Jump to content
MAINOS

Tupakointi työpaikalla/ajalla...


hannahopo

Recommended Posts

Itse olen tupakoinut ennen ja sitä harrastin työajallakin. Minua ei siis haittaa työkavereiden tupakkitauot, JOS ne aikatauluun sopii ja sinne ei kaikki hyökkää kerralla, ettei tartte yksin jäädä koko osastosta vastaamaan. Ja lisäksi vielä kerrotaan, että painellaan tupakalle, ettei tartte ettiä koko osastoo läpi kun apua on vailla.

Kerran kyllä palo pahvi tupakoivan työparin kanssa, kun oli (vanhainkodilla) kiireinen päivä ja lupasin iltapäivällä suihkuttaa neljä mummua peräjälkeen kun parini vaan tuo ne sinne kuin liukuhihnalla ja hakee sitten pois.. Hah, enpä saanu kun ekan mummun pestyä niin hänpä paineli jo tupakalle, eikä ollu mikään pikkanen tupakkatauko kun ei naista kuulunu toviin "sorvin ääreen" (tais kuitenkin nähdä naamasta, ettei ollu hyvä veto, kun ymmärti anteeks pyytää).

Silloin kun itse tupakoin, taskussa oli aina jotain pastillia suuhun laitettavaksi ja kädet pesin ennen potilaan luokse menoa, koska eihän se mukava tuoksu ole kun just on tupakit kiskastu...

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 87
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Meillä ei ole tupakoitsijat olleet koskaa ongelma - aikuiset ihmiset osaavat katsoa työtilannetta ja sen perusteella menevät tupakalle, kun tilanne sallii.

Hyvä tilanne meillä. :)

Meilläkin oli mutta sitten muututtiin savuttomaksi sairaalaksi. Osa käy jossain piilossa tupakilla mutta suuri osa lopetti työaikana tupakoinnin. Minäkin. Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ollut kuin luulin. Ja oikeastaan mukavampaa kun ei tarvi pastilleilla ym käsienpesuilla hajua karkottaa. Kyllä sen haistaa kun joku tupakilla käynyt vaikka mitä tekis. Mua ei haju haittaa mutta ehkä muita.

Vanhemmat hoitajat kertoivat että aikoinaan hoitajilla oli tikkuaskit taskussa joilla antaa potilaille tulta. Eikä kysymyksessä ollut psykiatrinen osasto vaan kirurginen  :)

On ajat muuttuneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin oli mutta sitten muututtiin savuttomaksi sairaalaksi. Osa käy jossain piilossa tupakilla mutta suuri osa lopetti työaikana tupakoinnin. Minäkin. Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ollut kuin luulin.

Jos kunnon nikotiini-addikti niin tuollainen työpäivän mittainen tupakkatauko ei ole käytännössä mahdollista; pari tuntia toisille maksimi tupakoimatta.

Ja mitä tulee puskatupakointiin niin siihen ei kenenkään aikuisen tarvitse alistua; ei muuta kuin avoimin kortein tässäkin asiassa sillä ei voi työnantaja sille mitään jos työntekijä taukonsa käyttää sauhutteluun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos kunnon nikotiini-addikti niin tuollainen työpäivän mittainen tupakkatauko ei ole käytännössä mahdollista; pari tuntia toisille maksimi tupakoimatta.

Ja mitä tulee puskatupakointiin niin siihen ei kenenkään aikuisen tarvitse alistua; ei muuta kuin avoimin kortein tässäkin asiassa sillä ei voi työnantaja sille mitään jos työntekijä taukonsa käyttää sauhutteluun.

Enpä ole vielä kokeillut kun ruokatauotkin ovat työaikaa meillä. Jos eivät olisi niin sitten kai kävisin sairaala-alueen ulkopuolella sauhuamassa jos kerkiäisin  :)

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin savuton sairaala ja siitäkös jaksaa jotkut kovasti kantaa huolta. Tupakointikieltokyltit seinillä senkun suurenevat ja henk.kunta vähät välittää. Itse poltan ja tosiaan on kyllä aika hankala lähteä päivystyksestä kauas röökille ja sitä tupakkia välillä ihan tarvitsee, kun se on ainoa hetki jolloin pääsee pois tolkuttoman kiireen keskeltä. Siinä kyltin alla tulee aika usein tupruteltua  ::)

(työvuorossa kun ei aina edes syömässä käydä)

Hyvähän se olis lopettaa, mutta ei meillä ainakaan työnantaja ole aktiivisesti siihen kannustanut ja kun työtilanne & ilmapiiri kun on mitä on, niin en ainakaan itse nää tässä vaiheessa kamalasti mahdollisuuksia lopettaa. Siihen pitää tosiaan motivoitua, nimim. kolme vuotta juuri olin polttamatta.

Itse popsin pastilleja/purkkaa ja käsiä tulee pestyä joka tupakin jälkeen, mikäli ei ole hanskoja ollu kädessä polttaessa.

Mielestäni tupakoida voi työajalla, kun katsoo ajankohdan kunnolla eli ei poistu paikalta kun on ns tilanne päällä. Yhdistää kahvi- ja tupakkitauot eli kaffekupin kanssa pihalle.

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa polttaa, kukaan ei välitä.

Rupesi hieman hymyilyttämään nuo savuttomat sairaalat, kun itse on ollu synnyttämässä sellaisessa... Synnytyssalista mentiin huoneeseen, jonka jälkeen parkkeerasin lapsen hoitohuoneeseen ja menin röökille. Jos sellaisessa paikassa joutuisin olemaan töissä, pistäisin nuuskat huuleen ja hymyilisin leveästi kaikille  *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taidampa hämmentää oman lusikkani soppaan mukaan.. Miule on oikeastaan se ja sama saako sairaalassa polttaa. Ei miula mitään sitä vastaan ole! Se kuitenkin hieman mietityttää, että milloin menee sinne tupakalle. Tässä nyt on tämän kesän aikana pari kertaa sattunut sellainen tapaus, että osastolla on "tilanne päällä" tai ehkä oikeammin jälki mainingit ja sen hetkisestä vahvuudesta 66 % häipyy tupakalle. Hieman on jänskättänyt, ko on yksinään jäänyt osastolle katsomaan mihin tilanne johtaa.. Tosin, kyseessähän on pitkän linjan hoitajia, jotka osaavat varmasti katsoa hetken rauhoittuneen, mutta tällaisen märkäkorvan silmiin se ei ehkä näytä ihan siltä..

Portugalissa käydessäni, niin siellä vierailin yhdessä kuntoutussairaalassa. Siellä ne potilaat vetelivät tupakkaa sisätiloissa käytävillä. Ei kuitenkaan onneksi potilas huoneissa ja hoitotiloissa. Hurjaa touhua!

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä poltin jokin aika sitten itse,mutta en enää. Nykyään tulee sillointällöin nauttitua savuke ihan huvin vuoksi.Mutta silloinkaan kun poltin niin en ikinä polttanut töissä.Kesällä meillä duunissa porukka menee aina röökille kun on mahdollisuus.Ei osata pitää taukoa ilman tupakkaa. Mielestäni polttaminen ei kuulu työajalle,mutta jos joku haluaa polttaa tupakan niin polttaa sen silloin kun on taukoaika,eikä käy tupakalla tauon jatkoksi. Mielestäni mikään ei annan potilaille huonompaa kuvaa kun lääkärit ja hoitajat imee pölliä sairaalan edustalla.Jos se tupakka pitää imeä töissä niin sille pitäis järjestää joku pieni paikka jonnekkin missä potilaat eivät näe/haista. Meilläkin on töissä täti joka näyttää siltä,että haudasta on noussut,siinä kun se imee tupakkaa osaston edessä niin en minä ainakaan tulisi potilaaksi sinne.On nimittäin sellainen näky. Eli siis = tupakointi ei häiritse jos sen suorittaa omalla tauollaan,niin ettei tauko pitene tupakoinnin vuoksi.Ja imee sen tupakan jossain piilossa sille tarkoitetulla paikalla.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mun mielestä työajalla voi röökiä vetää. Itse ainakin poltan tupakkaa ja pystyn sen ihan hyvin työaikaanikin soveltaa. En menisi sellaiseen duunipaikkaan missä puututtaisiin mun henkilökohtaiseen asiaani eli tupakoimiseen. Aivan yksi ja sama jos joku katsoo pahalla silmällä sen takia et käy tupakoimassa, mut yleensä siihenkin menee vain se 2-5min röökiin et ei luulis olevan paha asia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin savuton sairaala. Mutta hoitajat eivät siitä välitä. Heidän tulisi leimata itsensä ulos tupakille mennessä, mutta empä ole kenenkään huomannut leimaavan. Joskus ärsyttää ku on röökaava työpari, osastollamme ei ole joutoaikaa. Joten kun toinen istuu ulokona, ehdin siinä ajassa laittaa yhden potilaan. Hullu kai olen, mutta haluan päästä kotia kun työaika loppuu...Tth:sta saisi nikotiinikorvaushoitoa ilmasex, mutta eipä heitä kiinnosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin lanssiporukka vähät välittää siitä että, sairaalat ovat savuttomia kyydin jälkeen pihassa röökiksi. Kyllähän  polin hoitsutkin käyvät nurkalla röökillä. Kukaan ei viitsi kävellä varsinaiselle tupakkapaikalle, koska en ovat jossain hevon kuusessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä palaa. "savuton" työpaikka. Mut esimiehet tietää ja tupakalla käydään.  Ei ole ollut semmoista työpaikkaa jossa ei olis tullu poltettua. TA i no, oli yksi, mutta siellä olin sit vain päivän töissä :D Pätkän lyhyys ei ollut tupakontikiellosta kiinni, vaan ihan muista asioista.

Herättäkää minut kun työaika loppuu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Savuton sairaala myöskin täällä, mutta henkilökunnalla on oikeus tupakoida kahvi- ja ruokatauoilla. Eivät kyllä niissä tupakkakopeissa tupakoi, vaan siellä lastauslaiturilla missä aina ennenkin. Pomot eivät ole siihen puuttuneet, koska eihän se varmaan sairaalan imagoa parantaisi, jos keskellä pihaa oleva tupakkakoppi olisi täynnä "valkoasuisia".

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...