Jump to content
Vieras: Haine

Keikkatyö Norjassa - asunto Suomessa

Recommended Posts

Vieras: Haine

Olen töissä Ruotsissa sh:na. Tykkään kovasti ja puhun sujuvaa ruotsiakin, mutta välillä kaipaan ystäviä ja perhettä niin kovasti että mietin jos muutanko Suomeen ja teen sieltä käsin keikkatöitä Norjaan ja Ruotsiin? Onko kokemuksia? Meneekö liian hankalaksi? 

Tällä hetkellä käyn Suomessa 4kk välein. Muutto ei ole ajankohtainen vielä tänä vuonna mutta ehkä ensi..

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras: keikkatyöläinen

Hei, teen keikkatöitä Ruotsissa ja Norjassa, ei ole hankalaa :) Kun firmat maksavat matkat ja asumisen, sekä hankkivat asunnon. Suosittelen! Keikkalaisena Ruotsissa palkka on parempi kuin suoraan sairaalalle työskentelevälle. Norjassa se on sama kaikilla, mutta asumiskustannukset huomioon ottaen menee hyvin plussalle.

Norjasta oon kuullut, että kaikki suomenkieliset ei pärjää kielen kanssa. Itsekin koin, että kärsivällisyys ulkkareita kohtaan ei ole ollenkaan samaa luokkaa kuin Ruotsissa. Itse pärjäsin, koska olin ollut Ruotsissa jo jonkin aikaa, sekä olin lukenut paljon kirjoja norjaksi. Enemmän auttaa jos kuuntelee Norjan radiota tms, niitä murteita riittää...

Jos asut Suomessa ja keikkailet Ruotsissa, voit saada SINK-verokortin, jolla prosentti 25, ihan sama mitä ansaitsee. Paikallisethan maksaa jotain 35% veroja. 

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Vieras
Olet jättämässä kommenttia vieraana. Jos sinulla on tunnus, kirjaudu sisään.
Vastaa aiheeseen...

×   Lisäsit muotoiltua sisältöä.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Linkkisi on upotettu automaattisesti..   Näytä pelkkä linkki.

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.