Jump to content
MAINOS

Virkavapaalla keikkailu


Von Hoitsulander

Recommended Posts

Nyt tarvittaisiin oppineiden apua. Olin juuri 8kk virkavapaalla ihanaisesta HUS-työpisteestäni toisen viran hoitoa varten. No kuitenkin hieman ennen virkavapaan loppua lompakkoni kehoitti minua tekemään pari keikkaa tuohon työpisteeseen missä vakivirkani on. Sairasta eikö totta. No nyt palkanlaskenta väittää, etten saa noilta keikkapäiviltä lomakorvausta koska en voi tienata kahdesta työpaikasta lomaa?!?! Onko todella näin? Jos on niin kyllä taas muistan Florece Nightingalea iltarukouksessa  ;)

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä ainakin on ollut sääntönä, että virkavapaalla ollessa ei saa edes vuokrafirman kautta keikkailla omalle osastolle. Samaan klinikkaan kyllä, mutta ei omalle osastolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tehnyt minkään firman kautta vaan olin suorassa työsuhteessa hushus-yhtiöön mutta vaan tuntityöläisenä.

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tehnyt minkään firman kautta vaan olin suorassa työsuhteessa hushus-yhtiöön mutta vaan tuntityöläisenä.

No sit taitaa kyllä mennä niin kuin sulle on sanottu... Jos siis se toinen työpiste on myös HUSissa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tere.

Jos palvelusuhteesi, siis molemmat työt olivat HUS-piiriin eli samalle työnantajalle, ne katsotaan yhdeksi palvelusuhteeksi vuosilomaetuja annettaessa. (KVTES s. 72, LUKU IV VUOSILOMA, 1 § 2 momentti)

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sehän tässä on hauskaa kun se toinen työpiste ei ole lähelläkään HU(u)Sia. Ymmärtäisin pointin jos olisi .

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tere.

No se sit little bit tricky. Eihän se sinänsä kuulu/vaikuta HUS:lle, että tienaatko muualta (ts. toiselta työnantajalta) lomaa.

Saahan sitä tehdä vaikka kahta työtä ja olla molemmista lomalla samaan aikaan. En ole ainakaan löytänyt sitä kieltävää lakia tähän mennessä, ja paljon olen lakeja kahlannut lävitse.

Ihmettelen kyllä suuresti yhtymän vastausta sinulle. Saitko mitään perusteluita mihin päätös perustuu?

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain perusteluksi vain sen, että en voi tienata kahdessa paikassa lomaa yhtä aikaa. Täytyypä panna langat kuumiksi palkanlaskentaan vielä kerran.  :D

lihasmuisti on paras muisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...