Jump to content
MAINOS

rintojen pienennys


ultsi

Recommended Posts

onko kellee sattunut eteen rintojen piennys leikkausta? kertokaapa kokemuksia ja minkälaine leikkaus tämä on? niin ja kuinka pitkät jonot näihin on? niitä kuulemma tehdään yliopistollisissa sairaaloissa terveydellisistä syistä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

On sattunut kohdalle, mut ei niinku omia tissejä oo pienennetty. Kaikki rinnat jotka ovat pienennetty ovat olleet todella suuria. Tai no siis suhteellista. Siinähän mitataan mamilla-axillaarimitta ja sitten tietysti naisen vaivat huomioidaan. Sekä paino. Ainakin Töölössä ja Peijaksessa näitä leikataan. Varmasti muuallakin! Yleensä naiset ovat olleet tyytyväisiä leikkauksen jälkeen. Mitäs muuta...leikkaustekniikasta en niin tiiä. Mutta mun kohdalle on sattunut vain "siistejä" leikkausjälkiä. Mutta ainahan toimenpiteeseen liittyy riskejä. Äh. Ja taas hiljenen  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ankkuriviilto -) pienennys on yleensä 2 kokoa, Töölön plastiikka tekee niitä ja toki muutkin yliopistolliset ja ainakin K-S keskussairaalassa. Omakohtaista kokemusta mulla ei ole leikkauksesta, ainakaan vielä :nauraa:

Terveydelliset syyt esim. hartiaseudun kipeytyneisyys ja tietenkin "hillittömät hinkit" on millä sinne jonoon pääsee, mutta tuon leikkauksen jälkeen on turha kuvitella imettävänsä lastansa tai näin kävi ainakin meidän perhetutulle. Jos vain pystyy niin hankkii ne muksut ensin, koska siinä nuo rintarauhaset tuppaa kasvamaan lisää ja sen jälkeen menee pienennys leikkaukseen.'

Tuttavalle ainakin leikkaus auttoi ja hyvin, mutta tosiaan imetykseksestä ei tullut sen jälkeen mitään. Hän on 157cm n. 55kg ja rinnat oli F-kokoa, kärsi hyvin pitkään vaikeista selkä ja hartia kivuista.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siistejähän ne leikkaukset yleensä ovat. Potilaat ovat yleensä perusterveitä ja kun ne leikkaajat ovat erikoislääkäreitä niin jälki on yleensä hyvää. Ainoa jännityksen paikkahan on se 1. postop aamun kun paketti avataan, että millaiseksi jälki muodostuu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mamilla-axillaari? niin riskejä varmaan löytyy..mut kyllä nyt kai lapsia voi sen jälkeen tehdä, ainoa on sitten se imetys puoli...ja eikös imetyksen jälkeen rinnat pienene?

Oletteko nähneet kun leikkaus tehdään?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mamilla-axillaari? niin riskejä varmaan löytyy..mut kyllä nyt kai lapsia voi sen jälkeen tehdä, ainoa on sitten se imetys puoli...ja eikös imetyksen jälkeen rinnat pienene?

Oletteko nähneet kun leikkaus tehdään?

Ollaan muutaman kerran. Siistiä pintakirurgiaahan se on. Mitähän siitä tarkalleen sitten haluaisit tietää?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myös yksityiset niitä tekevät, jos potilaan vaivat eivät riitä kunnalliselle puolelle tai jonotusaika sinne liian pitkä.

Älykäs selviää siitä mihin viisas ei joudu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Myös yksityiset niitä tekevät, jos potilaan vaivat eivät riitä kunnalliselle puolelle tai jonotusaika sinne liian pitkä.

yksityispuolella tuo pienennysleikkaus taitaa olla kovin kallista puuhaa...?

"Miksi olla hankala kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneeks se poistettava osa kierrätykseen?

:-X

mä en ainakaa haluisi toisen tissistä omaani...

okei olen väsynyt ja hiljenen.... mutta vain hetkeksi  ;D

"Miksi olla hankala kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Meneeks se poistettava osa kierrätykseen?

:-X

mä en ainakaa haluisi toisen tissistä omaani...

okei olen väsynyt ja hiljenen.... mutta vain hetkeksi  ;D

Tää oli vakava kysymys. Mä oon kierrätyksen kannattaja ja voin osallistua ettei mee hyvä tavara hukkaan. Tosin en minäkään halua olla mikään ongelmajätteen sijoituspaikka... :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneeks se poistettava osa kierrätykseen?

mä en ainakaa haluisi toisen tissistä omaani...

okei olen väsynyt ja hiljenen.... mutta vain hetkeksi  :-X

Tää oli vakava kysymys. Mä oon kierrätyksen kannattaja ja voin osallistua ettei mee hyvä tavara hukkaan. Tosin en minäkään halua olla mikään ongelmajätteen sijoituspaikka...

eli mä voisin luovuttaa vähäsen läskiä jollekkii tarvitsevalle....  ;D Okei juu pysytään aiheessa, vakava aihe  :-X

"Miksi olla hankala kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meneeks se poistettava osa kierrätykseen?

mä en ainakaa haluisi toisen tissistä omaani...

okei olen väsynyt ja hiljenen.... mutta vain hetkeksi 

Tää oli vakava kysymys. Mä oon kierrätyksen kannattaja ja voin osallistua ettei mee hyvä tavara hukkaan. Tosin en minäkään halua olla mikään ongelmajätteen sijoituspaikka... :-

Haluaisko u-päivä "setä" itselleen rinnat, ihan vain kierrätyksen kannalta katsoen.... vai mistä tavarasta sä nyt puhuthuh.gif  ;D

"Miksi olla hankala kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Tarkennukseksi vaikka näin, että jos mä reenaan 5-6 päivää viikossa ja yritän ed.mainitussa ohjelmassa kasvattaa rintalihaksia, mikä kuitenkin on osoittautunut hyvin vaikeaksi ellei lähes mahdottomaksi tehtäväksi (huom. natuna) niin... ;D ny ajatus katkes pahasti. Mikä se kysymys oli???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkennukseksi vaikka näin, että jos mä reenaan 5-6 päivää viikossa ja yritän ed.mainitussa ohjelmassa kasvattaa rintalihaksia, mikä kuitenkin on osoittautunut hyvin vaikeaksi ellei lähes mahdottomaksi tehtäväksi

Ei se nyt niin vaikeaa ollut... vaikeampiakin tehtäviä on tullut vastaan...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

mut kyllä nyt kai lapsia voi sen jälkeen tehdä, ainoa on sitten se imetys puoli...ja eikös imetyksen jälkeen rinnat pienene?

Palautuu normaalitilaansa imetyksen jälkeen. (Riippuen tietty kai iästä ja muusta...) Mut joo pienenee, kun ne ensin raskauden alussa yleensä on suurentunu (ja synnytyksen jälkeen vielä lisää.). Siis jos meinasit tolla, että imetyksen jälkeen ois toivoa, ettei tarviskaan pienennyttää...

Mut jos vaan mitenkään selvii rintojensa kanssa, niin eiköhän kannata ne mahdolliset imetykset hoitaa ensin.  :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: takykardia

;DRintojen pienennysleikkaukseen liittyy todella suuri infektioriski, koska haavapintaa on paljon. Leikkaukseen ei mielestäni kannata lähteä ellei ongelma ole todella vakava. Leikkauksia tehdään varmasti ainakin kaikissa yliopistosairaaloissa, mutta jonot ovat todella pitkät. Nämä potilaat ikävä kyllä joutuvat siirtymään jonossa hännille muiden tieltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

;DRintojen pienennysleikkaukseen liittyy todella suuri infektioriski, koska haavapintaa on paljon. Leikkaukseen ei mielestäni kannata lähteä ellei ongelma ole todella vakava. Leikkauksia tehdään varmasti ainakin kaikissa yliopistosairaaloissa, mutta jonot ovat todella pitkät. Nämä potilaat ikävä kyllä joutuvat siirtymään jonossa hännille muiden tieltä.

Kyllä niitä tehdään keskussairaalatasollakin. Haavapinnan suuruus on suhteellinen asia, toki siinä on suurempi haava kuin umpparissa mutta pienempi kuin vaikka torakolaparotomiassa. En tiedä mihin tutkimukseen perustat tuon infektioriskin, mutta se, että rintojen pienennysleikkauksessa ei käytetä pääsääntöisesti mitään antibioottiprofylaksiaa kielisi siitä että infektiot eivät ole todennäköisiä. Kyseessähän on kuitenkin varsin pinnallinen kirurgia, puhtausluokkaa 1.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takykardia

Infektioriski perustuu ihan kirurgeilta saatuun tietoon. Kyseessähän ei ole  sairaus vaan haitta, joten kannattaa miettiä riskit/ hyödyt.  Juuri siihen perustuu huoli potilaista, jotka eivät välttämättä tarvitsisi rintojen pienennystä. Tarkoitan mielipiteelläni siis sitä, että operaatioon ei kannata lähteä kevyin perustein, vaan silloin kun  rinnoista on todellista haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Infektioriski perustuu ihan kirurgeilta saatuun tietoon. Kyseessähän ei ole  sairaus vaan haitta, joten kannattaa miettiä riskit/ hyödyt.  Juuri siihen perustuu huoli potilaista, jotka eivät välttämättä tarvitsisi rintojen pienennystä. Tarkoitan mielipiteelläni siis sitä, että operaatioon ei kannata lähteä kevyin perustein, vaan silloin kun  rinnoista on todellista haittaa.

Veronmaksajien rahoilla siihen ei pääsekään jollei haittaa ole. Privaattipuolellahan nyt voidaan leikata vaikka kosmeettisistä syistä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...