Jump to content
MAINOS

Happeutumista vai hapettumista


Lääkärihoitaja

Recommended Posts

Jos olet tehohoitaja, puhut tehohoidon kieltä.

Anteex, mitä - SINÄKÖ sen määräät, että millä käsitteillä/termeillä tehohoidosta saa puhua?huh.gif Täytyykin viedä kentälle terveisiä... 8) Ja sitä paitsi, ei sekoiteta puuroja ja vellejä - edes tämän kerran. Yksittäinen termi/sairaalaslangi/tieteellinen kieli ovathan ne muissakin yhteyksissä pysyneet erillään, eihän kukaan sekoita asioita silloinkaan, kun ppkl:lla puhutaan "pokasta"?

Kokeile puhua happeutumisesta! Sitä paitsi on mukavaa puhua paskaa kollegan kanssa, pysyy työasiat pois mielestä !

No, myönnetään, että toi olis just sitä itteään, mutta on sitä mielenkiintoisimpiakin/tärkeämpiäkin aiheita, mistä kollegojen kanssa heittää läppää - duunissakin. Onnex! Ja toivottavasti sullakin Timoseni on  :-* .

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Huomenta Cardinaiseni !

Mä en määrää mitään. Minä vaan kehoitan käyttämään relevanttia kieltä - että kaikki tietävät mistä puhutaan. Muuten voi tulla kardinaali munauksia fiksummassakin piirissä. Sellaista tämä kommunikointi on. Slangisanasto on sitten ihan asia erikseen.. Paljon kuvaavampi ja hauskempi.

Meillä ei muuten heitetä teholla läppää vaan sivistyneesti 23mm halk. St. Jude Medical® Mechanical Heart Valvee. Ettei ny ihan totuus unohtuisi. :-*

Nyt nukkuun reippaan yön jälkeen. Vastasin koko yön mm. kahden potilaan postoperatiivisesta kudoshappeutumisesta. Ja se meni ihan putkeen.

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenta Cardinaiseni !

Huomenta Timoseni!

kehoitan käyttämään relevanttia kieltä - että kaikki tietävät mistä puhutaan. Muuten voi tulla kardinaali munauksia fiksummassakin piirissä. Sellaista tämä kommunikointi on.

No, ei se tuohon yhteen termiin koko kommunikaatio kaadu. Ei ainakaan tähän asti. Tärkeintä ole pari kirjainta, vaan sanan merkitys... ja kun uudet käsitteet eivät niin vain asetu puhuttuun kieleen...

Meillä ei muuten heitetä teholla läppää vaan sivistyneesti 23mm halk. St. Jude Medical® Mechanical Heart Valvee. Ettei ny ihan totuus unohtuisi. :-*.

Voi, teitä... kyllä me vaan teholla heitetään läppääkin (aiheet eivät taida läpäistä mitään sensuuria...). (Oikeasti tiedän, että ATOlla TaYKSissa - jos se nyt oli se sun duunipistees? - mm. katsotaan TV:tä ja käännetään radiostakin nupit kaakkoon aika-ajoin yölläkin, mutta ehkä sekin tehdään sivistyneemmin kuin missään muualla)

Nyt nukkuun reippaan yön jälkeen. Vastasin koko yön mm. kahden potilaan postoperatiivisesta kudoshappeutumisesta. Ja se meni ihan putkeen.

Ihan tosi?! WAU! You are my hero!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

(Oikeasti tiedän, että ATOlla TaYKSissa - jos se nyt oli se sun duunipistees? - mm. katsotaan TV:tä ja käännetään radiostakin nupit kaakkoon aika-ajoin yölläkin, mutta ehkä sekin tehdään sivistyneemmin kuin missään muualla)

Ihan tosi?! WAU! You are my hero!

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kulta !

Mikään ei ole niinkuin ennen. Ei ole enään ATOa.. Se muuttui TEHO-osastoksi viime syksynä. Ei ole ole sairaalaa nimeltä TaYKS... moniin vuosiin. Yliopistosairaaloiden lyhenteiden mukaan se on TAYS,. ollut jo vuosia. Niin, minäkään en siis ole ATOlla enkä TEHOlla vaan SYTEllä...

Ei ole enään hapetusta vaan happeutuminen.. Rakas ammattisiskoseni.. Usko tai älä. Telkkarin katselu on TEHOlla ollut jo pitkään kielletty... kahvikupin kanssa ei ole asiaa potilashuoneeseen..

Mutta meillä SYTEllä.. se on toista.

Ei se ole ihme, jos et pysy terminologiassa mukana, kun et pysy sairaaloiden nimissäkään..

Muokkaus:Korjattu jälleen lainauksia. Suosittelisin TimoM:lle pientä lainauksien harjoittelua testi & räpellys alueella. Kiitos!!

Voi, kullannuppio! Täytyyhän mun antaa sun tuntea itsesi supermieheksi - se on naisen velvollisuus!

Kaikki kuitenkin tietävät- jopa sinä, että kun puhutaan TaYKSista, niin mitä lafkaa sillä oikein tarkoitetaan... Virallinen lyhennys, jos nyt taas yhdellä kirjaimella poikkeaakin. Virallisissa/tieteellisissä yhteydenotoissa tarkaistutan aina lyhenteet ja termit + kieliasun kokonaisuudessaan (kuten kaikki muutkin tekevät). Näissä epäviralllisissa viesteisssä täällä käytän lähinnä PUHEKIELTÄ ja lauseenmuodostuskin on päin p.rsett., mutta enimmäkseen olen tullut ymmärretyksi siten kuin on ollut tarkoituskin.

Tiedätkös itse, mitä kaikkea kivaa meillä on HUSissa muutettu nimitasolla ja millaisia lyhenteitä keksitty? Älä pelästy, en ole sentään pikkumainen, että alkaisin sinua niistä tenttamaan - en sorru siihen, vaikka kiusaus oliskin aikamoinen osoittaa sinullekin, että et sinäkään ihan kaikkea tiedä! Oman työpisteesi nimen tiedät, ja se on hyvä se, vaikka ei sen peruteella vielä voi alkaa vielä toisten osaamista sh:na kyseenalaistamaan. Tehosta (ent. ATO) et enää sitten niin paljon näytä tietävänkään käytännössä, vaikka samassa talossa työskentelet. Annan sen sulle anteeksi, se on ihan ok, enkä epäile sun osaamista sh:na sen vuoksi. Kyllä minäkin, vaikka varhaisdementikko olenkin, niin tiedän vielä omat työpisteeni.  :o

Mutta tällä foorumilla on kaikenlaisen kurtiseeraaminen ja kahdenkeskiset viestit julkisesti kielletty, joten ehkäpä tämä tällä erää riittää.  :-*

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kulta !

Mikään ei ole niinkuin ennen. Ei ole enään ATOa.. Se muuttui TEHO-osastoksi viime syksynä. Ei ole ole sairaalaa nimeltä TaYKS... moniin vuosiin. Yliopistosairaaloiden lyhenteiden mukaan se on TAYS,. ollut jo vuosia. Niin, minäkään en siis ole ATOlla enkä TEHOlla vaan SYTEllä...

Ei ole enään hapetusta vaan happeutuminen.. Rakas ammattisiskoseni.. Usko tai älä. Telkkarin katselu on TEHOlla ollut jo pitkään kielletty... kahvikupin kanssa ei ole asiaa potilashuoneeseen..

Mutta meillä SYTEllä.. se on toista.

Ei se ole ihme, jos et pysy terminologiassa mukana, kun et pysy sairaaloiden nimissäkään..

Muokkaus:Korjattu jälleen lainauksia. Suosittelisin TimoM:lle pientä lainauksien harjoittelua testi & räpellys alueella. Kiitos!!

Voi, kullannuppio! Täytyyhän mun antaa sun tuntea itsesi supermieheksi - se on naisen velvollisuus!

Kaikki kuitenkin tietävät- jopa sinä, että kun puhutaan TaYKSista, niin mitä lafkaa sillä oikein tarkoitetaan... Virallinen lyhennys, jos nyt taas yhdellä kirjaimella poikkeaakin. Virallisissa/tieteellisissä yhteydenotoissa tarkaistutan aina lyhenteet ja termit + kieliasun kokonaisuudessaan (kuten kaikki muutkin tekevät). Näissä epäviralllisissa viesteisssä täällä käytän lähinnä PUHEKIELTÄ ja lauseenmuodostuskin on päin p.rsett., mutta enimmäkseen olen tullut ymmärretyksi siten kuin on ollut tarkoituskin.

Tiedätkös itse, mitä kaikkea kivaa meillä on HUSissa muutettu nimitasolla ja millaisia lyhenteitä keksitty? Älä pelästy, en ole sentään pikkumainen, että alkaisin sinua niistä tenttamaan - en sorru siihen, vaikka kiusaus oliskin aikamoinen osoittaa sinullekin, että et sinäkään ihan kaikkea tiedä! Oman työpisteesi nimen tiedät, ja se on hyvä se, vaikka ei sen peruteella vielä voi alkaa vielä toisten osaamista sh:na kyseenalaistamaan. Tehosta (ent. ATO) et enää sitten niin paljon näytä tietävänkään käytännössä, vaikka samassa talossa työskentelet. Annan sen sulle anteeksi, se on ihan ok, enkä epäile sun osaamista sh:na sen vuoksi. Kyllä minäkin, vaikka varhaisdementikko olenkin, niin tiedän vielä omat työpisteeni.  :o

Mutta tällä foorumilla on kaikenlaisen kurtiseeraaminen ja kahdenkeskiset viestit julkisesti kielletty, joten ehkäpä tämä tällä erää riittää.  :-*

Back to basic !

Ollaan kaikki hoitajina kiinnostuneita myös potilaaan happeutumisesta kun hapetetaan potilasta !

(SYTE = ex H2)

Päätän keskustelun tältäosin, ettei tarvi arvailla.

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...