Jump to content
MAINOS

Työehtosopimusneuvotteluiden seuranta- ja kommentointiketju


Julma

Recommended Posts

Onko yks.sos.tes:in neuvotteluajankohdasta sovittu? Mitä tarkoittaa, että Hyvinvointialan liitoilla ei ollut valmiuksia ratkaista ongelmia viime neuvotteluissa?

nyt jännittää, että yksityiset jää entisestään jälkeen kunta-alaa palkoissa ☹️

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Keikkalainen

Itselläni löytyi omasta Gmail:sta kyseinen viesti liitolta päivitys; 09.02.2018 klo.17.53; Yksityisellä sektorilla neuvottelut jatkuvat.  Viikonloppuna ja ensiviikolla

Ylityö ja vuorovaihtokielto olisi voimassa toistaisesti....

Juuri luen liiton viesti  omasta gmail:sta ja lisää olisi tulossa lähiaikoina eli tarkennus sopimuksesta....  Jotkut menevät liiton postin löydän  roskapostista ja toiset oikealle sivulta. Kannattaa tarkistaa kumpikin...

Ainakin tässä asiassa voin antaa Tehylle kiitokset, viestintä on toiminut hyvin koko ajan.

Sieltä tuli myös selvät ohjeet samalla; ketkä työskentelevät yksityisillä....ja miten toimitaan.....TES, AVANTA.....

 Olen itse työskennellyt TES:n alaisuudessa ja voi olla olen tulevaisuudessa .....seuraan myös sen takia.....

 

 

 

 

.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään tuota sopimuksen sisältöä sitten avattiin hiukan enemmän Tehyn fb livessä. Taitaa olla tallenne edelleen katseltavissa Tehyn fb sivuilla. 

Oma mielipide on, että vasta kahden vuoden päästä selviää, että oliko tämä nyt onnistunut neuvottelutulos vai ei. Kukaanhan kun ei voi vielä varmaksi sanoa, että saako hoitajat oman sopimuksen vai ei. Sehän oli käytännössä tuon sovitun paketin tärkein kohta. JOS hoitajat tosiaan saa oman sopimuksen 2020, niin sillon tätä viime viikon neuvottelutulosta voi pitää onnistuneena. Jos taas ei saada, niin... No, jokainen voi arvata. 

Muut kohdathan tuossa sopimuksessa oli aika marginaalisia. Totta, saatin samat prosentuaaliset korotukset palkkoihin ku muilla (vai oliko jopa 0,2% paremmat), mutta jos toisaalla tienataan se 4000-5000€/kk, niin kas kummaa, tuo korotus tuntuukin jo hiukan enemmän, kuin puolta pienemmällä palkalla. 

Se missä tässä koko jupakassa epäonnistuttiin oikein isosti, oli viestintä. Jos kerran oli tiedossa jo alussa, että ei tulla saamaan kunnon korotuksia palkkaan, niin ei olisi koskaan pitänyt lanseerata #palkatkuntoon tägiä. Nyt hypetettiin aivan liian paljon etukäteen jo somessa siitä, kuinka meille pitää maksaa kunnon työstä kunnon palkka jne jne. Samoin, kun sopimus syntyi to-pe välisenä yönä, niin Tehy päätti odottaa maanantaihin(!), ennen kuin sopimuksen sisältöä edes jonkin verran enemmän avattiin. Siinä välissä mm. OAJ ja Juko ehti jo julistamaan, kuinka hoitajille ei todellakaan luvattu omaa sopimusta ja Tehyn pj on vain päästellyt omia sattumia suustaan. Tämä tietysti lisäsi ennestään epätietoisuutta. Ja tänäänkin Tehyn tiedotustilaisuudessa toisteltiin moneen kertaan live-lähetyksessä että "Tulkaa jäseniltaan, niin kuulette tarkemmin". No, entä jos en halua/pääse/ehdi/jaksa tulla jäseniltaan??

Tehyn olisi pitänyt jo heti perjantaina pitää tiedotustilaisuus ja selvästi tuoda esille sopimuksessa sovitut kohdat. Se, että sanotaan oman sopimuksen "ottaneen ison harppauksen eteenpäin" on kaunis tapa sanoa, että kukaan ei vielä tiedä tuleeko sellaista sopimusta koskaan. 

Eli Tehyn väki jos satutte lukemaan tätä. Viestintä on se, missä teillä on eniten opettelemista. Viestinnän perussääntöihin kuuluu, että jos te ette kerro jotain, niin joku muu kyllä kertoo. 

 

Ugh. Olen puhunut.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

16 tuntia sitten, Lämäri kirjoitti:

Oma mielipide on, että vasta kahden vuoden päästä selviää, että oliko tämä nyt onnistunut neuvottelutulos vai ei. Kukaanhan kun ei voi vielä varmaksi sanoa, että saako hoitajat oman sopimuksen vai ei. Sehän oli käytännössä tuon sovitun paketin tärkein kohta.

Olen samaa mieltä. Tämä on tosin harvinaisen yksiselitteisesti ilmaistu ilman minkäänlaista konditionaalia:

5a829f0ebedc9_Screenshot2018-02-1310_14_38.jpg.54a5475c4d0732fa01be6a47868cf0f1.jpg

Toivottavasti Rytkönen ei mennyt kusetukseen vaan oikeasti ymmärtää jotain siitä mitä ovat sopineet ja mitä ei. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

9 tuntia sitten, Julma kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Tämä on tosin harvinaisen yksiselitteisesti ilmaistu ilman minkäänlaista konditionaalia:

5a829f0ebedc9_Screenshot2018-02-1310_14_38.jpg.54a5475c4d0732fa01be6a47868cf0f1.jpg

Toivottavasti Rytkönen ei mennyt kusetukseen vaan oikeasti ymmärtää jotain siitä mitä ovat sopineet ja mitä ei. 


Kun minun mielestä meidän ei pitäisi joutua pohtimaan ymmärsikö puheenjohtaja mitä on sovittu vai ei.

Ainakin siinä vaiheessa, jos tämmöinen epäilys herää, niin jotain on mennyt aika pahasti pieleen. Ihan suoraan sanottuna Rytkönen hoiti tämän homman kommunikointeineen, tiedotuksineen jne. kaikkineen sen verran päin hevon vi**ua, että voisi jättää hommansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1 tunti sitten, Vieras: tuskin olen ainut kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, kuinkahan moni lähti tässä käänteessä Tehystä?

Monelle pelkkä lähtemisellä uhkaaminen riittää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Yksityinen sosiaalipalveluala, koulutus sairaanhoitaja, tehtävä nimike vastaava ohjaaja, palkkaluokka G23, 2246,30e. Jos nyt oikein asian ymmärrän niin ammattiyhdistykseni sopi äskettäin reilusti alle liittokierroksen korotuksen prosentteina 2.67%. Rahassa en viitsi edes asiaa ajatella. VMP!

Hei hei Tehy! (ja kohta myös ala)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...