Jump to content
MAINOS

koeaika ja työsuhteen purkaminen


soikkis

Recommended Posts

oon vähän hankalassa tilanteessa. otin vastaan vakituisen työpaikan, jossa siis neljän kuukauden koeaika. nyt viikon työssäolon jälkeen tuntuu, ettei tää paikka ole mua varten, aiemmin olen siis ollut pidempään ihan toisentyyppisessä osastotyössä määräaikaisena. uuteen paikkaan meno ahdistaa, tuntuu todella vaikeelta, menetän yöunet kun mietin että pitäskö vielä jäädä vai jo nyt lähteä. työ ei ihan vastannut sitä mitä odotin, mutta syy tähän varmaan se että en oikein edes tiennyt mitä odottaa.. vastaanotto on ollu myös melko jäätävä. näin kävi myös kun valmistuin, otin vastaan paikan joka olikin ihan karmee, työpäivien jälkeen tulin itkien kotiin, sitä jaksoin 4 kk ja just ennen koeajan loppumista lähin.

 

nyt olisi mol.fi:ssä pari mielenkiintosta paikkaa avoinna, nekin vakkaripaikkoja, ja samalta "alalta" kun mistä lähin. pitäiskö mun nyt sitte purkaa sopimus ja hakea uutta vai hammasta purren odottaa, josko sittenkin alkaisi tuntua mukavalta? onko muita koeajalla lähteneitä linjoilla? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sen takiahan se koeaika on, että molemmilla osapuolilla on mahdollisuus nähdä oliko päätös oikea. Itse hakisin muita paikkoja ensin ja sitten vasta lähtisin kun uusi paikka on löytynyt, aikaahan on hyvin etsiä uutta paikkaa ennen koeajan loppumista. Mitäpä sitä jäädä kitkuttelemaan työhön, josta ei tykkää ja jossa ei viihdy...

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä hain koeaikana uutta ja lähdin kun löysin uuden. Vaikka paikka ja touhu siellä tökkikin, kummasti helpotti ja auttoi jaksamaan, kun oli tehnyt päätösen työpaikan vaihtamisesta :D.

On ne niin erilaiset raulit, toinen on herkkä ja ujo, toinen taas suuna päänä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin ja kannattaa muistaa että kyllä koeajan jälkeenkin pystyy irtisanoutumaan. Harva työpaikka vaatii, että jos ottaa siellä työn vastaan niin pitää aloittaa heti haastattelun jälkeen. Eli kyllä ne katsoo että sen irtisanomisajan verran on aina aikaa "pistää entiset asiat kuntoon".

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitos vastauksista! 

 

Tallaaja, mäkin olen nyt sen päätöksen tehnyt etten tuonne jää, ja vaikka en vielä ole uutta duunia löytäny niin jotenkin kyllä helpottaa siellä olemista kun voi ajatella ettei tarvitsekaan tänne jäädä! jännittää vaan se hetki kun pitää mennä sanomaan että nyt lähen lätkimään.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...