Jump to content
MAINOS

Keikkatyö Norjassa - asunto Suomessa


Vieras: Haine

Recommended Posts

Olen töissä Ruotsissa sh:na. Tykkään kovasti ja puhun sujuvaa ruotsiakin, mutta välillä kaipaan ystäviä ja perhettä niin kovasti että mietin jos muutanko Suomeen ja teen sieltä käsin keikkatöitä Norjaan ja Ruotsiin? Onko kokemuksia? Meneekö liian hankalaksi? 

Tällä hetkellä käyn Suomessa 4kk välein. Muutto ei ole ajankohtainen vielä tänä vuonna mutta ehkä ensi..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...
MAINOS
Vieras: keikkatyöläinen

Hei, teen keikkatöitä Ruotsissa ja Norjassa, ei ole hankalaa :) Kun firmat maksavat matkat ja asumisen, sekä hankkivat asunnon. Suosittelen! Keikkalaisena Ruotsissa palkka on parempi kuin suoraan sairaalalle työskentelevälle. Norjassa se on sama kaikilla, mutta asumiskustannukset huomioon ottaen menee hyvin plussalle.

Norjasta oon kuullut, että kaikki suomenkieliset ei pärjää kielen kanssa. Itsekin koin, että kärsivällisyys ulkkareita kohtaan ei ole ollenkaan samaa luokkaa kuin Ruotsissa. Itse pärjäsin, koska olin ollut Ruotsissa jo jonkin aikaa, sekä olin lukenut paljon kirjoja norjaksi. Enemmän auttaa jos kuuntelee Norjan radiota tms, niitä murteita riittää...

Jos asut Suomessa ja keikkailet Ruotsissa, voit saada SINK-verokortin, jolla prosentti 25, ihan sama mitä ansaitsee. Paikallisethan maksaa jotain 35% veroja. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Saikkari Ruotsi/Norja

Jos mahdollista, niin Suomessa ollessa ei kannata tehdä töitä jos keikkailee Norjaan. Verotuksellisesti mietittävä tarkkaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Hei,

Minulla ei ole itse mitään semmoinen kokemusta, mutta minulla oli kaksi työkaveria, joka asuvat Virossa mutta ovat töissä Suomessa. He suunnittelevat näin, että tekevät yleensä pitkiä päiviä 10 päivää ja muut ovat Virossa perheen kanssa. Minun mielestäni ei ketään voi sanoa onko hankala tai helppoa, pitäisi katsoa minkälainen ihminen olet, tuleeko kova ikävä tai ei? Myös laki on muutettu, eli voisitko vielä tehdä monta pitkiä päiviä laki mukaan tai ei?

Voi olla hieman vaikea.

Tsemppiä! 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Heips!

Suunnitelmissa lähteä Norjaan kesätöihin oman loman ajaksi.

Vuokrafirma on luvannut maksaa matkat ja majoituksen. Onko muilla kokemuksia tällaisista reissuista?

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...