei voita sillä että valitsee alueen halpojen asumiskustannusten mukaan. Tietysti eri asia jos haluaa oman talon ostaa, sittenhän ei esim Kaliforniassa ole mitään mahdollisuuksia ellei ole lähes  miljonääri  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Paras tarjous tähän asti USD 48/h, länsirannikolla. Eläke, medical, dental ja ne tavalliset perkit. Vuokra tavallista luokkaa, omasta ei tuolla alueella edes kannata haaveilla näillä palkoilla,

mutta en edes suunnitelut jääväni paria vuotta pidempään.

Floridassa paras palkkaehdotus USD26/h - eli paljon vaihtelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos vastauksestasi Geena!

Olen itse vasta Nclexin opiskeluvaiheessa, joten aikaahan tässä menee vielä..

Olen aina haaveillut juuri länsirannikosta, mutta se vaan mietityttää että onko sitten se arki kuitenkin sitä samaa kolikoiden laskemista kuin täällä Suomessakin jos palkasta lohkeaa suurin osa vuokraan. Mies tulossa mukaan, joten kahden palkalla siellä pitäisi elellä. Mutta hänen palkkansa olisi tietysti alhaisempi kuin minun.

Oletko itse lähdössä yksin vai perheen kanssa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulisin etta parjaatte ihan hyvin. Vuokra asia lannessa ei ole ihan tolkuton varsinkin paikoissa jotka ovat vahan sisamaassa. Lansirannikko/ etelassa paikkoja nayttaa olevan paremmin 'saatavilla' verrattuna SF bay alueeseen, mutta kylla pohjoisestakin varmasti tarppaa kun haku on tarpeeksi laaja. Sain yhden haastattelun alkuviikolle,mutta haen viela laajalti sita 'parasta' paikkaa just mulle.

Jos sopimuksessa ei ole medicalia, siihen menee rahaa - varsinkin kahdelta. (Huom. Euroopasta varvaava iso firma myos maksattaa tyotekijalla vakuutuksen USD500 kuussa...)

Niin ja  autovakuutukseen voi menna yllattavasti kun on eurooppalainen ajelija, eika ole paikallista 'luotto taustaa'.

Huomasin myos, etta moni tyonantaja ei nayta enaa maksavan elakevakuutusta/ osallistu sen maksamiseen.

Ylimaaraista keikkaa tuntuu olevan tarjoilla paljon ja siita tulee ylimaaraista jos on tarvetta.

NCLEX on hyva olla tehtyna kun lahtee tyohakuun.

Onhan sulla jo hakemus osavaltion Board of Nursingille, joka antaa luvan istua kokeen? Samalla kannattaa hakea  visascreen.

Mita prep materiaalia muuten kaytat NCLEXiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

OOOPs, tuli kirjoitettua ylimaaraista ja otsikkona sairaanhoitajan palkat usa:ssa, eikohan tama jo kuulu  NCLEX asioihin, anteeksi!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan kiva että kirjoitat muutakin..ei ainakaan minua haittaa ollenkaan  :) Kaikki tieto ja kokemus on mielenkiintoista!

Käytän Saundersin Comprehensive Review:ta opiskeluun, lisäksi opiskelen rekryfirman online ohjelman kautta. Onko muuten tuo mainitsemasi iso euroopasta rekrytoiva firma OGP? Olen ainakin siitä lukenut aika paljon negatiivista.. En ole menossa sen kautta. Työsopimus tulee olemaan suoraan sairaalan kanssa, lupailevat sairasvakuutusta ja eläkemaksuja ym.

Eli kuten arvaat niin omalla kohdallani firma hoitaa nuo paperihommat, kielikoe on tehtynä.

Kerro ihmeessä lisää, varsinkin Nclex:stä, oliko vaikea? Vastasiko odotuksiasi? Minkälainen se koetilanne oli? missä sen suoritit? Kuinka kauan siihen opiskelit?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...