Jump to content
MAINOS

Lukollinen pukukaappi


Kateriina12

Recommended Posts

Heips kysymys... mun työkaverini ilmoitti mulle tänäön että mun työtakin taskuuni oli jäänyt osaston kakkospuhelin torstaina kun jäin vapaalle ja vasta tänään sitä oli kaivattu. Ilmoitin työkaverille että tulen tänään yö vuoroon klo 20.30 ja hoidan puhelimen oikealle paikalle. Noin puolen tunnin kuluttua työkaverini joka siis oli töissä ilmoitti että puhelin oli jo haettu lukollisesta pukukaapistani mikä oli lukossa ja avain minulla. Pomolla on tietenkin vara avain ja hän oli tai joku työntekijä hakenut puhelimen kaapistani. Minulta ei ollut kysytty asiaan lupaa ....eli menty ilman lupaa kaappiini joka oli lukossa. Kysymys ...onko moinen sallittua. Ja kakkospuhelin tosiaan oli jo 3 päivää ollut siellä ja nyt se ei kestänyt olla siellä iltaan...vaan piti ilman lupaani se sieltä hakea. Meillä 2 muuta puhelinta tuon kaapissa olleen puhelimen lisäksi. Kiitos vastauksesta jo etukäteen. Pomo oli siis antanut luvan käydä lukollisessa kaapissani. Onko se ok. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tee rikosilmoitus. Saa poliisi pähkäillä, onko luvallista.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

3 tuntia sitten, Kateriina12 kirjoitti:

 Pomo oli siis antanut luvan käydä lukollisessa kaapissani. Onko se ok. 

Vastaava tilanne oli aikoinaan työmaalla ja asiaa selviteltiin. Loppupäätelmäksi jäi lainoppineilta saadun infon perusteella että yleisavain ei anna esimiehelle oikeutta mennä kaapeille ilman lupaa, ainoastaan työntekijän kanssa yhteistyössä ja luvalla kaapilla voi käydä. Toisaalta taas työntekijä ei voi hätätilanteessa estää kaapilla käyntiä, eli tällaisessa klassisessa "puhelin/avain lukitussa pukukaapissa"-tilanteessa työntekijän kannattaa olla aktiivinen ja tulla vaikka vapaalta avaamaan kaappinsa. Toki harvoin oikeasta hätätilanteesta tällaisessa on kyse, jos esimiehen omavaltainen käytös ihan hirveästi asia korpeaa niin voihan työnantajaa näpäyttää ja Pernasopan ohjeiden mukaan tehdä tutkintapyynnön/rikosilmoituksen. 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellänikin on joskus jäänyt luuri takin taskuun ja töistä soiteltu perään. Totesin viimeksi että pyytäkää aamulla vara-avainta osastonhoitajalta ja käykää hakeen. Eli luvallani kävivät. Jotta tuo asiasi olisi mennyt fiksusti, olisi pomosi soittanut sinulle ja kysynyt voiko käydä kaapillasi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On meillä menty lukollisiin kaappeihin, ainakin minun kaappiini. Ja hyvä kun menivät, se kaappi sisältöineen olisi mennyt ties minne muuton yhteydessä. Hävetti kyllä vähän kaapin sotkuisuus, mutta olin iloinen, että se tyhjättiin puolestani.

Tästä oppineena mulla ei ole pukkarissa ikinä koskaan mitään muuta kuin puhtaita duunivaatteita korkeintaan se vaatekerta tai kaksi. Kiertävänä minulla ei ole omaa lukkokaappia muualla, käytän osaston vapaata kaappia sen vuoron ajan, mitä paikalla olen.

Osaston puhelin on jäänyt vissiin kahdesti minulle, soitin lankapuhelimeen ja ilmoitin asiasta, suljin kännyn ja avasin sen seuraavan työvuoroni alussa. Ei ollut mikään tärkeä HOT-numero = luuri.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...