Jump to content
MAINOS

Sairaanhoitajasta ensihoitajaksi?


Terhitoiveenaehamk

Recommended Posts

Heippa! 

Haluaisin kysellä miten mahdollista sairaanhoitajan on kouluttautua ensihoitajaksi? Tai kannattaako se edes lainkaan niin päin vai suoraan koittaa ensihoitajaksi?  Olen itse ollut lähihoitajana 11vuotta ja nyt menossa kesäkuussa sh-pääsykokeisiin. Ensihoitajan ammatti olisi itselleni se unelma, mutta tällä hetkellä taidan päästä helpommin ensin sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Olen katsonut, että maksullisella lisäkoulutuksella 30op. voisi jatkaa, mutta en ymmärrä millainen pätevyys siitä silloin tulisi. 

Ja olen lukenut, että ensihoitajalla on aina pieni lisäsysäys kaikkeen enemmän kuin sairaanhoitajalla. Voiko sairaanhoitaja olla esim. ambulanssissa töissä ilman 30op. lisäkoulutusta?

Kaikki tieto ensihoitajien koulutuksesta tähän alle olisi hyvä ja varsinkin niiltä, jotka on ensin aloittanut sh-opinnot. 

Kiitos paljon :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos luet vain sairaanhoitajaksi, niin sen jälkeen tarvit yleensä työkokemusta ensihoidosta, jonka jälkeen voit hakea siihen lisäkoulutukseen. Voit tietysti aloittaa sairaanhoitajaopinnot ja niiden aikana hakea ensihoitajakoulutukseen, jos se ei nyt onnistunut. Silloin ne jo tekemäsi opinnot hyväksiluetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tosiaan myös hain nyt ensihoitajakoulutukseen yhteishaun ja siirtohaun kautta. Pääsykokeet odottavat kesällä. Saa nähdä mitä käy. Ehkä kannattaa kuitenkin hakeutua siihen mikä ensisijaisesti kiinnostaa itseään eniten.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...