Jump to content
MAINOS

Muuntokoulutuksen pääsykokeeseen lähtijöitä?


Vieras: Hi-Ski

Recommended Posts

Tervehdys!

Onkos täällä ketään lähdössä Turkuun 19.8 muuntokoulutuksen pääsykokeisiin? Olisi kiva keskustella pääsykokeista, Galenoksesta yms. mikä on muiden mielestä hankalaa, onko kokemuksia aikaisemmista pääsykokeista. Itse kävin Helsingissä toukokuussa pääsykokeissa eikä silloin pääsykokeet tuntuneet kovin vaikeilta, tosin vastaamattakkin jäi parit sivut :-(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tere!

Kyllähän tässä ois tarkoituksena suunnistaa kohti Turun pääsykokeita. Milläs mallilla on lukemiset? Mikä oli toukokuun kokeissa ne vaikeimmat kohdat?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moro!

Mulle oli ehkäpäs vaikeinta se ydinten hajoamissydeemi jossa mies tuli vastaanotolle ja luuli omaavansa säteilysairauden. Jos ois ollut selkeitä ydintenhajoamisvakio- juttuja niin no hätä. Toiseksi aika alkoi loppua pahasti kesken kun tuli alussa tuhlattua aikaa. Elikkä uskon että Turussa kokeet ovat varmasti yhtä vaikeat ellei vaikeammat koska kyseessä on "pilotti" ryhmä. Aikaa on tosi hintsusti jos alkaa miettiä vähänkin epäselviä tehtäviä.

Toiseksi tuli munailtua lopussa kun aloin tarkistella tehtäviä jossa mm. korjasin laktoosin monosakkaridit päin persausta, ekana olin vastannut oikein. Noh, sellastahan tämä. Oon lukenut kolmisen kertaa Galenoksen kannesta kanteen ja nyt alan treenailee tehtäviä.

entäs ite?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Do diin!

Elikkä itse olen lukenut galenoksen pariin otteeseen mutta en ole ylioppilas niin fysiikka/kemia tuottaa rutkasti ongelmaa!!

Jokatapauksessa tulen kokeisiin meni syteen tai saveen!

Jäikö muuten paljoa vajaa, että olisit päässyt sisään tänä vuonna? Oliko sinulla alkupisteitä rutkasti?

Eips muuta tähän hätään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeps!

Itekkin oon vaan peruskoulupohjalla, eli YO-tutkinto puuttuu. Helsingissä tosin on kiintiö Terveydenhuollon tutkinnon suorittaneille kuten muuallakin. Yleensä noin 10% YO-Pohjaisten määrästä, eli n. 6hlöä.

Tietoa pääsykokeiden menestyksestä tulee vasta heinäkuun puolivälin tienoilla. Fysiikka & Kemia on mullakin se heikoin lenkki, mutta lukemalla oppii. Mitään kaavoja ei onneksi tarvi oppia ulkoa vaan pääsykokeissa annetaan liitteinä kolme sivua kaavoja. Eli rutkasti yli tarpeen. Niistä pitää vaan hoksata mitä kaavaa joutuu käyttämään jos tarvis on. Käytännössä siis joutuu kuiteskin opettelemaan kaavat "puoliulkoa". Peruskaavoja esim. voima=massa/pinta-alalla ei tietenkään siellä ole. Vaan vaikeimpia.

Esim. nyt Helsingin kokeissa kysyttiin esim. TT-Lukua jonka kaava löytyy Galenoksesta sivujen 500 jälkeen. Liitemonisteessa oli TT-lukujen kaava joten arvot vaan sijoitti kaavaan ja "vóila". Eli ei ne mitään painajaismaisia laskuja olleet mutta kiire todellakin tuli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

... Niin ja vielä...

Alkupisteitä ei mun ymmärtääkseni tule mitään sieltä Helsingistä koska en oo YO. Turussa taas niitä taitaa tulla koska oon valmistunut 97 ja toisesta erikoistumisesta 2000, lisäksi on 6 vuotta työkokemusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

moro!

Vielä utelen, että onko tämän foorumin käyttäjillä tarkoitusta kokeilla sisäänpääsyä ns.muuntokoulutukseen. Turku 19.8 lähenee.. :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...