Curo Posted September 10, 2015 Posted September 10, 2015 Haluaisin kuulla kokemuksianne hoitajien lääkkeenmääräämiskoulutuksesta. Oletteko kenties käyneet koulutuksen tai onko työyhteisössänne joku joka on käynyt? Miten sisäänpääsy opintoihin onnistui (miten järjettömän vaikeat pääsykokeet ovat) ja miten opinnot sujuivat? Nousiko palkka opintojen jälkeen ja paljonko? Onko koulutuksesta ollut käytännön hyötyä myös hoitajalle itselleen (jos palkkaa ei lasketa) ja miten tämä näkyy? Kovasti työnantaja tähän kannustaisi, mutta itse en ole (vielä) vakuuttunut. Voi olla, etten pääsisi edes opiskelemaan, sen verran heprealta tuo farmakologia ja toksikologia jo kättelyssä näyttivät. Ja jos tästä aiheesta on lähiaikoina keskusteltu aiemmin, toivon, että joku linkkaisi keskustelun tähän ja pahoittelen uudelleenavausta. Itse en löytänyt vastaavaa keskustelua.
Guest Emmilii Posted September 11, 2015 Posted September 11, 2015 Kävin itse koulutuksen ja koin sen todella hyvänä. Työhön tulee enemmän sisältöä kliinisten opintojen ja tutkimisen myötä, uskallusta ja varmuutta päätöksentekoon. Helpolla ei tule pääsemään koska koulua käydään kuitenkin työn ohessa ja kotona opiskeltavaa on paljon. Pääsykoe on kinkkinen mutta itse kävin ns preppauskurssin ennen tenttiä ( koulu järjesti ) ja se auttoi keskittymään olennaiseen. Farmakologia on vaikeaa mutta ei mahdotonta ☺Haastavinta oli opintojen loppuvaiheessa kun oli paljon tenttejä joihin piti lukea ja siinä sivussa käydä töissä ja hoitaa lapsia. . Itse otin viikon lukuloman ennen farmakologian lppputenttiä ja se oli hyvä ratkaisu. Opintojen lopussa tehtiin käytännön työssä potilas caseja joista sitten piti kirjoittaa kirjallinen raportti. Työtä ja tekemistä on paljon mutta myös jälkikäteen olen sitä mieltä että kannattaa jos yhtään kiinnostaa. Oma työnantaja on ollut kannustava ja saatiin hyvä korotus palkkaan (500 euroa /kk) ja olen saanut työssäni hyvin opittua käyttöön..Suosittelen mutta kannattaa neuvotella jo valmiiksi työnkuva ja se rahallinen kompensaatio. ..
Guest Posted September 20, 2015 Posted September 20, 2015 Ohessa hyviä töitä aiheeseen liittyen. https://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/85801/Sakara_Tarja.pdf?sequence=1http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/23274/Taru_Saramaki.pdf?sequence=1
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.