viivtytto Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Olen nyt ollut vuoden määräaikaisena vanhainkodissa, normaalisti 3vk listassa on 3-4 yövuoroa pätkäaamuilla joiden jälkeen 2-3 vapaata ( eli 7-12 ja yö 21:15-07:15) viimeiset puoli vuotta olen tehnyt osastollamme normaalia enemmän öitä (5-18 yötä 3vk lista) Nyt kuitenkin uusimmassa listassa on yht äkkiä pelkkiä yövuoroja kun normaalisti olen tehnyt myös iltoja. Teen koko kesäkuun 3 yötä peräkkäin yhdellä vapaalla eli jokainen voi laskea kuinka monta yötä siitä tulee. En kyllä joudu tekemään pätkiä, mutta mietin silti onko tämä nyt ihan oikein. Mietin myös onko työnanatajalla oikeus yhtäkkiä laittaa minulle pelkkiä yövuoroja jos asiasta ei ole sovittu? Kun mainitsin asiasta listojen tekiälle sain äkäisen vastauksen, että älä valita tai et saa enään yhtään yövuoroja ja että tämä kaikki johtuu siitä että olen toivonut lomaviikkoani edeltävän viikonlopun vapaaksi... Mielipiteitä? Kokemuksia vastaavasta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torlohka Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ja sopimuksessa lukee, että kolmivuorotyö? Aika perseestä, sanoisin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viivtytto Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Joo-o sopimuksessa lukee kolmivuorotyö..että mielenkiintosta on. Ei sillä että yövuorot haittaisi, mutta yhdellä vapaalla tekeminen kuormittaa melkolailla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julma Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Mielipiteitä? Loman jälkeen uuteen työpaikkaan. Halvat vitamiinit iHerbistä - Klikkaamalla tästä vielä 10 dollaria alennusta ensitilaajalle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Silja_ Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Olen nyt ollut vuoden määräaikaisena vanhainkodissa, normaalisti 3vk listassa on 3-4 yövuoroa pätkäaamuilla joiden jälkeen 2-3 vapaata ( eli 7-12 ja yö 21:15-07:15) viimeiset puoli vuotta olen tehnyt osastollamme normaalia enemmän öitä (5-18 yötä 3vk lista) 18 yötä/ 3vk:n on kyllä laitonta! Jos tekee 10 tunnin yövuoroja, voi tehdä korkeintaan 11 yötä, siitä tulee jo 110 tuntia, periaatteessa silloin voi teettää yhden 4,75 pätkävuoron. Onko sulle tosiaan onnistuttu suunnittelemaan 114,75 tuntia noin tuollaisilla vuoroilla - oikea listantekijän taidonnäyte. Sinuna vaatisin muutaman yön pois. Ei kenellekään voi kysymättä laittaa yölistaa. Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoplaa Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Mielipiteitä? Loman jälkeen uuteen työpaikkaan. Sanoisin kyllä ihan samat sanat. Eihän tollanen voi olla oikein, varsinkaan jos on sovittu kolmivuorotyöstä ja _Silja_lla todella hyvät pointit. Ei kuulosta kovin lailliselta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lenninuutti Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Outo työpaikka jos listan voi suunnitella yli lakisääteisen 114 h 45 min. Yleensä ylitöitä ei voi suunnitella eikä niitä ole pakko suostua tekemään Link to comment Share on other sites More sharing options...
viivtytto Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 OHO nyt on sattunu näppäily virhe! ei 18 vaan 5-10 yötä :D näin sitä käy ku valvoo liikaa -.- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Triina Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Miten tässä kävi, oliko listassa virhe? Jäin vain miettimään tuota, kun sanoit tekeväsi koko kesäkuun kolme yötä + yksi vapaa -rytmillä, siitähän tulisi älyttömästi liikatunteja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viivtytto Posted July 10, 2013 Author Share Posted July 10, 2013 Tein koko kesäkuun listan mukaan, kaksi viimeistä viikonloppua kesäkuusta oli vapaata. Eli muuten tein rytmillä kolme-yks. Heinäkuun listassa puuttui yksi vapaa mutta tunnit oli täynnä, joten koska halusin oikean määrän vapaita joudun tekemään tunnit sisään ja se sekotti listan järkevyyden.....Alkaa pikkuhiljaa rasittaa tämmönen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.