Jump to content
MAINOS

Sairasloma ja virkavapaa


Kattimatti

Recommended Posts

Olen töissä yksityisessä palvelukodissa kesän ajan (olen lähihoitaja ja nyt opiskelen sairaanhoitajaksi), työsuhteeni on kestänyt nyt vajaan kuudauden. Jouduin käymään työterveyslääkärillä käsikivun takia ja sain sairaslomaa 5 päivää, diagnoosilla niska-olkavarsioireyhtymä. Ilmoitin normaalisti palveluesimiehelle sairaspoissaolosta, ja hän sanoi että kun tulen takaisin töihin, minun pitäisi täyttää virkavapaa-anomus sairasloma-ajalta. Onko tämä nyt ihan oikein? En ole koskaan aiemmin missään työpaikalla joutunut hakemaan virkavapaata sairaslomalta! En puhelun aikana ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta nyt jälkeenpäin asia alkoi kummastuttamaan.

 

Meillä on käytössä yksityisen sosiaalialan työehtosopimus, ja sen mukaanhan alle kuukauden kestäneessä työsuhteessa sairausajan palkka on 50% ensimmäiseltä ja seuraavalta yhdeksältä päivältä.

 

Kaipaisin neuvoja/kokemuksia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on käytössä yksityisen sosiaalialan työehtosopimus, ja sen mukaanhan alle kuukauden kestäneessä työsuhteessa sairausajan palkka on 50% ensimmäiseltä ja seuraavalta yhdeksältä päivältä.

Jos työnantaja ei jostain syystä suostu noudattamaan työehtosopimusta, niin silloin kannattaa ottaa pikaisesti yhteyttä luottamusmieheen jos sellainen löytyy. Jos sitä ei ole, niin sitten kannattaa soittaa liiton neuvontapuhelimeen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...