Jump to content
MAINOS

palkkaus: kvtes, mitä tarkoittaa käytännössä


Vieras: työpaikanvaihtoa miettivä

Recommended Posts

Vieras: työpaikanvaihtoa miettivä

Eli kun työpaikka ilmoituksessa lukee palkan kohdalla että "kvtes". Onko kyseessä aina tessin minimi (käsittääkseni 2 272,42e sh:lle) vai kuinka tuota pitäisi lukea? Nykyinen palkka on G23 eli 2276,18e.

Lähinnä noita erikoissairaanhoidon työpaikkoja mietin täällä Pirkanmaalla. Onko kyseessä oikeasti noin umpisurkea palkka? Viimeksi olin julkisella joskus vuonna miekka ja kirves, epäpätevänä mutta olen ajatellut että olen nykyisin palkkakuopassa suhteessa julkisen palkkoihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei se aina sitä tarkoita, jostain syystä työnantaja usein vain laittaa sen kvtesin siihen palkka-kohtaan. Hyvä hoitaja ei niin palkan määrästä välitä? 😂 Useinhan se vain ilmoitetaan jossain kohtaa haastattelua, ja neuvotteluasemaa ei hakijalla ole. Hain kerran kotihoidon sairaanhoidon paikkaa, sh toimii tiiminvetäjänä myös. Palkka juuri tuo minimi, eli alle 2300 euroa. Kiitos ei. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kiinnostuksen vuoksi lueskellut paljonkin noita työpaikkailmoituksia ja todella usein niissä lukee jotain tuohon tyyliin (kvtes/kvtes:in mukaan/työ- ja virkaehtosopimuksen mukaan). Esim. HUSsin paikoissakin lukee vain KVTES ja tiedän, että siellä maksetaan enemmän kuin ihan minimit. Jossain paikoissa saattaa lukea, että KVTES ja oman palkkamallin mukaan, mutta tuota palkkamallia en ole koskaan kyllä nähnyt avattavan ilmoituksissa mitenkään. Omalla työpaikalla ei aiheesta ilmoituksissa yleensä lue, mutta palkka tulee silti omasta taulukosta, joka on myös parempi kuin tessin minimit. Taitaa Espoon kaupunki olla ainoa, jonka olen nähnyt suoraan kirjaavan euromääräisen palkan ilmoituksiin. Nytkin löysin nopeasti yhden, jossa suoraan ilmoitetaan palkaksi 2545,97 e/kk. Ei sekään kyllä hirveän kaksinen ole ottaen huomioon pk-seudun asumiskustannukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehtäväkohtaiseen palkkaan vaikuttaa taulukkopalkan lisäksi työn vaativuuden arviointi. Tehtäväkohtaista palkkaa voidaan nostaa esimerkiksi sen perusteella, että työ pitää sisällään ennalta odottamattomia tilanteita tai työntekijän pitää tehdä itsenäisiä ratkaisuja. TVA:n perusteella korotettu tehtäväkohtainen palkka on siis KVTESin mukainen.

Toki noissa tehtäväkohtaisissa palkoissa on yhden ammattiryhmän sisällä satojenkin eurojen eroja. Omastakin mielestä olisi asianmukaisempaa ilmoittaa se konkreettinen luku, mitä kyseisestä tehtävästä maksetaan. Jostain syystä noita TVA-kuvauksia ja tehtäväkohtaisia palkkoja on todella hankalaa saada käsiinsä, itse en onnistunut löytämään edes työpaikan intranetistä niitä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...