Jump to content
MAINOS

TAYS/leikkausalihoitajia haetaan


nysse

Recommended Posts

Tere.

Tays:ssa (Tampereella) on pula leikkaussalisairaanhoitajista,  niin instrumentti- kuin anestesiahoitajista. Eli jos työtä vailla ota yhteys Sairaanhoidonpalvelualueen ylihoitajaan Riitta Unkilaan. (sähköposti etunimi.sukunimi@pshp.fi)

Jaa, että mistäkö tiedän. No käyn jatkuvaa keskustelua oh:n ja yh:n kanssa työvoimapulasta ja yritän pitää töissä olijoiden työmäärän jossain rajoissa.

:)

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vaikka itse olisin millasessa rahapulassa tanhansa, en Taysiin menisi kuuna päivänä töihin. Hoitajat vedetty ihan piippuun, sijaisia osastot täynnä, kukaan ei tiedä mistään eikä halua tietää mistään. Potilaskohtelu aivan ala-arvoista!

Ja mistäkö tiedän: itse potilaana olleena usemman kerran ja pienen tyttöni kanssa sairaalassa olleena monen monta kertaa. Onneski taysillekin löytyy vaihtoehtoja monessa eri suhteessa! Karttakaa tuota työpaikkaa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olisin millasessa rahapulassa tanhansa, en Taysiin menisi kuuna päivänä töihin. Hoitajat vedetty ihan piippuun, sijaisia osastot täynnä, kukaan ei tiedä mistään eikä halua tietää mistään. Potilaskohtelu aivan ala-arvoista!

Ja mistäkö tiedän: itse potilaana olleena usemman kerran ja pienen tyttöni kanssa sairaalassa olleena monen monta kertaa. Onneski taysillekin löytyy vaihtoehtoja monessa eri suhteessa! Karttakaa tuota työpaikkaa!

Ei nyt kannata kuitenkaan ihan kaikkea uskoo mitä täällä forumilla (kts ylläolevaa txt) huh.gif kirjoitetaan...

Jos ei oteta lukuun tiettyjä YH tason ihmisiä erittäin mukava duunipaikka!!!

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olisin millasessa rahapulassa tanhansa, en Taysiin menisi kuuna päivänä töihin. Hoitajat vedetty ihan piippuun, sijaisia osastot täynnä, kukaan ei tiedä mistään eikä halua tietää mistään. Potilaskohtelu aivan ala-arvoista!

Ja mistäkö tiedän: itse potilaana olleena usemman kerran ja pienen tyttöni kanssa sairaalassa olleena monen monta kertaa. Onneski taysillekin löytyy vaihtoehtoja monessa eri suhteessa! Karttakaa tuota työpaikkaa!

Aikas mukavasti tunnet KOKO talon tilanteen. :viekas:  Voisit kuitenkin vaikka pidättäytyä vain niissä yksiköissä, joissa oikeasti olet ollut palveltavana.

"Yhdessä terveyttä".. 1300 potilaspaikka ja yhdessä terveyttä - hyvä tulos

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olisin millasessa rahapulassa tanhansa, en Taysiin menisi kuuna päivänä töihin. Hoitajat vedetty ihan piippuun, sijaisia osastot täynnä, kukaan ei tiedä mistään eikä halua tietää mistään. Potilaskohtelu aivan ala-arvoista!

Toivottavasti olet täyttänyt jokaisella sairaalahoitokerralla potilaspalautelapun - onko niillä sitten painoarvoa vaikuttaa, on eri asia.

Tällä hetkellä kirjoittamasi kokemukset voisi rinnastaa suureen osaan terveydenhuoltoalan organisaatioista. Se ei ole hoitajien syy, eikä kokonaan organisaatioiden syy, vaan kunnilta sairaanhoitopiirit rahaa saavat. Kaikkeen ne eivät riitä, ja se näkyy vastaavasti palveluiden tasossa. Toisaalta suomalaisten tulisi asua hetken aikaa jossain vähemmän kehittyneessä yhteiskunnassa - toivottavasti silloin loppuisi se iänikuinen marmatus siitä, että mikään ei ole täällä Suomessa hyvin.

Minusta TAYS on opettavainen työpaikka, ja siellä on varaa valita mielenkiintonsa mukaan, millä erikoissairaanhoidon sektorilla haluaa työskennellä. Yliopistosairaalatyökokemusta arvostetaan työmarkkinoilla. Teretulemast vaan kaikki tänne töihin.

It`s nice to be important but it`s more important to be nice.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olisin millasessa rahapulassa tanhansa, en Taysiin menisi kuuna päivänä töihin. Hoitajat vedetty ihan piippuun, sijaisia osastot täynnä, kukaan ei tiedä mistään eikä halua tietää mistään. Potilaskohtelu aivan ala-arvoista!

Ja mistäkö tiedän: itse potilaana olleena usemman kerran ja pienen tyttöni kanssa sairaalassa olleena monen monta kertaa. Onneski taysillekin löytyy vaihtoehtoja monessa eri suhteessa! Karttakaa tuota työpaikkaa!

No sen takia ilmiannoin työpaikkoja, että saataisiin lisää jengiä. Ei se tilanne omaan nuotioon kusemisella parane. :nauraa:

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Arvoisa Wiltsu... Ilmeisesti olet toisen Topicin alla käydyn keskustelun mukaan TH joten pitäydy vaan sillä alalla ja älä hakeudu TAYS TTH duuniin ... NIMITTÄIN jos noin kattavasti tiedät talon tilanteen

Melko yleisenä tunneälyn määritelmänä voidaan pitää tiedon puutetta yhdistettynä kyvyttömyyteen ja siitä johtuvaan haluttomuuteen tehdä loogisia johtopäätöksiä.

Soveltuvin osin voidaan tunneälynä pitää myös sitä, että älyää anoppinsa hautajaisissa olla viheltelemättä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilman muuta olen th ja sillä alalla aion pysyäkin, en TODELLAKAAN hingu sairaalaan töihin. Kosiskeltu on lastenosastoille jne. jonne kova pula th:sta, joilla usein huom. parempi kokemus lapsista ja lastensairauksista kuin sh:lla. Ja myös lasten toimenpiteisiin parempi koulutus. Mutta en voisi kuvitellakaan meneväni, sillä niin huonoa palvelua/hoitoa olen/olemme saaneet ko. sairaalassa. JA  kokemukset eivät rajoitu pelkästään omiini vaan myös läheisiin ihmisiini. Se on totta, että resurssipula ei ole hoitajien syytä, asennevamma on. Olen saanut MUUSSA sairaalassa HYVÄÄ kohtelua vaikka kiire on sama.

Kokemusta on nimenomaan anestesiapuoleta, lastenosastoilta (niiltä kaikilta), lastenpolilta, äitiyspolilta, synnäriltä, naistentautien osastoilta, synn.vuodeosastoilta ja mistäkään niistä ei ole positiivista sanottavaa!!! Enkä ole erityisen kriittinen ihminen vaan osaan kyllä huomata ympärilläni hyvät asiat! Ainoa hyvä asia ko. talosta on eräs nimeltä mainitsematon poliklinikka, jossa asiat ovat aina hoituneet hyvin...

Todellako luulette, että kaikki tämä huono kokemus on sattumaa?huh.gif No minä en luule, kerrompa vain sen, että kiire on valtava, henkilöstön perehdyttämiseen ei riitä aikaa ja voimaa, hoitajat väsyy eikä inhimilliseen kohteluun riitä voimia tai sitten tosiaan kohtaamieni hoitajien ei pitäisi olla hoitoalalla lainkaan. Onko se tuo yliopistosairaala-leima kun tekee hoitajille ylivertaisen asenteen?huh.gif Niin että inhimilliseen kohtaamiseen ja empatiaan ei kyetähuh.gif? Vastatkaahan TE jotka ilmeisesti ko. sairaalassa työskentelette!!!

Niin paljon huonoja kokemuksia on, että teen kaikkeni, jotta KUNNON hoitajat menevät suosiolla muualle töihin! Kaikki lapamadot kun saadaan yhteen paikkaan töihin, niin johan hoidonlaatu ja työilmapiiri muissa paikoissa paranee!!! HÄPEÄISIN suuresti kertoa jos joutuisin itse taysissa työskentelemään!!!Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kun on th!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilman muuta olen th ja sillä alalla aion pysyäkin, en TODELLAKAAN hingu sairaalaan töihin. Kosiskeltu on lastenosastoille jne. jonne kova pula th:sta, joilla usein huom. parempi kokemus lapsista ja lastensairauksista kuin sh:lla. Ja myös lasten toimenpiteisiin parempi koulutus.

Aika suoraviivaista yleistämistä. Eikös terveydenhoitajat keskity 'terveeseen' lapseen, terveyden edistämiseen ja ennaltaehkäisyyn enemmän kuin sh:t? Kasvukäyrien seurantaa jne. Tehän olette terveydenhoitajia. Voisin väittää että lasten sh:lla on enemmän tietoa lasten sairauksista ja niiden hoidoista kuin terkkareilla. Enkä nyt tarkoita mitään rokkoja yms 'perustauteja'.  :D

Kokemusta on nimenomaan anestesiapuoleta, lastenosastoilta (niiltä kaikilta), lastenpolilta, äitiyspolilta, synnäriltä, naistentautien osastoilta, synn.vuodeosastoilta ja mistäkään niistä ei ole positiivista sanottavaa!!!

Niin kokemusta potilaana, omaisena vai hoitajana?

Niin paljon huonoja kokemuksia on, että teen kaikkeni, jotta KUNNON hoitajat menevät suosiolla muualle töihin! Kaikki lapamadot kun saadaan yhteen paikkaan töihin, niin johan hoidonlaatu ja työilmapiiri muissa paikoissa paranee!!! HÄPEÄISIN suuresti kertoa jos joutuisin itse taysissa työskentelemään!!!Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kun on th!!!

Erittäin avarakatseista pohdiskelua. Veikkaan että olet joutunut potilaana/omaisena kaltoinkohdelluksi siellä ja olet edelleen katkeroitunut siitä. Kovasti kiihkeään sävyyn asiasta juttelet. :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kosiskeltu on lastenosastoille jne. jonne kova pula th:sta, joilla usein huom. parempi kokemus lapsista ja lastensairauksista kuin sh:lla. Ja myös lasten toimenpiteisiin parempi koulutus.

Minkähän ihmeen takia sitten lasten sairaanhoitoon voi/kannattaa erikoistua?  :D

Aina voi yleistää, mulla on kohtuullisen huonoja muistoja yhdestä vastavalm. th:sta lastenosastolla. Sen perusteella en kuitenkaan kyseenalaista kaikkien terveydenhoitajien ammattitaitoa omalla erikoisalallaan.

Mutta ihan uteliaisuuttani kysyn, mitähän toimenpiteitä tarkoitat?

"Kun tulee risteykseen, pitää kääntyä sinne, minne on menossa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oskulle:

Väitän kyllä silti, että terkalla on paremmat edellytykset hoitaa lapsia myös sairaana kuin sh:lla! Perustelut: parempi tieto ja kokemus lapsen normaalista kasvusta ja kehittymisestä, jotka on huomioitava myös lapsen sairastaessa. Parempi tieto ja kokemus lasten sairauksista ja niiden vaikutuksista lapseen, perheeseen ja ympäristöön. LAsta hoidettaessa, hoidettavana on myös koko perhe! Tätä näkökulmaa monet sh:t eivät ota huomioon, tulee koulutuksessa erilailla esille koska ei perehdytä lapseen perheen jäsenenä vaan potilaana!

Kokemusta potilaana. Muutamasta paikasta myös kouluajoilta hoitajana, mutta se on taas eri juttu.

Totta: olen tullut kaltaiskohdelluksi potilaana, ja omaisena. Niin myös monet muut. Siksihän juuri tätä juttua aloin kirjoittamaan: Jos potilaiden kokemukset ovat huonoja, niin tuskin se lisää työntekijöiden halukkuutta mennä ko. paikkaan töihin? En tiedä oletko huomannut mutta viime aikoina on mediassakin ollut runsaanmitoin puhetta taysin huonosta asiakaskohtelusta! Eli en ole ainoa. Minä ainakin haluaisin kuulla suoraa puhetta palvelua saavilta eli tässä tapauksessa asiakkailta/potilailta, jos haluaisin mennä töihin minulle vieraaseen paikkaan! Ja tämä ristiretki on onnistunut, sikäli, että koska tähän niin kiivaasti vastattiin niin voimme olettaa että talossa tuskin on kaikki niin kunnossa kuin jotkut antavat ymmärtää. Ja jos yksikin hoitaja miettii näiden kirjoitusten vuoksi uuden kerran, että meneekö taysiin töihin niin olen aikeissani onnistunut! Toivon todella, että hoitajapula vaivaa taysia suuresti ja teen kaikkeni sen eteen, ettei yksikään hoitaja sinne mene töihin tietämättä miten asiakkaita kohdellaan!

Niin unohdin kokonaan, että onhan minulla kokemusta potilaana/omaisena myös ensiavusta, sisätaudeilta, kirurgialta, korva-nenäkurkku puolelta...Mikähän jäi puuttumaan? No sydän- ja psyk. puolelta ei ole kokemusta, mutta ehkä voimme näiden listauksien jälkeen jo hieman yleistää asioita!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hii, minä sain kesäduunia tayksista, ja siis muutan tampereelle työni perässä. Ja vaikka välillä mietityttää, niin ainakin käyn kokeilemassa rahkeitani, ja pyrin antamaan oman panokseni potilaiden hoitoon. Niin joo, en koe olevani lapamato  vaikka tayksiin menenkin töihin, olen tyytyväinen ja ylpeä itsestäni että sain sieltä duunia. Että tampereella nähdään!

The pint is half full!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin paljon huonoja kokemuksia on, että teen kaikkeni, jotta KUNNON hoitajat menevät suosiolla muualle töihin! Kaikki lapamadot kun saadaan yhteen paikkaan töihin, niin johan hoidonlaatu ja työilmapiiri muissa paikoissa paranee!!! HÄPEÄISIN suuresti kertoa jos joutuisin itse taysissa työskentelemään!!!Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kun on th!!!

Jos tilanne on noin huono kuin sanoit niin eikö silloin ole ihan hyvä että ihmiset siellä vaihtuu ja uudet tuulet virkistäisi ilmapiiriähuh.gif

Jossakin topicissa jo tästä on ollut puhetta että ainahan me tuomitsemme toisen osaston henkilökunnan/toimintatavat/yms. hyvinkin kärkkäästi tietämättä ollenkaan onko tähän malliin joku syy... Toki epäammatillinen ja töykeä käytös ei kuulu tähän ryhmään mutta silti ehkä sellainen pieni ymmärryksen häivänen parantaisi suhtautumista...

Parasta olisi jos epäselvyydet käytäisiin heti jo hoidon aikana läpi hoitavan yksikön kanssa, turha niitä on jälkikäteen perata kun palaute ei mene enää silloin oikeaan osoitteeseen....

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mendax: lasten verinäytteet, injektiot, virtsanäytteet, rakkopunktiot, lääkkeet ottamiset (esim. spira), kinnipito-otteet /vanhempien ohjaaminen, haavahoidot...

Tämä keskustele ajautuu väärille raiteille: ikuinen riita on sairaanhoitajien ja terkkojen välillä asintantijuudesta koskien tiettyjä tehtävä-alueita./ Sairaanhoitajien kauna terkkoja kohtaan: palkan, työaikojen ja inhimillisten työolojen suhteen. Mutta itsepä saa yleensä ammattinsa valita! Onneksi!

Turrelle: Onnittelut työpaikasta. Toivottavasti parannat osaltasi asiakkaan kohtelua ko. talossa. Älä anna "ison talon" nousta päähäsi, vaan kohtele jokaista asiakasta/potilasta niin kuin kohtelisit heitä jos menisit heidän kotiinsa esim. kotisairaalassa/kotisairaanhoidossa.

Annastiina: toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, mutta minkä vuoksi "hukata" hyviä hoitajia taysiin, josta heistä ajan saatossa tulee....no mitä tulee. Asiakaspalautetta annetaan, mutta minkä hyödyn siitä saa yliopistosairaalassa. Ei mitään. Niin isossa paikassa ne palautteet niin kirjalliset ja suulliset ei kertakaikkiaan vaikuta. JA minua on turha syyllistää, kerroinhan vain mielipiteeni. Tämä sh porukka vaan mielellään hyökkää sanomaani vastaan jo senkin vuoksi että olen th. Mielenkiintoista on että kukaan ei vastannut kysymykseeni yliopistosairaalasta suhteessa hoitajan asenteeseen!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiesitkös muuten OSKU, että valtaosa lasten sairaanlassa hoidettavista sairauksista ovat niitä perussairauksia: astma, diabetes, infektiot...näiden ulkopuolelle jää harvinaisemmat syyt ja syöpä, neurojutut, elinsiirrot yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoista on että kukaan ei vastannut kysymykseeni yliopistosairaalasta suhteessa hoitajan asenteeseen!!!

Itsellä ei oo yliopistosairaaloista kokemusta kuin omaisena olemisesta ja silloin ainakin homma toimi moitteettomasti... En huomannut että olisi ollut mitään kahnausta missään suhteessa... Ja tärkeintä; potilas koki saaneensa hyvää ja laadukasta hoitoa...

Mutta tuo ei nyt koske tayssii vaan kyssii  :D... Kiitos vaan sinne suunnalle!

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko se tuo yliopistosairaala-leima kun tekee hoitajille ylivertaisen asenteen?huh.gif Niin että inhimilliseen kohtaamiseen ja empatiaan ei kyetähuh.gif? Vastatkaahan TE jotka ilmeisesti ko. sairaalassa työskentelette!!!

Niin paljon huonoja kokemuksia on, että teen kaikkeni, jotta KUNNON hoitajat menevät suosiolla muualle töihin! Kaikki lapamadot kun saadaan yhteen paikkaan töihin, niin johan hoidonlaatu ja työilmapiiri muissa paikoissa paranee!!! HÄPEÄISIN suuresti kertoa jos joutuisin itse taysissa työskentelemään!!!Onneksi on muitakin vaihtoehtoja kun on th!!!

Aiemmissa viesteissäsi kerrot olevasi työtön - taidat kirjoittaa juuri itseäsi tästä lapamatokäsitteestä, vaikka sinulla olisi töitäkin olisi tarjolla.

Yksi sh ei voi vastata Tays hoitohenkilöstön asiakaspalveluun liittyvissä kysymyksissä - talossahan työskentelevistä 4500 työntekijästä lähes 63% on hoitohenkilöstöön kuuluvia .  Minä en häpeä kertoa olevani Tays:ssa töissä, mutta häpeäisin olla työtön vaikka töitä tarjottaisiin. Uskon että yo-sairaalassa työskentelevillä ei kusi ole noussut päähän sen enempää mitä th:lla, jotka osaavat hoitaa sairaita lapsia paremmin kuin lastentauteihin erikoistuneet sh:t.

Toivon, että annat vastedes palautetta kohteluun ja hoitoon liittyvistä asioista ko. yksikköihin, etteivät asiat ala myöhemmin vaivaamaan mieltäsi.

Kuitenkin, tervetuloa kaikki vaan Tayssiin töihin ja kaikkea ei kannata uskoa mitä nettiin on kirjoitettu.

ramses koi

It`s nice to be important but it`s more important to be nice.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä keskustelua voisi jatkaa loputtomiin. Minä en jatka. Pääpointtini on tämä: Tampereella löytyy PALJON työvaihtoehtoja ja nyt on hoitajilla myyjän markkinat, eli hyviä työpaikkoja on kosolti tarjolla. Lähi-ja sairaanhoitajista on koko pirkanmaan alueella kova pula. Siksi kerroin taysista mielipiteeni, jotta sinne töihin hakeutuvat miettisivät vielä toisenkin kerran ja punnitsisivat muitakin vaihtoehtoja. Se on vaan niin, että kovin pula on siellä missä hoitajat ei viihdy! Jos on huipputyöpaikka niin tulijoita riittää. Sitä en tiedä mistä ihan huipputyöpaikan löytää, taitaa olla yksityisiä!

Ramses: Olen työtön juuri siitä syystä, etten ota sairaanhoitajan työtä vastaan vaan odotan että saan terkan paikan. Miksi mennä tekemään sellaista työtä johon ei ole halunnut opiskella ja johon ei ole kiinnostusta!!! Ja mitä palautteeseen tulee niin siitä kirjoitin jo aiemmin jos olisit vaivautunut lukemaan. Sinä ilmeisesti olet juuri niitä sairaanhoitajia, jotka väheksyvät terkan koulutusta. Ja kysymys sinulle: jos olet sh, niin menisitkö työttömänä töihin lähihoitajan työhön esim. kotipalveluun???Tätähän tämä minun tapaukseni vastaa: terkan ammatilla kolmivuoroon perushoitoa tekeen osastolle...

Öitä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiesitkös muuten OSKU, että valtaosa lasten sairaanlassa hoidettavista sairauksista ovat niitä perussairauksia: astma, diabetes, infektiot...näiden ulkopuolelle jää harvinaisemmat syyt ja syöpä, neurojutut, elinsiirrot yms.

Tiesin.

Tämä katkeran omaisen tilitys on yksi pääsyistä miksei tänne huolita muita kuin hoitajia jäseniksi. Ei millään pahalla, mutta tämä on hoitajien tuulettautumispaikka, jossa on tarkoitus että me hoitajat olemme 'turvassa' omaisten tilityksiltä. Oli niissä perää tai ei, niitä saa kuunnella ihan tarpeeksi työmaalla. Täällä heitä ei tarvitse kuunnella.

Olen pahoillani että olet tullut kaltoinkehdelluksi sairaalassa. Joka tapauksessa teet yleistyksiä omaisen näkökulmasta. Osoita paha olosi niille joille se kuuluu, eli hoitopaikkaasi. Ota yhteys potilasasiamieheen tai k.o yksikön esimiehiin. Tämä aihe lukittuu nyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...