Jump to content
MAINOS

Suojakäsineitä jokalähtöön


Vieras: Paavali

Recommended Posts

   

Mitä mieltä olette nykyisistä suojahanskoista?Itselleni kelpaa talkittomat ja sen verran kestävät etteivät jo 

käteen laitettaessa hajoa.Mielipiteitä ja kokemuksia esim sormivahvistetuista hanskoista?.Nykyään suoja-

hanskojen käyttö tulee jo selkäytimestä,mutta ei siitä kovin pitkä aika ole kun se oli vielä hyvin satunnaista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vinyylihanskat ovat heikkoja, lateksihanskat edes vähän vahvempia, mutta hajoavat myös. Nitriilihanskat ovat ikävän kalliita, mutta kestävät ihan eri tavalla. Ovat kuitenkin hieman paksumpia, joten kaikki eivät tykkää, kun menee mukamas tuntuma.

Kipsatessa itse haluan ehdottomasti nitriilit, etenkin jos kyseessä on lasikuitu/muovikipsi. Latekseista myrkyt tulevat läpi pahimmillaan 30 sekunnin jälkeen, kun nitriileistä tutkitusti noin 7 minuutin kohdalla. Ja lateksit hajoavat niin helposti.

Kaikkein paras olisi, kun saisi leikkaussalihanskoja tehdaspuhtaina - kestävät yleensä vähän enemmän, istuvat hyvin (useimmille) ja antavat hyvän tuntuman.

Niin joo, ja ehdottomasti talkittomat pitää olla - sitä talkkimössöä on ikävä putsailla sitten ihan kaikkialta.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missäs muka niitä talkillisia enää ylipäätään käytetään? Tai valmistaako niitä edes joku?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä niitä käytetään muutamassakin paikassa missä olen ollut (ei mitään akuuttipaikkoja siis kuitenka..) mutta ne hanskat on ihan jotain kauheata. oot ite talkissa sekä potilas on talkissa. Ja jostan kuulin/luin että ne myös keräävät bakteereja käsiin... menevät myös mielestäni helpommin rikki kuin tavalliset hanskat.

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Missäs muka niitä talkillisia enää ylipäätään käytetään? Tai valmistaako niitä edes joku?

Mietin ihan samaa. Talkilliset hanskat olen nähnyt viimeksi vuonna 2002. Eipä haittaa, en niitä kaipaakaan.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no minäpä voin viikonloppuna kertoa mikä yritys valmistaa talkillisia hanskoja, jos vain muistan katsoa sen työpaikalta.. ::)

Jos on onneton, on ainakin toivoa paremmasta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Talkissa kasvaa hyvin bakteerit kuulemma jotain sokrua, en ole maistanut  ::)

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Menin yhteen uuteen amppariin hommiin. Siis itselleni uuteen, firma perustettu varmaan jo ennen minun syntymääni. Siellä etsin sitten hanskoja kohteessa ja löysinkin laatikollisen, TALKILLISIA! Järkytys oli kieltämättä sanoin kuvaamaton. Ovat varmaan ostaneet niitä silloin, kun talkkihanskat poistettiin halvalla ison pinon. :)

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin kunnassa, jossa työpaikkani sijaitsee, terveyskeskuksen päivystyksestä löytyy vielä talkillisia hanskoja. Helsingin kaupungillakin niitä tietääkseni on varastoissa ja varmasti monilla muillakin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mää oon kans nähny talkillisia hanskoja.... Meillä päin jotkut vanhat lääkärit haluavat ehdottomasti talkkimössöhanskoja...

Itse en voi edes käyttää talkkihanskoja koska hyvin hoitoalalle sopivasti minulla on oireita atopiasta joka riehaantuu talkkihanskoista. Itse käytän nitriilirukkasia enkä ole ajatellut vaihtaa. Mitä sitten jos ne hieman enemmän maksaa? Oma persaus on mulle tärkeempi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

talkillisia hanskoja valmistaa vinyylisiä evercare,mutta helsingin kaupunki ei tilaa talkillisia.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...