Jump to content
MAINOS

HUSissa kiista Aasia-kriisin palkoista


dino

Recommended Posts

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä on syntynyt kiista Aasian hyökyaallon uhreja hoitaneelle henkilökunnalle maksettavista palkoista. Erimielisyyttä on mm. siitä, tulkitaanko ambulanssilennon menomatka työajaksi ja maksetaanko korvausta ylityöstä vai kalliimmasta hälytystyöstä.

lisää: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id6326.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Erimielisyyttä on mm. siitä, tulkitaanko ambulanssilennon menomatka työajaksi ja maksetaanko korvausta ylityöstä vai kalliimmasta hälytystyöstä.

Voi hyvänen aika, vapaa-aikaako se sitten pitäisi olla, tai jopa virkistäytymislento?  Välillä hävettää oikein myöntää olla tuossa firmassa töissä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No en kyllä yhtään ihmettele että HUS yrittää taas vedättää. Kaikki vaan missä voi käyttää jotain kepulikonsteja niin ne kyllä käytetään. Hävettää muakin myöntää työskenteleväni HUSissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä melkoinen firma toi HUS. Se ei taidakaan olla potilaita varten, vaan henkilökunnan kiusaamista varten.

Sellaista itsekin olen joskus havainnut...  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseessä kullemma varallaolo korvauksista ja niissäkin maksetu alinta mahdollista korvausta.

Lennot kuulemma maksettu, siis varallaolokorvaukset on pääosin maksamatta? Jone, onnea valinnasta ;), olitkos sinä varalla lähdössä tuonne vai olikos se "VF"?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyseessä kullemma varallaolo korvauksista ja niissäkin maksetu alinta mahdollista korvausta.

Lennot kuulemma maksettu, siis varallaolokorvaukset on pääosin maksamatta? Jone, onnea valinnasta ;), olitkos sinä varalla lähdössä tuonne vai olikos se "VF"?

Mä olin sellaisella listalla, mutta ei se ollut edes varallaoloa. Ei siitä mitään korvausta herunut. Jos olisi kutsu tullut, niin kukaan ei edes tiennyt miten siitä olisi maksettu palkkaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä melkoinen firma toi HUS. Se ei taidakaan olla potilaita varten, vaan henkilökunnan kiusaamista varten.

-HUS:sin hommia sisältä seuraavana kanssa olen vahvasti sitä mieltä että tämä tulee vielä -kuten EU:kin- kaatumaan omaan mahdottomuuteensa.

(Btw. Tiesittekö muuten että sairaala on -HUS:sin mukaan- ratkaisutalo?)

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jone, onnea valinnasta ;D, olitkos sinä varalla lähdössä tuonne vai olikos se "VF"?

Mun piti lähteä sinne kyllä, mutta en HUSsin listoilla... Alunperin lähtö olis ollu juuri sillä koneella Thaimaaseen, joka nyt muutettiin lanssikoneeksi ja sen takia omalla kohdalla lähtöni peruuntui. Neljä tuntia ennen suunniteltua lähtöä tuli ilmoitus, että vain hussin henkilöstö pääsee sille lennolle. Mietin vaan, että missähän mä nyt olenkaan töissä  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei herranjumala! Tosi ala-arvoista touhua HUSsilta... Tai no, eipä niiltä nyt oikein muutakaan voinut odottaa  :D Eivät taida tajuta, että tekevät vain tällaisilla kiistoilla itsensä naurunalaiseksi.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Törkeä veto, tosiaan. Onneksi olen itse jättämässä kyseisen firman taakseni jonkin ajan kuluttua. Tutut ja turvalliset ympyrät kutsuvat, ellei jotakin yllättävää ilmene, eli piakkoin minut nähdään oman alueeni päivystyksessä.

Olen jo useasti todennut monessa eri tilaisuudessa, että HUS noudattaa sitä kultaista johdon ohjesääntöä henkilöstön kohtelusta: Työntekijät ovat kuin herkkusieniä - niitä pidetään pimeässä ja syötetään mahdollisimman paljon paskaa.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikoinaan suuren organisaatiouudistuksen aikana jouduin HUSin palkkalistoille kun HUS otti joitakin kaupungin toimintoja itselleen. Henkilöstöpolitiikka muuttui dramaattisesti paskempaan suuntaan. Onneksi sain nopeasti vakituisen työn Helsingin kaupungilta eikä tarvinnut kestää HUSia. Palkkoja odottelinkin sitten helvetin pitkään enkä tänäkään päivänä ole varma maksettiinko mulle kaikki mitä kuului. En yhtään ihmettele tätä nykyistä palkkakiistaa.

(Anteeksi ruma kielenkäyttö, mutta tässä se oli paikallaan. Yleensähän tuon asiat esille aika kauniisti.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tämähän on vakio käytäntö hussissa, jos on saattokeikka esim Ouluun, saa vaan menomatkalta palkkaa, koska se on ns. virkamatka, kun potilas jää Ouluun paluu on sitten omalla ajalla

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
tämähän on vakio käytäntö hussissa, jos on saattokeikka esim Ouluun, saa vaan menomatkalta palkkaa, koska se on ns. virkamatka, kun potilas jää Ouluun paluu on sitten omalla ajalla

Miksi ihmiset suostuu tähän? Onko tämä oikein??

Luulisi, että pääkaupunkiseudulla pystyisi pätkätyöläisetkin jo avautumaan asioista (palkoista, määräyskirjojen ketjuttamisesta, ym.), koska työntekijöitä ei ole tarjolla niin paljon, että työnantaja voisi valita ja pompottaa.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HELSINGIN JA UUDENMAAN sairaanhoitopiirin henkilökunta ja työnantajapuoli ovat päässeet sopuun Aasian katastrofin palkkakiistassa. Kiista koski mm. sitä, maksetaanko korvauksia ylityöstä vai kalliimmasta hälytystyöstä. Neuvottelujen tuloksena henkilöstölle maksetaan pääosin ylityökorvaukset.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/

Eli "voittiko" työnantaja vai työntekijät? Kun en noiden korvausten suuruudesta tiedä...

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...