Jump to content
MAINOS

Ergonomiset ongelmat hoitotyössä


Särki

Recommended Posts

Teen alustavaa tutkimusta hoitotyössä tapahtuvasta työergonomista ja siihen liittyvistä ongelmista. Voisitteko kuvailla työympäristöänne ergonomian näkökulmasta? Millaisia ongelmia siellä on ja mistä ongelmat johtuvat? Millaisia eroja työympäristön ja työtehtävien ergonomialla on? Sana on vapaa!

 

Kiitos jo etukäteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kuka olet, mistä olet, mitä tutkimusta teet, mihin tuloksia käytetään ym. tietoa on asiallista kertoa tällaisen suppean postauksen sijaan. Perus etikettiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka olet, mistä olet, mitä tutkimusta teet, mihin tuloksia käytetään ym. tietoa on asiallista kertoa tällaisen suppean postauksen sijaan. Perus etikettiä.

Olen sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan opiskelija ja tutkin hoitotyössä esiintyviä ergonomian ongelmia ja pyrin pohtimaan niiden edistämistä. Tätä tutkimusta ei julkaista vaan se toimitetaan ainoastaan arvioivalle opettajalle. Kukaan haastatelemani henkilö ei ole tunnistettavissa, enkä myöskään tuo nimimerkkejänne ilmi tutkimuksessa. Haluan käsitellä aihetta ns. "yleisellä tasolla" koska kyseessä on oppimistehtävä, eikä gradu/opinnäytetyö. Tämän tehtävän laajuus on noin 10 sivua mikä kertoo "tutkimuksen" suppeudesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Olen töissä sisätautien osastoilla sisäisenä sijaisena. Olen huomannut että koko ajan potilaat menee huonokuntoisemmaksi, mutta henkilöstöä ei lisätä eikä apuvälineitä saada. Esim. siirtolevyt ja slaidit olisi pop. Joidenkin vuodepotilaiden kohdalla voisi olla jopa ihan asianmukaista käyttää nosturia, mutta sellaista ei löydy. Arjessa ehkä huomaan sen, että kun hoidetaan vuodepotilasta, jostain syystä ei vain saa aikaiseksi säätää sänkyä oikeaan korkeuteen vaan siinä sitten rehkitään millaisessa asennossa sattuu olemaan.

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...