Jump to content
MAINOS

tenhokoti tutoris


Vieras: mirva

Recommended Posts

MAINOS

En suosittele.

Esimies kokematon ei hallitse palvelutalon johtamista.

Perehdytys huonoa. Pari sai lähteä jo syynä kun olivat pedanneet pedit väärin ym.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Ai pari viikkoa riitti? Hoivakoti aukesi 2.5, joten 8.5 kukaan ei ole työskennellyt siellä paria viikkoa. Taisit olla muissa hommissa kuin hoitajana?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: herkkähipiäinen

Samanlainen kuin muutkin hoivakodit ja työnkuva vastaa  paljon samaa kuin muualla. 

Siinä ero vasta haetaan  vasta omaa paikkaansa. Jos, ei työtä pelkkää ja osaa käyttää omaa "maalaisjärkeä" niin pärjää siellä.

Kestää vielä kun tulee oman näköinen hoitokoti.  Kärsivällisyyttä vaaditaan kaikilta ja joustoa. 

Asiakkaat oikeasti mukavia ja tämän mukaan saa kuvan osasto alkaa täyttyä pikkuhiljaa.  Kun haetaan hoitajia tai sitten muutamalta sijaisuus on loppumassa ja ei jatkoa näy.

Suurin joukko työntekijöistä on  vielä koeajalla 6kk tai sijaisuus/koeaika on loppumassa. Johtajat ovat ns. tarkkanäköisiä ja oikeasti seuraavat kaikkien työntekoa. Kiitosta saa asianomainen itse, hyvästä työpanoksesta. Sain johtajista/ lähiesimiehestä hyvän kuvan välittömästi, vaikka ovat " nuoremmasta" päästä.

  Hoiva-apulainen sai "lähdöt"  nopeasti ja ihan oikeasta syystä. Jos, työ ei maistu  edes työajalla ja aika meni toisten hoitajien musta maalaamiseen. Ensimmäinen työpäivänä tutorilla oli tätä. Hoiva-apulainen panetteli heti työantajaa ikävällä tavalla. Ihan vieraalle henkilölle, niin musta maalaamista en ole törmännyt koskaan, kuin nyt.   Johtaja huomasi asian laidan ja siirsi toisen kaveriksi nopeasti. 

Nyt on palkattu toinen tilalle ja toivottavasti hänelle on tehty  selväksi  mikä on TYÖNKUVA ja myös NOUDATTAA sitä.  On koeajalla. On, jo saanut palautetta muilta hoitajilta. 

Turhaa kilpailemista ja varpaillaan oloa muutaman  itseään " täydellisen" henkilön takia. Ovat koeajalla.

  Se tekee työn siellä raskaaksi, enimmäkseen  ihan kiva, asiallinen työporukka. Muutama on sellainen, et vastausta saa vaikka kuinka kysyt. Olet näille kuin " ilmaa" , mutta kaikki heidän pitää tietää..... itse eivät vaivaudu edes vastaamaan....

No, jos lähdöt tulevat koeajalla, niin taitaa olla hyvä peruste asialle. 

Vakituiset yököt ja heiltä voi kysyä asiasta kuin asiasta. Koeaika myös  heillä ja sain hyvän kuvan heistä. 

Itse johtaja taas on paremmasta päästä, mitä minulla on ollut eli puuttuu välittömästi " työn karttajiin" ja myös toisten työntekijöiden " hyväksi käyttöön" ikää katsomatta.

Nyt myös vastuuta ottaa myös lähiesimies /sh ja myös hakee omaa paikkaansa työporukassa. 

Lisäksi ovat helppo lähestyä ja vastaavat niin ymmärrät asian välittömästi.  Asiallinen ja eivät  katso hyvällä silmällä edes keikkalista " kiusataan".  

Ovat  joutunut jo nyt puuttumaan "epäasialliseen" käytökseen.  

Itselläni on  hyviä kokemukset TUTORISTA työnantajana eli teen keikkoja sinne, nyt harvemmin aikaisemmin. Syy ei siis ole Tutoriksen vaan olen muualle sidottu kiinni  tällä hetkellä. 

  Antakaan mahdollisuus näille "nuorille" johtajille ja neuvokaan jos pystytte.  Siitä se lähtee, kukaan ei ole seppä syntyessään.

Itselläni on  nykyisin  " nuori" lähiesimies, asiallinen ja  osaa työnsä.   Olin hänen työparinsa ensimmäisenä työpäivänä ja hän antoi hyvän perehdys talon tavoille.  Heti pääsi jyvälle talon tavoista ja sain oikean kuvan työstä. Kunnon  perehdys on a & o.

  Tutoriksen palkka  on maksettu ajallaan tilille ja peräti oikein. Palkkaluokka G18 , sijainen/keikkalainen ja G20 vakituinen.

Tulee ilmi jo työhaastattelussa ja tämä karsii jo  hyvät hakijat pois.

On sama oletko kuinka koulutettu, pätevä jos olet sijainen niin palkkaluokka G18. Vakituinen G20 vaikka olet juuri koulusta tullut ja kokemusta nolla...Mikä on perusta tähän.....kilpailuun tai ollaanko menty jo tähän, kilpaillaan keskenämme?

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hakijako?

Mustamaalausta, potkuja, määräaikaisia sopimuksia ei jatketa, työn karttajia, toisten hyväksikäyttäjiä, keikkalaisten kiusausta, epäasiallista käytöstä, kysymyksiin ei vastata ja vielä huono palkkakin...tämäkö unelmien hoivakoti??? En hakisi töihin tuon kuvauksen jälkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...