Jump to content
MAINOS

Voimia hoitotyöhön?!


Hoitsu-06

Recommended Posts

Paras oli naapurini, joka tuossa viime viikolla tuli näyttämään säärihaavaansa, jota käy tämän kunnan ksh hoitamassa. Hänen mielestään sidokset eivät olleet kesäsijaiselta kuulemma hyvin laitettu ja oli ne irroittanut ja sanoi, että minun pitäisi ne laittaa, kun ei itse yllä. No, pakkohan ne sidokset oli siihen laittaa, mutta kerroin kyllä mieltä asiasta olen ja sanoin,etten enää niitä laittele. Hänellä kun todellakin käy ammatti-ihminen ne hoitamassa, jolloin en puutu en tartu toisen työhön. Miten muilla? Saako sitä vapaa-ajalla olla tavan tallukka vai onko sitä oltava terveydenhuoltoalan ammattilainen 24/7?

Noin tuhannen miljoonan kertaa oon kuullu potskun sanovan "ei tarvi varata aikaa sairaanhoitajalle, meillä naapurissa on sairaanhoitaja, se VARMAAN tuikkaa ton". Onnittelut niille naapureille... En todellakaan lähtis kenenkään säärihaavoja hoitelee vapaa-ajalla. (Paitsi tietty rahasta...  :))

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Naapurin täti halus vältsisiti avautua miehensä selkärankareumasta ja sen hoidoista kuultuaan mitä mä teen työkseni. Ja me oltiin ensimmäistä kertaa juttusilla. Ei ihan hirveesti lämmitä mennä juttusille kun jutut lähtee heti tälle tasolle.. Joskus se on niin rasittavaa kun ihmiset kokee että on tarve avautua säryistä, kolotuksistä, muljahduksista ja ummetuksista ihan vaan sen takia että tietty hoitajaa pitää kaikki ne kiinnostaa...  ::hakkaa päätä seinään::

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä oon onnellinen, kun vihdoin opin pitämään selkäni suoremmassa. :happy: Niin pienestä asiat voi olla kiinni. Ei muuta kuin vatsaa sisäänpäin ja alaselkää enemmän ulospäin. Kyllä ryhti suorenee ja selkä tuntuu olevan enemmän lantiossa kiinni.

Tässä ois pähkinää purtavaksi...

http://www.uku.fi/yliopistolehti/arkisto/0304/paakirjoitus.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös lopettanut jo ajat sitten kaikenlaiset naapurieden kavereiden jne. vaivojen tutkimukset. Vakiovastaus on sama kuin Foccella+ mee ammattilaisen luo. Koiran ongelmia kuuntelen mielelläni.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös lopettanut jo ajat sitten kaikenlaiset naapurieden kavereiden jne. vaivojen tutkimukset. Vakiovastaus on sama kuin Foccella+ mee ammattilaisen luo. Koiran ongelmia kuuntelen mielelläni.

Sama juttu, koiran karvan pitää tosin olla rukkasiksi soveltuvaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös lopettanut jo ajat sitten kaikenlaiset naapurieden kavereiden jne. vaivojen tutkimukset. Vakiovastaus on sama kuin Foccella+ mee ammattilaisen luo.

Juuri näin. Onneksi vaimokin alkaa pikku hiljaa ymmärtämään että ei kannata vaivojaan mulle kertoilla... :o
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä korostan, että todellakaan en hoitele haavoja vapaa-ajalla, mutta naapuri oli jo ne sidokset irroittanut niin sidoin ne sitten takaisin.

Kotihoidossa pidän tärkeänä seikkana sitä, että en asu samalla paikkakunnalla, missä työskentelen. Täällä on niin pienet piirit, että monet työkaverit valittavat, että kun kauppajonossa saa kuunnella vatsantoimituksia ja limanerityksiä jne. Tällä paikkakunnalla ei moni tiedä ammattiani ja ihan hyvä niin.

S-hoon kanssa samaa mieltä: 

Joskus se on niin rasittavaa kun ihmiset kokee että on tarve avautua säryistä, kolotuksistä, muljahduksista ja ummetuksista ihan vaan sen takia että tietty hoitajaa pitää kaikki ne kiinnostaa...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai juuh.. Mie kyllä hoidan erästä naapuriani milloin vain vapaa-ajallani... Johtunee ihan siitä, että tuntipalkka nousee siellä kyläillessäni noin nelinkertaiseksi... Nämä ihmiset ovat myöskin vuokranantajiani ja paikkakunnan "eliittiä"... Ihan hyvä pysyä väleissä  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kotihoidossa pidän tärkeänä seikkana sitä, että en asu samalla paikkakunnalla, missä työskentelen. Täällä on niin pienet piirit, että monet työkaverit valittavat, että kun kauppajonossa saa kuunnella vatsantoimituksia ja limanerityksiä jne. Tällä paikkakunnalla ei moni tiedä ammattiani ja ihan hyvä niin.

Mun työkaveri oli samassa kauppajonossa jonkun potskun kanssa ja tää potsku oli avoimesti ollut hämmästynyt siitä, että HOITAJA ON LOMALLA!  ;)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Pompotusta ja ylenkatsomista ei ole tarvinnut ihmetellä/sietää sen jälkeen kun vaihdoin somatiikasta psykan puolelle, täällä kun on tuntuu nuo vuorovaikutustaidot ihmisillä olevan paremmat (tai sitten olen vain ollut hyvillä osastoilla). Aikaisemmin nautin yövuoroista mutta sen jälkeen kun olen alkanut urheilemaan puolitosissani niin niistä tullut tuskaa. Ei kulje treeni ja kunnon palautuminen ennen valvontoja olleelle tasolle kestää melkein pari viikkoa.Työstä en pahemmin stressaa vapaa-ajalla ja sitä edesauttaa lajit joissa pitää keskittyä siihen mitä on tekemässä, aivot lepää (eipä sillä että ne muuten mulla hirveesti rasittuisi).

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kylläpä niin kovin tutulta kuulostaa teidän kaikkien muidenkin kommentit; potilaat kauppajonossa, naapurien ja suvun vaivat ja valittajat, yms... Se mikä on auttanut meikää jaksamaan töissä, hyvien työkavereiden lisäksi, on kaunis suomalainen sana "EI", välttyy monelta raskaalta vaivalta ja huolelta, siis tietysti sopivasti viljeltynä, ja tietenkin harrastukset. Retkeilyä, punttisalia, pihatyöt (paitsi lumityöt ja orapihlaja-aidan leikkaaminen!), leffat, kirjat, välillä jopa joku onnistunut ihmissuhde mukavan neitosen kanssa.. Kummasti vaan joskus auttaa tollainen taikajuomakin, sopivasti annosteltuna, vaikka kieltämättä joskus saattaa yllättää ns.paavi-känni=tarvii kaksi taluttajaa ja tulkin ;)

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä mielelläni mun läheisiäni autan,niissä sairausasioissakin...koska sitten voin itse tarvittaessa pyytää apua,esim.auton korjauksessa ;) Ärsyttää kyllä ne puolitutut tai tuntemattomat, jotka alkaa sairauksiaan kelaamaan ja niille kyllä yställisesti kerron että ei auta kuin lääkäriin hakeutua.Jaksamiskeinoja on monia.Työ- ja vapaa-aika erillään,vaikkakin myös vapaa-aikana tulee pyörittyä alan ihmisten kanssa.Liikunta ja yleinen rentoutuminen ovat kai ne mitä useimmin tulee toteutettua.Irtiotot arjesta myös piristävät mieltä kovasti.Ihminen kaipaa joskus hemmottelua :P Itsessään töissä hyvä työyhteisö ja mielekäs työ ovat avainasemassa. Vastaavasti voimavaroja syövät turhasta valittaminen ja jatkuva kiire.Joissakin pienissä hetkissä potilaiden kanssa pilkahtaa sellainen "elämän syvyys" ja kiitollisuus,että se antaa voimia pidemmäksikin aikaa.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen myös lopettanut jo ajat sitten kaikenlaiset naapurieden kavereiden jne. vaivojen tutkimukset. Vakiovastaus on sama kuin Foccella+ mee ammattilaisen luo.
Juuri näin. Onneksi vaimokin alkaa pikku hiljaa ymmärtämään että ei kannata vaivojaan mulle kertoilla... ;)
tarpeeksi usein kun sanoo "en mä tiedä", niin lopettavat kyselemisen.

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...