Jump to content
MAINOS

Dokumenttien sähköisellä hallinnalla helpoitusta hoitotyöhön?


salasilakka

Recommended Posts

Olemme selvittämässä erilaisia mahdollisuuksia säästää aikaa ylimääräiseltä dokumenttien pyörittelyltä kehittelemällä erilaisia työkaluja ja tapoja hallita sähköisiä dokumentteja. Itse en ole hoitotyössä ollut, joten kaipaisinkin teidän näkemystänne että voiko tällainen säästää aikaa. Eli meneekö hoitotyössä aikaa hukkaan esim seuraaviin asioihin

-Tulostettujen paperien käsittely

-Erilaisten ohjeiden/dokumenttien etsiminen

-Asiakirjojen lähettely sähköpostilla/verkkolevyllä toisille nähtäväksi/hyväksyttäväksi

Tiedän että sairaanhoitopiireillä skannataan vanhoja dokumentteja jotta niitä olisi helpompi löytää, ja olen myös kuullut järjestelmistä jotka tuottavat raportteja jotka pitää käsipelillä siirtää talteen palvelimille että nämä tallentuvat potilaskertomuksiin. Tuleeko teille mieleen asioita joissa voisi säästää aikaa paperien/dokumenttien pyörittelystä jolloin voisi keskittyä itse hoitotyöhön paremmin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olemme selvittämässä erilaisia mahdollisuuksia säästää aikaa ylimääräiseltä dokumenttien pyörittelyltä kehittelemällä erilaisia työkaluja ja tapoja hallita sähköisiä dokumentteja. Itse en ole hoitotyössä ollut, joten kaipaisinkin teidän näkemystänne että voiko tällainen säästää aikaa. Eli meneekö hoitotyössä aikaa hukkaan esim seuraaviin asioihin

-Tulostettujen paperien käsittely

-Erilaisten ohjeiden/dokumenttien etsiminen

-Asiakirjojen lähettely sähköpostilla/verkkolevyllä toisille nähtäväksi/hyväksyttäväksi

Tiedän että sairaanhoitopiireillä skannataan vanhoja dokumentteja jotta niitä olisi helpompi löytää, ja olen myös kuullut järjestelmistä jotka tuottavat raportteja jotka pitää käsipelillä siirtää talteen palvelimille että nämä tallentuvat potilaskertomuksiin. Tuleeko teille mieleen asioita joissa voisi säästää aikaa paperien/dokumenttien pyörittelystä jolloin voisi keskittyä itse hoitotyöhön paremmin?

Itse en koe että mihinkään noihin menee merkittävästi aikaa. Oikeastaan ainut tiedonsiirto missä menee aikaa on se kun siirrän muistilapulta kontrollien (lämpö, RR, paino yms...) tulokset koneelle. Ne voisi nykytekniikalla jo kirjata suoraan koneelle alunperinkin periaatteessa. Joskaan ajansäästä tässä ei ole massiivinen. Myös jotkin mittaustulokset pitää kirjata moneen paikkaan mikä on minusta täysin turhaa koska sen olisi voinut tehdä ohjelman ominaisuudeksi että se mittaustulos näkyy vaikka joka lehdellä eikä sitä tarvitse erikseen kirjoittaa kaikkialle.

Eikun on toinenkin mihin menee aikaa. Se kun lääkelistan tulostaa ja siihen tekee osaston käytännön mukaiset lisämerkinnät ja alleviivaukset yms. Nekin se kone osaisi ihan varmasti tehdä automaattisesti (tai ainakin niin ettei niitä tarvitse sinne syöttää kuin kerran, nyt nyt pitää käsin tehdä kerran päivässä) jos se ominaisuus olisi sinne tehty.

Ainakin minun työpaikallani nuo kysytyt asiat varmasti koskettavat enemmän osastonsihteeriä kuin sairaanhoitajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...