Jump to content
MAINOS

Hoitaja Uudessa-Seelannissa


Vieras: haine

Recommended Posts

Kaikille Uuteen-Seelantiin hoitajaksi aikoville: älkää edes harkitko ellette omaa kahden vuoden työkokemusta, säästöjä ja pitkäaikaista hinkua asua siellä. Rekistöröintiä ei saa ilman työkokemusta, ja työkokemuksenkin kanssa vaaditaan "CAP" kurssi 6-10vk 6000-9000$ ennenkuin pystyy laillistumaan siellä. Aivan järjetöntä byrokratiaa.

Suututtaa niin järjettömästi oma tilanne. Tulin tänne vuosi sitten WH viisumilla valmistumisen jälkeen. Tarkoitus oli tehdä lähihoitajan töitä ja viettää kiva vuosi. Tapasin kuitenkin unelmieni miehen ja seurustellaan nyt. Päätin jäädä, sain työpaikalle jatkoa ja työviisumin vuodeksi 2017.

Tulin lomalle Suomeen ja totuus iski päin kasvoja: en tule ikinä saamaan rekistöröintiä seelantiin, sillä minulla ei ole valmistumisen jälkeistä työkokemusta sairaanhoitajana. Ainoa vaihtoehtoni on mennä siellä yliopistoon suorittamaan heidän sairaanhoitaja tutkinto. Tämä on se pahin juttu... Omien Suomi opintojen jälkeen ei huvita mennä uudelleen opiskelemaan samoja juttuja varsinkin kun lukukausi maksut ovat törkeät.

saan varmasti hyväksiluettua opintojani mutta kuinka paljon ja mitä tulee hinnaksi loppu opinnoille....

international fee vuodeksi sh tutkintoon 32000$. Hip hei. Residencyllä summa olisi 1/4 tuosta.

itkettää. Olen ihan umpikujassa täällä Suomessa enkä tiedä mitä tehdä. En haluaisi jättää rakasta poikaystävää byrokratian ja rahan vuoksi, mutta kymppitonnien velka ei houkuta, varsinkin kun parisuhteet eivät ikinä ole varmoja.

residencyn voisin saada ehkä päälle vuoden päästä.. Mutta kaikki tämä tarkoittaa että työkokemuksen saaminen viivästyy älyttömästi. Luokkakaverit on jo vakkaripaikoissaan, minä en osaa mitään.

kiitos jos jaksoit lukea.

lähteäkö rohkeasti rakkauden perässä vai erota ja löytää jotain muuta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ja tarkennuksena:

olen sairaanhoitaja 24v

mies ei voi muuttaa Suomeen vielä vuosiin.

mies ymmärtää huoleni ja tilanteen. Uskoo kuitenkin että asiat järjestyy.. nyt se lottovoitto kiitos. Tai sponsori :(

--- tutut älkää levitelkö tätä, en ole saanut sanottua ääneen kenellekkään --- 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pidät poikaystävän. Asut Suomessa 2 vuotta ja hankit sen vaadittavan kokemuksen. Jos ei onnistu Suomessa niin sitten vaikka Lontoossa - 2 vuotta on lyhyt aika. Lontoon (tms) tilistä voisi jäädä vähän jotain säästöönkin! SITTEN olet valmiimpi hoitsuksi sinne Seelantiin - ja jos suhde kestää parin vuoden 'vain lomilla' tapaamiset niin sekin on hyvä juttu! Tavoite sulla näyttää olevan selkeä, nyt vain mietit mitä reittiä sä siihen pääset! MIKÄÄN ei ole mahdotonta!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

20 minuuttia sitten, Vieras: konkari kirjoitti:

Pidät poikaystävän. Asut Suomessa 2 vuotta ja hankit sen vaadittavan kokemuksen. Jos ei onnistu Suomessa niin sitten vaikka Lontoossa - 2 vuotta on lyhyt aika. Lontoon (tms) tilistä voisi jäädä vähän jotain säästöönkin! SITTEN olet valmiimpi hoitsuksi sinne Seelantiin - ja jos suhde kestää parin vuoden 'vain lomilla' tapaamiset niin sekin on hyvä juttu! Tavoite sulla näyttää olevan selkeä, nyt vain mietit mitä reittiä sä siihen pääset! MIKÄÄN ei ole mahdotonta!!!

Kiitos vastauksesta

meillä ei kaukosuhde tule toimimaan koska asutaan kuitenkin pallon eripuolilla, jolloin lentoliput alkaen 1000e :( molemmat ollaan aika persaukisia. En pystyisi itsekään suhteeseen, jossa nähdään puolenvuoden välein. Se kaipuu ja "vainoharhaisuus" olisi ihan liikaa.

mitään ilmaistyötäkään ei voi tehdä uudessa-seelannissa että kokemus karttuisi.

järkevin vaihtoehto nyt eroa lukuunottamatta: menen takaisin työhöni, residency mahdollisimman nopeasti, kouluun vuodeksi tai pariksi ja viimein työelämään. Riskinä sitten että suhde päättyykin, minulle jää särkynyt sydän lainan kanssa ja se etten edelleenkään omaa oikeaa sh kokemusta.

tai sitten happy ever after, ollaan yhdessä pitkään ja rakkaus voittaa.

miksi elämä on joskus niin vaikeeta. Pysyisin niin turvassa kaikilta houkutuksilta jos en olisi tällainen ikiliikkuja että pakko mennä ja matkustaa :D

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä tekisin kuten on parasta ITSENI kannalta, en luottaisi mieheen vaikka miten olis itse ihanuus. Mutta toisaalta rakastuminen voi olla hyvä kimmoke ja alkusysäys kaikenlaisille uusille asioille elämässä kuten esim lapsi - joten kyllä - ymmärrän dilemmasi! Tuo talouspuoli tässä huolettaa ja varsinkin jos se mieskin on köyhä

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Jonsuli kirjoitti:

 miksei mies voi muuttaa suomeen? 

Opiskelut just alkanu ja uusi työ. Olisi halukas muuttamaan opiskelujen jälkeen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Jonsuli kirjoitti:

 

55 minuuttia sitten, Vieras: Konkari kirjoitti:

Mä tekisin kuten on parasta ITSENI kannalta, en luottaisi mieheen vaikka miten olis itse ihanuus. Mutta toisaalta rakastuminen voi olla hyvä kimmoke ja alkusysäys kaikenlaisille uusille asioille elämässä kuten esim lapsi - joten kyllä - ymmärrän dilemmasi! Tuo talouspuoli tässä huolettaa ja varsinkin jos se mieskin on köyhä

 

Mulla on hyvapalkkanen työ siellä mutkun se on lähihoitajan työtä. Saan elätettyä itseni mutta opintoihin tarvitsen silti lainaa.

mä en oikein osaa päättää mikä mun kannalta on paras ratkaisu, järki sanoo että pitäs rahaa ja uraa ajatella mutta tunteet sanoo että tätä mä rakastan.

mulla on paluu lentolippukin. Pakko varmaan mennä ja antaa mahdollisuus... Ainahan kotiin pääsee. Työt vaan huolettaa.. Mutta vaihtaahan ihmiset uraa jatkuvasti eikä mun mies ole edes valmistunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järki vs tunteet tilanne. Olen samaa mieltä että järkevintä olisi erota ja jäädä Suomeen, mutta totuus on että ei täälläkään ole se työllisyystilanne edes sairaanhoitajilla enää kovin hyvä ja se työ ei aina ole kauheaa herkkua etenkin kun ottaa huomioon palkkojen pienuuden. Sinuna tekisin niinkuin sydän sanoo, jos rakastat niin palaa Uuteenseelantiin ja work with what you got, eli yritä saada tilanne toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Helpottaisiko asiaa jos menisitte naimisiin ja saisit miehen kautta Uudenseelannin kansalaisuuden? Tiedän että naimisiinmeno työkuvioiden takia ei ole kauhean romanttista, mutta jos se helpottaisi... Varmasti poikaystäväsi haluaisi kuitenkin auttaa millä tahansa mahdollisella tavalla jotta jäisit hänen kanssaan Uuteenseelantiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Vastavalmistunut

Pystyisitkö tekemään näitä sairaanhoitajan töitä muualla? Jos Suomi/Britit on liian kaukana, niin miten olisi vaikka Australia, Saudit tmv josta olisi lyhyempi matka poikaystävän luo? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja ausseista

Mene miehen ja rakkauden perään (niin minäkin tein enkä koskaan katunut) Ura urkeaa kuitenkin jollakin saralla ajan kanssa, kyllä ne asiat järjestyy

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Lähihoitaja ausseista
5 tuntia sitten, Vieras: Vastavalmistunut kirjoitti:

Pystyisitkö tekemään näitä sairaanhoitajan töitä muualla? Jos Suomi/Britit on liian kaukana, niin miten olisi vaikka Australia, Saudit tmv josta olisi lyhyempi matka poikaystävän luo? 

Australiassa on ihan sama juttu kuin NZ

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

4 tuntia sitten, Vieras: Lähihoitaja ausseista kirjoitti:

Mene miehen ja rakkauden perään (niin minäkin tein enkä koskaan katunut) Ura urkeaa kuitenkin jollakin saralla ajan kanssa, kyllä ne asiat järjestyy

Kiitos vastauksista kaikille 😊

Alkujärkytyksen jälkeen olo on rauhoittuneempi. Mulla on onneksi vielä 1,5kk aikaa miettiä mutta saa nähdä miten tässä käy..

vastuuntuntoisena niin sitä uraa miettii..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja-20

Mulla ei ole sulle antaa vastausta, mutta tee niinkin sydän sanoo, rakastu ja tee lähihoitajan töitä pienemmällä palkalla, välillä kannattaa ottaa riskejä.  Tulethan kertomaan myöhemmin päätöksestäsi :-) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Mua kiinnostaa toi CAP... mulla on siis itsellä jo yli kaksi vuotta kokemusta, mutta mietin vain että millä perusteella tolle CAP-kurssille joutuu, koska vaikuttaa ettei se oo kaikille välttämätön? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Se on kaikille 100% pakollinen, ilman sitä ei tule laillistusta.

se maksaa ihan älyttömästi ja kestää n. 10 viikkoa.

ketjun aloittaja muuten tässä...

miten kävi: menin takaisin, erottiin 3 kertaa, lähdin vikalla kerralla pois maasta Australiaan ja Cookin saarille. Nyt muutin Tukholmaan ja olen töissä.. syksyksi pitää löytää töitä vielä.

en ikinä ole ollut henkisesti näin hajalla mistään päätöksestä. Sydän särkyi kerralla..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onkohan kellään mitään käsitystä, että jos on 7 vuoden työkokemus Suomessa, tartteeko Uudessa Seelannissa käydä noita CAP-kursseja tms? Aiemmin tossa jossain välissä käsittääkseni ainakin Australiassa sinne joutui KAIKKI ulkomailla valmistuneet, mutta sielläkin on kuulemma nykyään helpompaa. Himottaisi lähteä kokeilemaan tuota Uutta Seelantia, mutta jos joutuu johonkin koulunpenkille, se tulee liian kalliiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maahanmuutto kuumentaa tunteita Uuden-Seelannin parlamenttivaalien alla

Lainaa

Hakijoille asetetaan muun muassa 48 859 Uuden-Seelannin dollarin eli noin 31 640 euron vuositulovaatimus, joka vastaa uusiseelantilaisten mediaanituloa.

Lainaa

Viisumiehtojen tiukennuksessa poistetaan niin kutsutut työvoimapulalistat, joilla olevien ammattien harjoittajat ovat saaneet viisumihakemukseensa lisäpisteitä.

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...