Jump to content
MAINOS

Vetoomus hoitoalan parempien palkkojen puolesta


Firefox

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 83
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Allekirjoitettu on. En tiedä onko tollasista mitään apua, mutta ei siitä vahinkoakaan ole. Saapahan ala julkisuutta. Siellä sais olla laskuri missä näkys allekirjoitusten määrä. :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on. En tiedä onko tollasista mitään apua, mutta ei siitä vahinkoakaan ole. Saapahan ala julkisuutta. Siellä sais olla laskuri missä näkys allekirjoitusten määrä. :nauraa:

Kymmenen henkilönnimi per sivu ja ton sivujen määrän näätkin. Hieman päättelyä niin eiköhän se allekirjottaneiden määrä sieltä pulpahda esille  :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on. En tiedä onko tollasista mitään apua, mutta ei siitä vahinkoakaan ole. Saapahan ala julkisuutta. Siellä sais olla laskuri missä näkys allekirjoitusten määrä. :)

Kymmenen henkilönnimi per sivu ja ton sivujen määrän näätkin. Hieman päättelyä niin eiköhän se allekirjottaneiden määrä sieltä pulpahda esille  :nauraa:

Meinaaks että mä osaan laskea?  :-X
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on. En tiedä onko tollasista mitään apua, mutta ei siitä vahinkoakaan ole. Saapahan ala julkisuutta. Siellä sais olla laskuri missä näkys allekirjoitusten määrä.

Kymmenen henkilönnimi per sivu ja ton sivujen määrän näätkin. Hieman päättelyä niin eiköhän se allekirjottaneiden määrä sieltä pulpahda esille  ;D

Meinaaks että mä osaan laskea?  ;D

Joka viides hoitaja ei osaa laskee (eiks ollu joku kirjoitus hesarissa).. Ei voi tietää oletko juuri se viides  ;D joo no ei nyt..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jie! Tänään satuin näkemään lehessä jutun tosta ni laitoin.

Lehdissä on ollut juttua ja sähköpostiviestejä tuntuu aiheesta tippuvan. Hyvä että asiaa pidetään esillä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

10 000 nimeä 24:ssa päivässä!! Ei tod paha :nauraa:

Hyvä että asia kiinnostaa ja kerrankin yhtenäistä rintamaa löytyy. Laittakaahan kaikki sähköposti linkkiä vaan mahdollisimman paljon eteenpäin. 50 000 -  100 000:lla nimellä alkaa varmasti jo olemaan painoarvoa ministerillekin :nauraa:

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Tämä adressi luovutetaan 15.4.2006 Sosiaali- ja terveysministerille.

Mitähän keinoja hallituksella vois olla alan palkkojen parantamiseksi? Ei kai ne voi määrätä työnantajia nostamaan hoitajien palkkoja x-euroa tms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hmmm..Laitoin nimeni tuohon vetoomuslistaan..Kieltämättä aika epätoivoinen olo palkkojen suhteen..Hoitoalalla pitäisi olla enemmän jämäköitä vaikuttajia ja yhteisrintamalla mennä eteenpäin, mutta sitten kun on näitä jotka tyytyvät vaan "tilanteeseen" ja joka asiaan jne...Enemmän kun ajaa jotain asiaa, niin helpommin ne toteutuvat.Olen todellakin miettinyt alan vaihtoa jo useamman kerran, olen valmistunut -03 ja jo nyt tällaiset ajatukset pyörii päässä, että kylläpä alan valitsin jne.Itse päätin, että hoitajapula pahenee ja voin jo vaatia tiettyjä asioita, jos ei käy niin hellurei ja uusi työpaikka.Meinasin palkasta käydä ensi viikolla yh kanssa juttelemassa, voip olla että tämä tyttö lentää talosta, mutta minähän en allekirjoita, jos ei tule parempaa palkkaa ;D.Kaikkea ne luulee, heh..

"Pakko ei ole kuin kuolla"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitähän keinoja hallituksella vois olla alan palkkojen parantamiseksi? Ei kai ne voi määrätä työnantajia nostamaan hoitajien palkkoja x-euroa tms.

Jos eduskunta pystyy yhdellä nuijankopautuksella ostamaan ilmaa saksasta kymmenillä miljardeilla, niin kait se pystyy nyt pari miljardia hoitajien palkkoihinkin korvamerkitsemään... ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin tyoelake.fi sivuilla tarkistamassa oman ja siinä samalla muijan eläkekertymän.

Tajuntaa laajentava kokemus siinä mielessä, että näkee oman palkkakehityksen lukuina.

Tässähän on mainittu eläkkeen perustana oleva palkka niistä työsuhteista, joista sitä kertyy, sekä lueteltu ne alle kuukauden palvelusuhteet, joista eläkeoikeutta ei ollut ennen vuotta -98.

Vastavalmistuneen sairaanhoitajan palkka vuosina 80-81 kolmivuorotyössä HYKS:ssa 2097,44 euroa.

Sairaanhoitajan alin peruspalkka ilman vuorolisiä mutta ikälisien kera -96  1912,57 euroa.

Näköjään KYS maksoi mulle 2829,05 kuussa vuonna -95 vuorolisien kera.

Mulla oli kolme ja puoli sivua pätkätöitä lueteltu, joku sata työpäivää. Niistä ei kerry eläkettä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä adressi luovutetaan 15.4.2006 Sosiaali- ja terveysministerille.

Mitähän keinoja hallituksella vois olla alan palkkojen parantamiseksi? Ei kai ne voi määrätä työnantajia nostamaan hoitajien palkkoja x-euroa tms.

Parempia ehdotuksia...? Tyydytään vaan nykyiseen, kun kuitenkaan ei ole mitään madollisuutta parempaan? Tyypillistä narinaa tällä alalla angry.png

Vikahan on siitä että terveydenhuollon osuus on suomessa alle 7.5% BKT:sta, mikä on huonoimpia koko euroopassa! Ei meidän palkkoja oikeesti korjata työantajien toimesta (+1000e/kk ??) ,eihän niillä ole siihen varaa jos valtio ei niille anna.

Narut tässä asiassa nyt valtiolla, jonka pitäisi antaa enemmän rahaa terveydenhuoltoo ihan yleisesti, muuten meidän on ihan turha haaveilla OIKEISTA palkakorotuksista.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tämä adressi luovutetaan 15.4.2006 Sosiaali- ja terveysministerille.

Mitähän keinoja hallituksella vois olla alan palkkojen parantamiseksi? Ei kai ne voi määrätä työnantajia nostamaan hoitajien palkkoja x-euroa tms.

Parempia ehdotuksia...? Tyydytään vaan nykyiseen, kun kuitenkaan ei ole mitään madollisuutta parempaan? Tyypillistä narinaa tällä alalla angry.png

Totahan minä tarkoitinkin.  ;) Kyllä, minähän olen ensimmäisten joukossa tyytymässä nykyiseen tilaan ja enkä koskaan ota kantaa hoitajien palkkauksen yms puolesta. Täytyy jatkaa 'narinaa' entiseen malliin :kypsä:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Vertaillaampa vaikkapa vuokrien kehitystä ja meidän palkkojemme kehitystä ajalla 1975-2004 niin jo tästä käyrästä näemme ,että palkkojen kehitys on jäänyt 15 % jälkeen vuokrien noususta.

Pikkuhiljaa kannattaa tänne lisätä vertailuja muihinkin indekseihin ja hintojen kehityksiin.

nim. Olemmeko ainoat jotka maksavat Suomen valtionvelkaa,koska muilla elintaso nousee.Raskaassa työssä on työaikaa lisätty ja jo ennestään synkät elin-ikä tilastot tulevat rumistumaan.Miesmielisairaanhoitajien km elinikä on kolme vuotta alhaisempi km miesammattien elinikä.

Siksi olenkin alkanut ajatella ,että me miesmielisairaanhoitajat teemme hoitosektorilla kaikkein raskainta työtä ja meidän asemaamme pitäisi alkaa löytyä helpotusta,mm tuon ennenaikaisen kuoleman vuoksi.Ehdotankin ,että siirrymme 35 viikkotuntiin ,jolloin työrytmi voidaan säätää rytmiin "kolme työtä-kaksi vapaata"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Surullista, niin surullista...

Ehdottaisin että jokainen suomalainen hoitaja ilmoittaa irtisanoutuvansa työstään siten että 1.5.2006 ei kukaan tee enää töitä. Luulen että alkaa aika nopeasti löytymään rahaa palkkojen korottamiseen.

Lakollahan ei sinänsä paljon saa aikaan koska suojatyö velvoittaa ja sillä suojatyöminimillä nykyään työskennellään monissa paikoissa.

Ei ne palkat nouse jos mitään radikaalia ei tehdä. AKT lakkoilee "kerran vuodessa" ja saa asiansa kuuluviin. Joko kohta on meidän vuoro?  ;D

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on ja toivon todella, että päättäjät heräisivä. Mielestäni on kohtuutonta, kun paperin kanssa työskenteleville maksetaan huimia palkkoja....paperiaha tulee ja menee......mutta ihmisten kanssa työskennellessä vastuu on toista luokkaa..................................

Suomessa maksetaan johtajille palkkaa vastuun perusteella, mutta jos sattuu jotakin niin vastuu on aivan muualla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoitettu on ja toivon todella, että päättäjät heräisivä. Mielestäni on kohtuutonta, kun paperin kanssa työskenteleville maksetaan huimia palkkoja....paperiaha tulee ja menee......mutta ihmisten kanssa työskennellessä vastuu on toista luokkaa..................................

no niinhän niitä ihmisiäkin tulee ja menee.. joistakin vaan hieman perään kysellään  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nimi on kirjoitettu adressiin jo kauan sitten.

Paljon olen kuullu marmatusta, että "ei siitä mitään hyötyä kuitenkaan ole".

Mielestäni aina kannattaa yrittää.. Itse olen aktiivina ammattiyhdistystoiminnassa..  Jäsenten passiivisuus näkyy. Odotetaan vaan valmista... Joukkovoimalla saatetaan saada jotain aikaan! Kaikki mukaan toimimaan!!

Ajattele teepannua. Vaikka se on

kaulaansa myöten kuumassa nesteessä,

niin ei kun viheltää vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen aktiivina ammattiyhdistystoiminnassa..  Jäsenten passiivisuus näkyy. Odotetaan vaan valmista... Joukkovoimalla saatetaan saada jotain aikaan! Kaikki mukaan toimimaan!!

Heti kun pilliin vihelletään vaikka lakon vuoksi niin lupaan itse olla ensimmäisenä lakkovahtina..

Ihmiset kyllä aktivoituu kun siellä ammatiyhdistyksessä jotain järkevää kehitellään.

Vaikea se rivijäsenen on lakkoja tai muuta viritellä. Ja luulen että Laitinen-Pesola saa jotain pientä korvausta siitä että jotain liiton hyväksi tekisi?  angry.png

Noh, ei taida kuulua tähä topiciin..

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihmisten pitäisi itse aktivoitua toimimaan!!!

Itsekin olen ammattiosastoni hallituksessa oman työni oheessa sekä luottamusmiehenä.

Näistä "viroista" ei saa mitään ylimääräistä korvausta vaan ne perustuvat vapaaehtoisuuteen ja tarkoituksena on jäsenten auttaminen yms.

Toivoisin ihmisiltä enemmän aktiivisuutta osallistua, valittaa kyllä osataan, ettei liitossa tehdä mitään, mutta oletteko ajatelleet ketkä siellä liitossa toimivat??

Tervetuloa mukaan toimintaan!!! :)

Ajattele teepannua. Vaikka se on

kaulaansa myöten kuumassa nesteessä,

niin ei kun viheltää vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki joukolla jäätä särkemään!

Laittakaas kaikki nyt joukolla näitä  ::alas::  linkkejä eteenpäin tyopaikoilla ja kouluissa, että saadaa sadantuhannen raja rikki!!

http://www.tarjatallqvist.com/

http://www.tarjatallqvist.com/vetoomus/vetoomus.php

Ps. adressin luovutus ministeri Hyssälälle tapahtuu eduskuntatalon portailla 20.4 klo 12.00.

Kaikki eteläisen suomen asukit paikalle, nyt tarvitaan sitä paljon puhuttua yhteishenkeä :)

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...