Jump to content
MAINOS

Ulkomaalainen ensihoitajana????


Vieras: nafisah

Recommended Posts

[moikkis..mulla ois sellanen juttu,että mitenkä tuolla ensihoidon puolella suhtaudutaan maahanmuuttajiin(sis työntekijöinä) eli siis maahanmuuttaja +ensihoitaja (onko mahdoton yhtälö?)ja sitten vielä, että onko kenelläkään kokemusta ulkomaalaisista työkavereista ensihoidon puolella miten otetaan vastaan? vai pitääkö ulkomaalaisen tehdä tuplasti töitä, jotta "hyväksyttäisiin" tämä on varmasi  IHKA uusi keskustelun aihe eli kaikki vaan kommentoimaan ja kertomaan kokemuksistanne luen VARMASTI!  T.Nafisah :-

/color]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

moikkis..mulla ois sellanen juttu,että mitenkä tuolla ensihoidon puolella suhtaudutaan maahanmuuttajiin(sis työntekijöinä) eli siis maahanmuuttaja +ensihoitaja (onko mahdoton yhtälö?)

Oman kokemuksen mukaan maahanmuuttajiin suhtaudutaan hoitoalalla (myös ensihoidon puolella) aivan samalla tavalla kuin kehenkä tahansa muihinkin, eli jos olet porukkaan sopeutuva, pystyt kommunikoimaan potilaan kanssa vaikeuksissa ja omaat vielä jonkinasteista ammattitaitoa niin tervetuloa vaan kentälle.

Aihetta on sivuttu aiemmin mm. täällä; http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=1834.0

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

DINO antamasi linkki ei mielestäni liittyny mitenkään aiheeseen eli no no eli inffoo ulkomaalaisista työntekijöistä ei potilaista

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Espoossa on yksityisellä eräs ulkosuomalaiset taustat omaa kaveri, hän on ainoa kenet itse tunnen ja ihan OK kyytimies onkin.

Eivät he sen pahempia voi olla kuin katkeroitunut suomalainen kyytimies :)

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensihuolto puolella saattaa olla hieman äijä -meininkiä, eli uudet tulokkaat otetaan syyniin. OK tyyppi hyväksytään aikanaan porukkaan, oli etninen tausta mikä tahansa. Jos etninen alkuperä on kovasti eksoottinen (esim turkulaiset) niin se hyväksyminen saattaa viedä enemmän aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelukaverina oli neitokainen, joka oli hyvin hunnutettu. Ongelmaksi muodostui kyllä täällä suomessa. Puhuttiin myös mm. hygienisyydestä.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelukaverina oli neitokainen, joka oli hyvin hunnutettu. Ongelmaksi muodostui kyllä täällä suomessa. Puhuttiin myös mm. hygienisyydestä.

Eikös sellainen huntu siis nimenomaan lisää hygieenisyyttä. Ei pöllyä hiukset avoimiin haavoihin ja muualle?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[moikkis..mulla ois sellanen juttu,että mitenkä tuolla ensihoidon puolella suhtaudutaan maahanmuuttajiin(sis työntekijöinä) eli siis maahanmuuttaja +ensihoitaja (onko mahdoton yhtälö?)ja sitten vielä, että onko kenelläkään kokemusta ulkomaalaisista työkavereista ensihoidon puolella miten otetaan vastaan? vai pitääkö ulkomaalaisen tehdä tuplasti töitä, jotta "hyväksyttäisiin" tämä on varmasi  IHKA uusi keskustelun aihe eli kaikki vaan kommentoimaan ja kertomaan kokemuksistanne luen VARMASTI!  T.Nafisah :-

/color]

Oletko ajatellut sairaalan sisä- vai ulkopuolista ensihoitoa?

Voisin väittää että aika kovapäinen saat olla jos jaksat kuunnella kaikkea sitä p*skaa mitä sairaalanulkopuolella niskaasi kaadettaisiin, enkä tarkoita työkavereiden osalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voisin väittää että aika kovapäinen saat olla jos jaksat kuunnella kaikkea sitä p*skaa mitä sairaalanulkopuolella niskaasi kaadettaisiin, enkä tarkoita työkavereiden osalta.

ajattelin lähuinnä sairaalaan ulkopuolista ensihoitoa, mitä p¤skaa joutuisin kuuntelemaan?huh.gif ootko itse nähny sellasta tapahtuvan ?

Muokkaus:Lainaukset kuntoon

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ajattelin lähuinnä sairaalaan ulkopuolista ensihoitoa, mitä p¤skaa joutuisin kuuntelemaan?huh.gifootko itse nähny sellasta tapahtuvan ?

En ole työskennellyt maahanmuuttajan kanssa ambulanssissa, joten ole nähnyt tapahtuvan. Kommentti on oletus, jonka pohjalla on muutama vierailu sympaattisissa juoppokämpissä.

Työyhteisön hyväksyntää en epäile, jos puhuu hyvää Suomea ja osaa hommansa, mitään yliluonnollisia taitoja ei varmasti vaadita. Kannattaa silti miettiä tuottaako esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa samassa huoneessa nukkuminen ongelmia uskonnollisista, tai muista syistä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos nyt ihan totta puhutaan niin...Puolustusvoimissa, poliisivoimissa, palosotilaiden ja kyytimiesten keskuudessa on hyvin hyvin runsaasti roturealisteja..Miksikö? Jokainen voi arvata...Se näyttääkö ne sen päällepäin vai tuleeeko puukkoa salakavalasti seläntakaa on eriasia...? Hyväksyntään ym voi vaikuttaa sukupuoli, ulkonäkö, hunnutuksen vähyys,ammattitaito ja sosiaalis-emotionaaliset hässäkät. Voisin kuvitella, että Shakira tyyppinen ratkasu otetaan ihan hyvin vastaan palolaitoksellekkin (vähemmilläkin ammatillisilla tiedoilla/taidoilla) kunhan tietyt "taidot" on kohillaan.. Joku ottaa näistä lätinöistä hernettä nenään, mutta faktat faktoina..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos etninen alkuperä on kovasti eksoottinen (esim turkulaiset) niin se hyväksyminen saattaa viedä enemmän aikaa.

:nauraa: Reps!! ;)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa silti miettiä tuottaako esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa samassa huoneessa ???nukkuminen ongelmia uskonnollisista, tai muista syistä. 

öööö----mä oon ihan nyt hämmentynyt ja juuh mulla on riittävä suomenkielene taito,mutta mitä meinaat vastakkaisen sukupuolen kanssa nukkuminen samassa huoneessa ? kerro mulle missä tilanteissa tällästä tapahtuu?

Muokkaus:Lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa silti miettiä tuottaako esim. vastakkaisen sukupuolen kanssa samassa huoneessa ???nukkuminen ongelmia uskonnollisista, tai muista syistä. 

öööö----mä oon ihan nyt hämmentynyt ja juuh mulla on riittävä suomenkielene taito,mutta mitä meinaat vastakkaisen sukupuolen kanssa nukkuminen samassa huoneessa ? kerro mulle missä tilanteissa tällästä tapahtuu?

Useimmilla yksityisillä, joilla päivystetään öisinkin, sairaankuljettajat nukkuvat yleensä asemalla mikäli ehtivät. Asemat ovat harvemmin niin isoja, että siellä olisi kahta makuuhuonetta (joissakin tapauksissa kumpikin sairaankuljettaja nukkuu yhdellä ainoalla aukivedettävällä sohvalla). Tässä voi olla se kynnyskysymys monille muslimeille.

Muokkaus:Lainaukset

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä menee ehkä vähän aiheen vierestä mutta tietämättömänä kysyisin( ja tästä ei saa loukkaantua) ,  jos kuuluu johonkin sellaiseen uskonnolliseen ryhmään jolla on säännölliset rukoushetket esim kuusikertaa vuorokaudessa, niin miten ne pystyy toteuttamaan ensihoidossa , jos keikka ja rukoushetki sattuvat yhtaikaa.

Nafisah, osaatko kysymykseeni vastata ?

Tai miten rukoushetket on esim os:lla toteutettu ? Kuka tietää ? angel.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Islamissa se on 5krt vrk. Niistä ehkä 2-3 osuu normaaliin työaikaan ja niiden ajankohtaa saa siirtää jos ei ehdi rukoilemaan. Jos se olisi ollut ylijäykkää, tuskin ne muslimit 600-700 luvuilla olisi koko lähi-itää ehtinyt valtaamaan. Se on paska juttu jos taistelun keskellä pitää alkaa rukoilemaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Islamissa se on 5krt vrk. Niistä ehkä 2-3 osuu normaaliin työaikaan ja niiden ajankohtaa saa siirtää jos ei ehdi rukoilemaan. Jos se olisi ollut ylijäykkää, tuskin ne muslimit 600-700 luvuilla olisi koko lähi-itää ehtinyt valtaamaan. Se on paska juttu jos taistelun keskellä pitää alkaa rukoilemaan.

Heh heh ei mitään ennakkoluuloja, tää oli hyvä pointti  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, kuten muutamat ovat sanoneetkin, ammattitaitoisena ja porukkaan sopeutumalla pärjää kyllä. Toki työpaikoissa on eroja, ihmiset eivät välttämättä tule toimeen keskenään ja vaihtavat siksi työpaikkaa, taustasta riippumatta. Ja toki rasistejakin hoitoalalta löytyy,mutta niin löytyy muualtakin ja muiden ahdasmielisyydelle ei taas mahda mitään.

Jos hoitotyön toteuttaminen sairaalan ulkopuolella kiinnostaa, niin mikä ettei, koulussa ja harjoitteluissa toivottavasti selviää onko valittu ammatti oikea. Kouluttautumaan mars! Huonoin vaihtoehto on olla hakematta ja jäädä miettimään oliskohan minusta ollut.... ota selvää ja hae koulutukseen.

Ja mitä suomaisten juoppohin tulee, niin ovat kyllä kokemuksen mukaan kiitettävän tasa-arvoisia, vit**illaan ja uhkaillaan rotuun,uskontoon,sukupuoleen,ihon ja haalarien väriin katsomatta.Puna-, sini- ja toppahaalariset saavat varmasti kaikki tasapuolisesti osansa.

Reklamaatio: kirjoittaja on keski-ikäistyvä suomalais-ugrilainen (luola)mies, asiat voivat näyttää erilaiselta nuoren naisen silmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...