Piparminttu-Pipsa Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Osaako joku viisas selventää, mitä lääkärikäyntejä pitää korvata työajasta takaisin ja mitä ei? Oh väittää että pitää korvata, joku taas sanoi että ohjeet on muuttuneet ja ei tarvitsisi korvata.. Mulle on määrätty sydämen ultraääni, jos se nyt jotain selventää. Akuutisti kai nyt saa lääkärissä käydä, mutta entäs tällaiset tapaukset? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lottanen Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Mulla oli joskus työpaikkalääkärin määräämä spirometria työajalla,lekuri sanoi että sinne saa mennä työajalla.Asiasta oli pomon kanssa pientä vääntöä mutta ilmeisesti olin oikeassa koska en joutunut korvaamaan niitä paria tuntia takaisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
almamaria Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 Lääkärin lähettämiin tutkimuksiin voi mennä työajalla eikä niitä tarvitse korvata, näin ainakin meillä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flywoman Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Olen kuullut, että jonkin vaivan takia saa käydä lääkärillä ensimmäisen kerran työajalla, mutta sen jälkeen saman vaivan takia käynnit omalla ajalla eli ulosleimaten. Onkohan työehtosopimuksessa tästä asiasta? Res. alik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernasoppa Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Työterveystarkastus, mikäli pomo sellaista vaatii, on työaikaa. Miksi sen jälkeen pitäisi lääkärikäynneistä saada palkkaa? Itse olen toiminut silleen, että olen sopinut lekuriajat päällekkäin työvuoron kanssa, jotta pääsee sieltä palkallisesti tohtoorille. Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C-Vita Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Mut kun piparipipsa oli menossa eccoon. Niin miksi se pitäis saada tehdä työajalla. En mää kyllä ole lakipykäliin tutustunu tolta osin, mutta jos itseni tarvitsee mennä lääkäriin, menen vapaapäivänä. Työterveystarkastus on eri juttu, tietty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sini Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 KVTES 2005-2007 Lääkärin määräämät tutkimukset Lääkärin lähetteellä määräämiin tutkimuksiin, kuten erikoislääkärin, laboratorio- tai röntgentutkimukseen kulunutta aikaa ei lueta työajaksi, mutta mikäli viranhaltija/työntekijä todellisen tarpeen vaatiessa joutuu työaikanaan em. tutkimuksiin, järjestetään niitä varten vapautus työstä. Sama koskee synnytystä edeltäviä lääketieteellisiä tutkimuksia, mikäli tällainen tutkimus on suoritettava työaikana. Mikäli tutkimus matka-aikoineen ajoittuu viranhaltijan/työntekijän varsinaiseen työaikaan, työaikaa ei tästä syystä pidennetä. Eli sama suomeksi: työajalla saa mennä, jos aikaa ei muuten saa järjestettyä, mutta työnantajan ei tarvitse maksaa poissaoloajalta palkkaa. "Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki." - A. Hellaakoski - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maailman vahvin tyttö Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Mä muistaisin että meillä TAYS:ssa oli niin, että oman talon työterveyslääkärin määräämiin tutkimuksiin sai mennä työajalla. "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piparminttu-Pipsa Posted October 16, 2005 Author Share Posted October 16, 2005 No, niin tai näin, kiitokset vastauksista. Pyydän huomenna oh:lta kyseisen asian mustaa valkoisella, uskon sitten sen jälkeen ja teen kiltisti tunnit sisään tai vähentävät palkasta. Paha on järjestellä näitä vp:lle, kun kutsu tuli oli jo työlistat tehty, eikä kukaan vuoroaan vaihtanut. Ei ole työpaikkalääkärin määräämä, sain sellaisen kivan pikku "kohtauksen" pari kk takaperin ja siitä seurauksena tämä ultra. Ymmärtäisin kyllä jos se olis mun tilaama gyneaika, mutta kun tää on tällaanen "pakkojuttu". Mutta, pulinat pois ja kiltisti tehdään, niinkuin käsketään..... :) Tackar o pockar Link to comment Share on other sites More sharing options...
marja Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 onko kellään kokemusta miten on käyny jos käyt aamulla hammaslääkärissä (ja suu on puoleksi turtana)..itellä tulossa sellainen tilanne ja olen miettiny et olenko sen jälkeen "työkuntoinen"! Saako hammaslääkäriltä "lupalapun"? eli kannattaako vihjasta etukäteen työantajalle et en tule perjantaina ilavuoroon ku mul on puolilta päivin hammaslääkäri aika? Mikä ei tapa, se vahvistaa..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lääkärihoitaja Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 onko kellään kokemusta miten on käyny jos käyt aamulla hammaslääkärissä (ja suu on puoleksi turtana)..itellä tulossa sellainen tilanne ja olen miettiny et olenko sen jälkeen "työkuntoinen"! Saako hammaslääkäriltä "lupalapun"? eli kannattaako vihjasta etukäteen työantajalle et en tule perjantaina ilavuoroon ku mul on puolilta päivin hammaslääkäri aika? En nyt muista missä olet töissä, mutta ei minusta ole este työssäkäynnille. Puhua kuitenkin pystyy ja hoitamaan potilaita. Itse olin iltavuorossa niin että olin kahdeksan jälkeen ollut typpioksiduuli hammashoidossa, niin se oli silti vähän heikkoa. Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smeichel Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Kyllä ainakin omalla kohdalla hammaslääkärit on aina kirjoittaneet ainakin lekurissa käyntipäivän saikuksi, ja viisaudenhampaasta sain peräti neljä päivää. Onhan se varsinkin psyk. puolella ymmärettävää että hankala hoitaa kun suusta ei tule kuin kännistä mongerrusta plus se että kuola valuu suupielestä ei herätä luottamusta ;D Live Healthy Die Anyway Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.