Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajasta ensihoitajaksi? Onko kukaan päässyt siirtohaulla ensihoitaja linjalle?


Terhitoiveenaehamk

Recommended Posts

Onko kukaan joka on päässyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi päässyt siirtohaulla ensihoitaja kouluun? Mulla on suuri haave päästä ensihoitajaksi, mutta nyt tuli kutsu laurean sh-pääsykokeisiin ja ajattelin kokeilla nämä ja jos pääsen  sisään haen heti kun mahdollista ensihoitaja kouluun. Laurea ei järjestä, mutta jonnekin toiseen kouluun. Kuulostaako aivan mahdottomalta vai onko joku onnistunut? Vai kannattaako vaan syksyllä hakea ensisijaisesti ensihoitajaksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sähän voit opiskella siinä sairaanhoitajalinjalla ja samalla hakea siirtoa, jos ei natsaa niin käyt sen loppuun ja sitten haet täydennyskoulutukseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse aloitin 2014 lukemaan sairaanhoitajaksi ja nyt sain viime syksyn yhteishausta paikan ensihoitaja (AMK) -tutkinto-ohjelmasta. Jos otat paikan vastaan niin uuden korkeakoulupaikan saaminen on huomattavasti vaikeampaa, mutta ei mahdotonta. Itse olen siitä elävä todiste. Siirtohaku mahdollisuuksiin en juurikaan usko. Halukkaita taitaa olla niin paljon ja myös eri koulujen ensihoitajaopiskelijat siirtyvät koulusta toiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakaan savoniaan et siirtohaulla tule pääsemään. Siirto onnistuu sh -> sh muttei sh -> eh. Mikäli ensihoitajaopinnot kiinnostaa niin kevällää yhteishakuun ihan normaalisti samalle viivalle muiden kanssa opiskelemaan. Sama homma vaikka opiskelisit samassa koulussa.

Voithan sitä opiskelle sairaanhoitajaksi ja hakea ensihoitajaksi samaan aikaan. Saa hyväksiluettua sairaanhoitajaopinno kyllä ensihoitajalinjalla niin ei tarvitse taas alusta aloittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli (näin jälkikäteen) vähän turhauttavaa käydä osallistumassa sh->eh siirtohaun yhteydessä valintakokeeseen, kun ei tullut valituksi syystä että keskiarvo alle 3. Miksi edes kutsuivat valintakokeeseen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...