Jump to content
MAINOS

SH:n palkat ulkomailla


Vieras: nightingale

Recommended Posts

Vieras: nightingale

Teinpä tuossa pikaisen surffauskierroksen netissä ja katselin sh:n palkkoja ulkomailla (englanti, irlanti, australia).  Ei niissä äkkiseltään alimmilla kokemuslisillä suurta eroa suomen palkkoihin ole(korjatkaa jos olen väärässä). Koko ajan vaan kuulee puhuttavan että ulkomailla huomattavasti kovempi palkka. Kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ottia tuota.

Mun peruspalkka on teholla 3100 €/kk ja lisat mukaan lukien saan ehka semmoset 3500 /kk. Olen toissa Lontoossa. :happy:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, Lontoo kallis mesta. angry.png

Rahaa jaa silti sen verran yli et voi matkustella joka kuukausi ja punta on kovaa valuuttaa ulkomailla (hyva kurssi siis) seka Lontoosta hyvat yhteydet ja halvat lennot ympari maailmaa :happy:. Ei ole jarkea maksaa Lontoon hintoja kun ulkomailta saa kaiken paljon halvemmalla :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Kanadassa teholla toissa. Palkka 4 kokemusvuoden jalkeen n. 3500e/kk brutto, nettopalkka n. 2500 euroa. Elaminen edullisempaa kuin Lontoossa  :P

Moi Poncho.

Onko Kanadaan toihin paaseminen yhta vaikea prosessi kuin jenkkilaan, eli pitaako NCLEX testi sinnekin suorittaa? Olen miettinyt jenkkilaa mut olen aina valmis muuttamaan suunnitlemia jos loytyy parempia vaihtoehtoja ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips mjk.

joo, vahan samantapainen prosessi kanadaan kuin jenkkilaan. taalla pitaa suorittaa RN-exam. monivalintakoe ja taitaa siina tatanykya olla muutama short answer-kysymyskin. ei ole tietokoneella suoritettava koe ja kaikille on jopa samat kysymykset.  lisaa tietoa www.cna-nurses.ca nettisivulta.

joten ei tannekaan ihan noin vaan paase. toita on kanadassa hoitajille, mutta ei ehka samassa mittakaavassa kuin usassa. itse en tullut kanadaan rekrytointifirman kautta. taalla lomalla ollessani soitin yhteen sairaalaan ja kysyin josko paasis teho-osastolle tutustumaan.  lahetin sen jalkeen tyohakemuksen kyseiseen sairaalaan ja sit olikin kuukauden sisaan puhelinhaastattelu.  tyolupa hoitui parissa kuukaudessa. omalla kohdalla asiat sujuivat todella helposti.  niin, olin sen rekisteroinnin hoitanut jo vuosia aiemmin. siihen kului aikaa noin 9kk kaikenkaikkiaan.

jos nyt  kanadan plussia luettelee pikapikaa, niin on ainakin terveydenhuolto ja sosiaalipuoli on lahempana suomen systeemeja. ei tarvitse ottaa kalliita terveysvakuutuksia kuten usassa. sairaalan kautta saa myos hyvat edut. maksan noin 30-40 dollaria kuussa eduista ja siihen hintaan saan ilmaisen hammashuollon, ilmaiset reseptilaakkeet, hierontaa (!), silmalasiedut, henkivakuutuksen, tukisukkia, ortopediset kengat ym kivaa! 

usassa palkka on hoitajilla parempi.  toisaalta teho-osaston arkipaivaan kuuluu se, etta hoitajalla on kaksi konepotilasta. en tieda onko sitten kaikissa sairaaloissa sama kaytanto.

ja tietysti jos talvea lahdet pakoon ja haluat biitsille niin ehka etela on parempi vaihtoehto. tosin kylla ontariossakin helletta kesalla riittaa!

en tieda olenko naista samoista asioista lopissyt jo finn-guild sivuilla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä on nyt vierähtänyt jo pari vuotta ku oli ulkomailla töissä. Sillon oli palkat paremmat kuin suomessa, vaikka työpaikkailmotusten perusteella olis voinu kuvitella saavansa suurin piirtein yhtä paljon. Englannissa asuminen/eläminen on kalliimpaa, mutta esim juuri toi matkustaminen reilusti halvempaa. Saudeissa palkka oli melkeenpä tuplat, koska veroja ei makseta mihinkään.  :-X ;) ::hakkaa päätä seinään:: Ulkomaan komennusta kannattaa ehdottomasti kokeilla, jos vähänkin tuntuu siltä...ei tarvii sitte vanhempana katua ettei tullu lähdettyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...