Jump to content
MAINOS

Vinkit haavateipin poistoon?


Kippa

Recommended Posts

Olen joskus nähnyt kun sairaanhoitaja on poistanut lastenosastolla lapseltani kanyylin teipit päästä todella näppärästi jonkun aineen avulla. Jäi kysymättä, mikä tuo aine on.

Nyt vanhustyössä huomaan, että haavateipit ovat usein voimakkaasti kiinni vanhusten herkässä ihossa ja repiminen sattuu oikeasti. Muistaako kukaan, mikä aine on se, mitä lastenosastoilla käytetään ikävien kanyylin ympärillä olevien teippien irrottamiseen? Sitä on saatava minunkin hoidettavien vanhuksien hoitoon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Leikkurissa tai siis heräämössä oli suihkepullossa denaturoitua alkoholia, jota suihkimalla ruskean teipin päälle se  teipin liima irtosi tosi kätevästi ja artsikka oli helppo irroittaa.. Tosin on niitä kalliimpiakin pulloja, jotka ovat ihan tarkoitettuja teippien poistamisen, mutta taitavat olla kyllä aika hintavia kun harvemmin olen nähnyt käytettävän. En muista nyt nimiä mutta voin palata asiaan myöhemmin jos löydän vielä putelin käsiini. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Muutama vuosi takaperin sain parin viikon välein oxaliplatiinia iv, joka hoitojen edetessä aiheutti tippakäteen ihan mahdottoman paikallisen kivun. Alkuun kanyylin suoja irrotettiin ihan raakana, sittemmin pehmiteltiin käsidesillä, mutta parilla viimeisellä kerralla pyysin laittamaan Xylocain-geelin ensin joksikin aikaa, että sen laastarin pystyi poistamaan. Itselläni auttoi kohtuu hyvin ja oli ihanaa kun Radiuksen polin hoitajat tähän ilman muuta suostuivat. 

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"pirtu" tai millä puhdistetaan ihoa muutenkin. Heftatki lähtee kun hetken aikaa liottaa. Leikkurissa pistettiin usein kii heftalla että varmaan pysyy. 

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun lapselta poistettiin kerran Ceridalilla. Tämän ketjun perusteella toki mikä tahansa käden ulottuvilla oleva neste sopii. :D Lapsen ihosta toki mikä vaan poistetaan helpommin kuin vanhuksen ihosta... :/

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...