Jump to content
MAINOS

Irlanti, Skotlanti, Kanada vai ?


sh/thOuti

Recommended Posts

Heippa hyvät kollegat!

Tiedustelisin kokemuksia em. maissa työskenteleviltä tai työskennelleiltä sairaanhoitajia/terkkareilta. Tuntuu, että tulevan vuodenvaihteen jälkeen (johon siis vielä hyvin aikaa) on tullut minun aika toteuttaa pitkäkestoinen haaveeni ja lähteä töihin ulkomaille. Motiivit? No esimerkiksi kielitaidon kehittyminen, hoitokulttuuriin tutustuminen muissa maissa, vieraassa maassa asuminen ja itsestä oppiminen. Olen siis sh/th valmistunut vuonna 2012. Siitä asti töissä mm. Kotisairaanhoidossa (pääsäntöisesti), vastaanotolla terveysasemalla, työterveyshuollossa, laboratoriossa, vanhustenhoidossa, kehitysvammisten hoitotyö ja vuodeosasto. Erikoissairaanhoidon puolen tyyppi en siis ole. 

Valmistun vuoden loppuun myös TtM, pääaineena preventiivinen hoitotiede-kiinnostaa toki myös tämän osalta mahdollisuudet työllistymiseen vieraassa maassa, mahtaakohan olla tutkintoa vastaavaa työtä tai siis huomioidaanko lainkaan rekisteröitymisen yhteydessä?

No jokatapauksessa, haen täältä nyt siis teiltä, rakkaat kollegat, joilla on jonkinlaista kokemusta tai tietoa em maiden työtarjonnasta, hakuprosesseista, työn sisällöistä ja laadusta suhteessa palkkatasoon, tai mitä tahansa aiheeseen liittyvää mielipidettä tai kommentia.

Nyt vaan on mun aika, mietin tätä jo tuhannetta kertaa (PIN britteihinkin on jo kertaalleen hankittu), mutta vieläkään en ole saanut haavetta toteutettua. Olisin kovin kiitollinen kaikista kommenteista, mielipiteistä sekä vinkeistä ja neuvoista!

Kiitos, ja aurinkoista äitienpäivää!

Yt, Outi

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Skotlantiin pitää olla ainakin NHS:n rekisteröinti alla että pääset sinne töitä tekemään. Käsittääkseni samanlainen prosessi kuin muuallekkin britteihin. Kanadaan voi olla jo vähän kinkkisempi päästä töihin. Työlupaa et saa jos ei ole tiedossa työpaikkaa minne olet menossa töihin. Seuraava ongelma on että avoimeen työpaikkaan ei saa firma palkata ulkomaalaista jos saman homman voi hoitaa kanadalainen. täältä lisää -> http://www.canadavisa.com/canadian-temporary-work-visa.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

31 minuuttia sitten, kahvikuppi_ kirjoitti:

Skotlantiin pitää olla ainakin NHS:n rekisteröinti alla että pääset sinne töitä tekemään. Käsittääkseni samanlainen prosessi kuin muuallekkin britteihin. Kanadaan voi olla jo vähän kinkkisempi päästä töihin. Työlupaa et saa jos ei ole tiedossa työpaikkaa minne olet menossa töihin. Seuraava ongelma on että avoimeen työpaikkaan ei saa firma palkata ulkomaalaista jos saman homman voi hoitaa kanadalainen. täältä lisää -> http://www.canadavisa.com/canadian-temporary-work-visa.html

Kiitos viestistä! Niin vähän ajattelinkin tuon Kanadan kanssa, ja mitä olen ehtinyt siitä silmällä. Oletko itse ollut töissä UK/Skotlanti? Millasia kokemuksia? 

Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mainitsemallasi työkokemuksella varmasti löytyy jostain hommia. Mahdollisuuksia maailmalla on ja jos filippiino tai intialainen pääsee Kanadaan töihin, niin kyllä ne ovat voivat aueta härmäläisellekin. Toisten kokemukset ovat aina heidän omiaan, vähän jotain ajatusta voi saada mutta rohkeasti vaan itse katsomaan ja kokeilemaan miltä se näyttää ja tuntuu vaikka smaragdisaarella tai kauempana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tervetuloa tänne Skotteihin, täällä todellakin on töitä niin paljon ko jaksaa tehdä. Enkä olis siitä Brexitistäkään niin huolissaan, hoitajapula on niin huutava, että NHS tuskin suostuu luopumaan yhdestäkään hoitajasta.. Jos sun PIN on mennyt jo vanhaksi/et oo maksanu vuosimaksuja niin joudut tod. näk tekee prosessin uudestaan, mutta se nyt ei oo iso juttu, varsinkin jos oot jo kertaalleen tehnyt sen. Töitä löytyy niin yksityiseltä kuin NHS:ltäkin ja tosiaan laidasta laitaan. Itse töissä NHS:llä teholla. Itse koen, että tänne on ollu helppo sopeutua ja hyvin on otettu vastaan. Maanahan tää on aivan ihana ja tietysti on kiva, että palkasta jää pikkuisen enemmän käteenkin ja sillä myös elää pikkuisen laveammin - riippuu tietty itsestä mihin on tottunu.

Itsellä on myös hinku Kanadaan, enkä usko et sieltäkään töiden saaminen on mikään mahdottomuus. Työviisumit ja hoitajarekkaus vaatii vaan sen verran rahaa, että itsellä ei ihan vielä ole siihen mahdollisuuksia. Kaikki kokemukset Kanadasta otetaan kyllä mielellään vastaan. Olen facesta yrittäny tavoittaa suomalaisia hoitajia sieltä päin, mutta vielä ei ole yhtään löytyny.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

2 tuntia sitten, Vieras: Pvi kirjoitti:

Tervetuloa tänne Skotteihin, täällä todellakin on töitä niin paljon ko jaksaa tehdä. Enkä olis siitä Brexitistäkään niin huolissaan, hoitajapula on niin huutava, että NHS tuskin suostuu luopumaan yhdestäkään hoitajasta.. Jos sun PIN on mennyt jo vanhaksi/et oo maksanu vuosimaksuja niin joudut tod. näk tekee prosessin uudestaan, mutta se nyt ei oo iso juttu, varsinkin jos oot jo kertaalleen tehnyt sen. Töitä löytyy niin yksityiseltä kuin NHS:ltäkin ja tosiaan laidasta laitaan. Itse töissä NHS:llä teholla. Itse koen, että tänne on ollu helppo sopeutua ja hyvin on otettu vastaan. Maanahan tää on aivan ihana ja tietysti on kiva, että palkasta jää pikkuisen enemmän käteenkin ja sillä myös elää pikkuisen laveammin - riippuu tietty itsestä mihin on tottunu.

Mitä väylää suosittelet jos sinnepäin haluaisi yrittää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...