Jump to content
MAINOS

Kanadaan


HelenaW

Recommended Posts

moikkis!

haeskelen täältä josko joku on jo aloittanut prosessin/ suunnittelee aloittavansa prosessia ja siirtävänsä kirjansa Kanadaan.

Mulla on lähärin perusopinnot toukokuussa valmiit (vastaa aika pitkälle kanadan RPN koulutusta) ja olenkin nyt ottanut jo yhteyttä Ontario gollege of nurses (vastaa meidän valviraa) selvittääkseni mitä tarvitsen että voin saada pätevyyden harjoittaakseni ammattia Kanadassa.

En ajatellut täällä Suomessa käydä suuntautumista koska joka tapauksessa Kanadassa on käytävä jotain "integroimis"koulutusta joten mitä nopeammin pääsen lähtemään,sen nopeammin pääsen sinne ja töihin.

 

Kanadassa(Toronto,ON ) odottaa rakkaus ja luvattu työ,kyllästyttää kahden maan välillä ramppaaminen ( ja se että kuukauden saat tehdä 24/7 töitä että saat viikon olla <3 )

 

Joten josko "kohtalotovereita" taikka jotka jo tehtävästä suoriutuneet niin laittakaahan yhteytietojanne niin olis kiva vaihtaa ajatuksia

 

-Hellu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minuakin kiinnostaisi juurikin Kanada työllistymisen kannalta, itsellä tosin kestää vielä 2014 vuoden loppuun opinnot :) Finnish Homesta luinkin hyvää palautetta, vanhusten aktivoiminen on siellä runsasta. Vammaispuolen työt (nykyinen työpaikkani) kiinnostaisi tietenkin eniten.

 

Liekkö Kanadassa yleisesti samanlainen mentaliteetti työhön ottoon, kuin Englannissa? Että hyvin mielellään ottaisivat töihin :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

noin...kirjauduin eilen ja nyt en pääse uusilla tunnuksilla kirjautumaan joten naamakirjalla täällä :)

Sieltä se mullakin alkoi,Toronton Suomi-kodista <3 jota voin muuten suositella kaikille työharjoittelusta haaveileville ulkomailla,ihan ehdottoman upea paikka ja paikan vetäjä,Leila C,aivan upea ja erittäin ammattitaitoinen hoitoalan moniosaaja.

 

Mulla on kasassa nyt noin 80 eri lappua mitä pitää täyttää ja täytättää ja lähetellä sinnepäin :S tosin olen taas ensikuussa menossa,tosin vaan pitkäksi vkl:ksi enkä välttämättä halua käyttää aikaani virastoissa istumiseen.

 

Töitä on Kanadassa ja hyvin onkin,palkkaus aivan eri tasoa kuin euroopassa.Vammaispuolella itsekkin työskentelen mutta alkuu tuolla suuntaan vanhustyöhön

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tsemppiä koitokseen! :-) Kyllä se sitten palkitseekin, kun tuollaisen paperirundinkin on läpi käynyt. 

 

Katselin tuota Toronton Suomi-kodin kotisivuja, oli kyllä mukavan oloinen paikka. Tuollainen olisi varmasti ns "pehmeä" lasku aloittaakseen tuolla, suomalaisena suomalaisten keskellä kuitenkin. Täytyy pitää mielessä!

 

Kielitesteihin täytyisi nyt hyvissä ajoin ruveta valmistautumaan, lueskelin hieman mitä on tiedossa ja ei ihan tämänhetkinen arkienglanti siihen riittäisi.. :) Joko itse olet suorittanut ne vai miten olet tehnyt?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

juu ja todellakin suoittelen suomi-kotia,paras paikka koskaan missä ollut töissä <3

Nyt tosiaan pään vaivaa aiheuttaa noi paperityöt,tai lähinnä toi pätevyyden siirto tuonne Kanadaan.Laitoin Cno:lle vietiä mutta ymmärrän että heillä kysymyksiä tulee satoja päivittäin joten vastaaminen kestää.

 

Perusopinnoilla siis PITÄISI päästä jo pitkälle ja onko jollain suositella koulua minne hakeutua lisäopintoja varten?siis ainkin noin 15 viikkoa "lisäkoulutusta" tiedossa VAI riittääkö yli 3 vuoden työkokemus alalta+perusopinnot? onko kellään tietoa?

 

Ja iso kysymys olisi että onko asia helpompi hoitaa maan sisältä (siis mutto torontoon ensin ja sitten hakupaperit sisään?) vai suomesta käsin?

PSW:n töitä on paljon,niilläkin ihan ok palkka siellä,voisin sitä hommaa tehdä alkuun ennenkuin saa RPN pätevyyden mutta kauanko menee noin siinä työluvassa?ja kummasta se tosiaan on helpompi tehdä,Suomesta käsin vaiko paikanpäällä?

 

Asuminen ja eläminen,ne on hoidossa,säästöjä on jonkinverran että voisin "odotellakkin" noin 1-3kk työlupaa mutta meneekö kauemmin?arvio?

 

Olen suorittanut TOELF-testin hyväksytysti aijemmin ja kovasti reenaillaan miehen kanssa mun kieltä siihen (mies on siis syntyperäinen kanadalainen)joten uskoisin siitä pääseväni hyväksytysti uudestaankin läpi.

 

Kaikki vinkit ja vihjeet otan vastaan :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

moikkis!

haeskelen täältä josko joku on jo aloittanut prosessin/ suunnittelee aloittavansa prosessia ja siirtävänsä kirjansa Kanadaan.

Mulla on lähärin perusopinnot toukokuussa valmiit (vastaa aika pitkälle kanadan RPN koulutusta) ja olenkin nyt ottanut jo yhteyttä Ontario gollege of nurses (vastaa meidän valviraa) selvittääkseni mitä tarvitsen että voin saada pätevyyden harjoittaakseni ammattia Kanadassa.

En ajatellut täällä Suomessa käydä suuntautumista koska joka tapauksessa Kanadassa on käytävä jotain "integroimis"koulutusta joten mitä nopeammin pääsen lähtemään,sen nopeammin pääsen sinne ja töihin.

 

Kanadassa(Toronto,ON ) odottaa rakkaus ja luvattu työ,kyllästyttää kahden maan välillä ramppaaminen ( ja se että kuukauden saat tehdä 24/7 töitä että saat viikon olla <3 )

 

Joten josko "kohtalotovereita" taikka jotka jo tehtävästä suoriutuneet niin laittakaahan yhteytietojanne niin olis kiva vaihtaa ajatuksia

 

-Hellu

 

 

Siis olit ajatellut, että luet lähihoitajan perusopinnot, mutta et syventymistä? Silloinhan sä periaatteessa et ole valmis hoitaja. Saako siitä huolimatta Kanadassa töitä ja pätevyyden? Paljonko siellä suunnilleen on lähärin palkka?

 

Paljon tsemppiä hakemiseen ja toivottavasti saat papruasiat pian kuntoon :)

Mä ite oon ihan tupajumi, mutta ihailen suuresti et ihmiset lähtee ulkomaille duuniin :)  vaikka tokihan itsekkin haaveilee ulkomaille menoa... *pyhimys*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

moikka :)Piupati...

en tiedä miten toimia,mikä olisi parasvaihtoehto.nyt alana kallistumaan että teen suomessa suuntautumisopinnot kuitenkin koska 3 vuoden työkokemus riittää jolloin ei tarvitse kanadan päässä käydä lisäkoulutusta,kielikoe tärkein...siksi täällä kyselenkin josko joku viisaampi osaisi kertoa...

 

RPN (lähäri) on paljon töitä ja palkka on tuplaten sen mitä täällä...elintaso huomattavasti halvempi joten elämä hippusen ehkä helpompaa...en tiedä,lähinnä mua kiinnostaa eri kulttuurit ja Toronto on mitä mainion paikka työskennellä eri kulttuurien parissa. Ja toki tuo rakkkaus siihen vaikuttaa myös.

Kiitos tsempeistä,eiköhän tämä tästä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos teet suomessa suuntautumis opinnot, niin ainakin sitten olet selkeästi hoitaja ja siitä saattaa olla apua työnhaussa. Muistaakseeni SuPer-liitolla oli joku palvelu, että auttavat lähihoitaja jäseniään ulkomaille lähdössä siten, että kirjoittavat jonkun englannin kielisen todistuksen tms. (ja opiskelijahan on jäsenenä ilmatteeks...) Luuletko et siitä voisi olla apua paperisodassa?

 

Sitten mulla tuli mieleen, et voisitko sä yrittää valmistua nopeemmin? että luet suuntautumisen esim 6 kuukaudessa? Jos kävisit jutskailee jonkun opon kaa, et olisit lähössä piakkoin ulkomaille ja haluisit koulutuksen loppuun ennen sitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Heippa! Ketjun alotuksesta on aikaa mut kokeillaa saisko vastauksia :) 

Olisin kiinnostunut menemään töihin kanadan suomi kotiin mutta englannin kielen taitoni on todella surkea. Jos tahtoisi työskennellä vain suomi kodissa tietyn pätkän tarviiko kieli testi suorittaa? Entäs kuinka paljon itse työssä tarvitsee tuolla osata englantia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Englanninkielen taitoa tarvitaan Suomi-kodissa. Tyokielena on kuitenkin englanti eli sinun pitaa pystya kommunikoimaan henkilokunnan kanssa englanniksi. Asukkaiden kanssa tietysti suomella parjaa. Samoin dokumentointi tapahtuu englanniksi. En ole ollut siella toissa, mutta kaverini oli. Suomenkielista henkilokuntaa ei juuri ole.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Otetaanko Kanadaan helposti töihin ja kuinka helposti rekisteröityminen toimii Kanadassa. Olen itse kiinnostunut lähtemään töihin Torontoon vanhuspuolelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Töitä on ja niihin pääsee jos on rekisteröinti ja luvat kunnossa.

Rekisteröityminen on aikaa ja rahaa vievä prosessi. Itse alotin sh:n rekisteröinti prosessin ja jo ekan hakemuksen lähetys maksaa 650$. Tämä maksu menee Kanadan rekisteriviranomaiselle ilmottautumiseen, jota ilman ei voi hakea rekisteröintiä provinsseihin.

Voin kirjotella tänne lisää kun oma prosessi etenee..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Heippa.

Tavoitteena päästä töihin Kanadaan, seurailen palstaa Remulus, kirjoittelethan miten oma prosessisi etenee. Sairaanhoitajan töitä on vuoden loppuun Suomessa ja tuntuu että jotain uutta on keksittävä vaikka työt täällä jatkuisivatkin. Ontarion sivuja olen katsellut, niissä kohtalaisen selkeät ohjeet mitä tehdä ja missä järjestyksessä, kuitenkin suomalainen linkki ja apu olisi mahtavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Moro!

Tässäpä pieni update omalta osalta. Oma lupaprosessi on tällä hetkellä NNAS:lla menossa.

Eli olen toimittanut koululle, työnantajille sekä Valviralle NNAS:n lomakkeet allekirjoitettuna saatekirjeineen jossa pyydän vahvistamaan tiedot ja lähettämään ne NNAS:lle. Tämä prosessi on tähän mennessä maksanut 650$ ja lisäksi tulee postimaksut ja käsittelykulut koululta ja Valviralta. Koulultahan NNAS vaati koko opintosuunnitelman kurssisisältöineen, eli melkoisen raamatun saivat postittaa.

Kunhan tämä prosessi on ohi, pääsen vasta hakemaan rekisteröitymistä British Columbian provinssiin. Provinssihaun jälkeen edessä olisi matkustus Vancouveriin viikoksi, jossa testataan hoitajien taidot ja kirjoitetaan NCLEX koe. Jos nämäkin suorittaa onnistuneesti niin saa rekisteröinnin. Aikaa tässä prosessi menee vielä kuukausia...Etenkin kun tuo NCLEX koe ei ole sieltä yksinkertaisemmasta päästä ja kovin erilainen kuin meidän tentit.

 

pari linkkiä aiheeseen:

http://www.nnas.ca/ - National Nursing Assesment Service

https://crnbc.ca/Registration/RNApplication/InternationalEN/Pages/Default.aspx - College of Registered Nurses of British Columbia

https://www.healthmatchbc.org/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...
5/27/2016 klo 06.53, Remulus kirjoitti:

Tässäpä pieni update omalta osalta. Oma lupaprosessi on tällä hetkellä NNAS:lla menossa.

Mikäs tilanne nyt? Olisi kiva kuulla vähän lisää!
Itseäni houkuttelisi RPN-hommat Kanadassa, joko BC:ssä tai vaikka Nova Scotiassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Heippa.

Tuoreet kuulumiset kiinnostaa myös täällä. Itse oon töissä staff nursena Skoteissa tällä hetkellä, mutta Brexit pistää pohtimaan vaihtoehtoja ja Kanada ois kyllä ihan top ykkönen. 

Onko tuo NCLEX testi se hoitajien loppukoe mikä kuuluu paikallistenkin hoitajien läpäistä vai onko nää asiat muuttunut vuosien saatossa? Joskus nuorena kun selvittelin Kanadan hommia niin sanottiin että se testi pitää läpäistä mutta materiaaleja tenttiin ei anneta ulkomaille vaan vasta muuton jälkeen - vieläkö tämä pitää paikkansa??

Mut kaikki tieto vastaan otetaan ilolla, joten kirjoitelkaa ihmeessä kaikki mahdollinen inffo. 😊

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...