Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitaja Anitta Juntunen sai Florence Nightingale -mitalin


OldOne

Recommended Posts

Terveystieteiden tohtori Anitta Juntuselle ojennettiin tänään Punaisen Ristin kansainvälisen komitean myöntämä Florence Nightingale -mitali.

Mitali on tunnustus Juntusen merkittävästä työstä kansainvälisessä sairaanhoitotyössä ja sen kehittämisessä. Hänen panoksensa terveydenhuollon ja hoitotyön koulutuksen parissa on ollut esimerkillistä

Juntunen on työskennellyt mm. Tehyn kehitysyhteistyöprojektissa Tansaniassa 1989-91 sairaanhoidon opettajana ja Keniassa Homa Bayn orpokodissa talous- ja henkilöstöjohtajana ja opettajana. Tällä hetkellä hän toimii Kajaanin ammattikorkeakoulussa yliopettajana. Hän on tutkimustyössään keskittynyt kehitysyhteistyöprojekteihin ja hoitotyön kulttuurisen sidonnaisuuden kysymyksiin.

-Panokseni on kulttuurisen näkökulman tuominen hoitotyöhön. Suomalaisessa terveydenhuollossa korostetaan asiakaskohtaista palvelutapaa, mutta eteen tulee tiedollisia ja taidollisia haasteita, kun potilaan käsitys terveydestä ja sairaudesta onkin erilainen kuin mihin olemme Suomessa tottuneet, sanoo Anitta Juntunen.

Mitalin luovutti tänään Tehyn liittokokouksen yhteydessä sosiaali- ja terveysministeri Sinikka Mönkäre. Mitali on jaettu vuodesta 1921 lähtien. Juntunen on 20. mitalin saanut suomalainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Opettannu aikanaan minuaki. *huoks*

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti hyvä työssään sielä ulkomaalimassa, mutta opettajan ei ollut hän valitettavasti niitä kaikkein parhaimpia/pidetyimpiä - tosin siitä on aikaa jo toistakymmentä vuotta ko hänen opissaan olin...

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mun mielestä Florence Nightingale mitali kuulostaa hyvin suurelta loukkaukselta, kun ei taida tuo "Flo" olla kauheen suuressa arvossa tällä foorumilla.  ;)

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä Florence Nightingale mitali kuulostaa hyvin suurelta loukkaukselta, kun ei taida tuo "Flo" olla kauheen suuressa arvossa tällä foorumilla.  ;)

-Heh, mun mielestä jo moisen mitalin olemassa olo on pirun hauskaa! Arvoakin annan kyl ihan Flon mukaan..

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...