Jump to content
MAINOS

Terveydenhoitajana vai sairaanhoitajana ulkomaille???


Vieras: Linnea

Recommended Posts

Semmonen on nyt tässä viime aikoina mieltä painanut, että jos mielii ulkomaille töihin valmistumisen jälkeen, niin saako helpommin töitä terveydenhoitajana vai sairaanhoitajana? Ja erityisesti psyk. sairaanhoitajana? Opiskelen terveydenhoitajaksi, mutta olen miettinyt että josko vaihtaisin suuntautumisen psyk.sh:ksi, jos siten saisi helpommin töitä ulkomailta...... Suomeen en näillä näkymin hoitajaksi ole jäämässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Moi!

Minun kokemukseni mukaan sairaanhoitajana on huomattavasti helpompi saada töitä ulkomailta, varsinkin sisätauti/kir. sh:na. Esim Iso-Britanniaan pääsee vielä helposti töihin, vaikka NHS:llä onkin lievähkö kriisi meneillään (jopa sairaanhoitajien paikkoja vähennetty monessa trustissa). Sieltä muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen on mahdollista jatkaa vaikka Australiaan tai Yhdysvaltoihin jos mieli tekee.  Tietysti Suomessakin saatu työkokemus kelpaa, kunhan vaan kielitaito on kohdallaan.

Psykiatria on joskus vähän kinkkinen juttu, useimmiten pula hoitajista on juuri sisätauti ja kirurgisella puolella. Itse olen erikoistunut psykiatriaan ja olen ulkomailla työskennellyt myös somaattisella puolella. Yhdysvaltoihin olisi ollut kiinnostusta lähteä, mutta tuli heti kättelyssä selväksi ettei psykiatriselle puolelle välttämättä pääse, kun niistä ei kuulemma ole pulaa.

Eli suosittelen sairaanhoitajan koulutusta ja joko sisätauti/kirran tai leikkaus-anestesia erikoistumista jos vaan kiinnostusta löytyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhdyn aloen mielipiteeseen. Kaikissa maissa ei edes ole terveydenhoitajia ja psykiatrisella puolella kommunikaatio täytyy pelata ko maan kielellä. Lisäksi muistuttaisin että ihan joka maassa ei ole Suomen tasoista mielenterveyspuolta, ainakin täällä välimeren rannalla sekä psykiatriset että kehitysvammaisten hoito on tosi jäljessä ja surullista seurattavaa.

Sisätaudit, kirra, teho ja leikkuri vetävät mikäli aiot ulkomaille. Työkokemus lasketaan eduksi ihan missä vaan, kielitaito kehittyy kyllä matkan varrella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...