Jump to content
MAINOS

Lääkkeenmääräämiskoulutus


Curo

Recommended Posts

Haluaisin kuulla kokemuksianne hoitajien lääkkeenmääräämiskoulutuksesta. Oletteko kenties käyneet koulutuksen tai onko työyhteisössänne joku joka on käynyt? Miten sisäänpääsy opintoihin onnistui (miten järjettömän vaikeat pääsykokeet ovat) ja miten opinnot sujuivat? Nousiko palkka opintojen jälkeen ja paljonko? Onko koulutuksesta ollut käytännön hyötyä myös hoitajalle itselleen (jos palkkaa ei lasketa) ja miten tämä näkyy? Kovasti työnantaja tähän kannustaisi, mutta itse en ole (vielä) vakuuttunut. Voi olla, etten pääsisi edes opiskelemaan, sen verran heprealta tuo farmakologia ja toksikologia jo kättelyssä näyttivät. Ja jos tästä aiheesta on lähiaikoina keskusteltu aiemmin, toivon, että joku linkkaisi keskustelun tähän ja pahoittelen uudelleenavausta. Itse en löytänyt vastaavaa keskustelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kävin itse koulutuksen ja koin sen todella  hyvänä. Työhön tulee  enemmän sisältöä  kliinisten  opintojen  ja tutkimisen myötä, uskallusta  ja varmuutta  päätöksentekoon.  Helpolla  ei tule  pääsemään  koska koulua  käydään kuitenkin  työn ohessa  ja kotona  opiskeltavaa  on paljon.  Pääsykoe on kinkkinen mutta itse kävin ns  preppauskurssin  ennen tenttiä ( koulu  järjesti ) ja se auttoi  keskittymään  olennaiseen. Farmakologia on vaikeaa  mutta  ei mahdotonta ☺

Haastavinta  oli opintojen  loppuvaiheessa  kun oli paljon tenttejä joihin piti lukea  ja siinä sivussa  käydä töissä  ja hoitaa  lapsia. . Itse otin viikon lukuloman  ennen farmakologian lppputenttiä ja se oli hyvä ratkaisu. Opintojen  lopussa  tehtiin käytännön työssä potilas caseja  joista  sitten  piti kirjoittaa  kirjallinen  raportti.  Työtä ja tekemistä  on paljon mutta myös jälkikäteen  olen sitä mieltä  että  kannattaa  jos yhtään kiinnostaa. 

Oma työnantaja  on ollut kannustava  ja saatiin hyvä korotus palkkaan  (500 euroa /kk) ja olen saanut työssäni hyvin opittua  käyttöön..

Suosittelen mutta kannattaa  neuvotella  jo valmiiksi  työnkuva  ja se rahallinen  kompensaatio. ..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...