Jump to content
MAINOS

Sijaisen sairasloman palkka


Sijaishoitsu

Recommended Posts

Hei. Olen ollut samalla yksityisellä työnantajalla yli kuukauden tuntityöläisenä.

Minulla on aina ennalta määrätyt kolmen viikon työlistat eli en odottele kotona soittoa.

Työpaikallani noudatetaan yksityisen sosiaali-ja terveysalan TESiä.

Saanko TES:n mukaan tässä tilanteessa sairasloman ajalta palkkaa jos toimitan lääkärintodistuksen?

Kiitos. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No ethän sä ole tuntityöläinen jos sulle listat tehdään, sillonhan sä olet määräaikaisessa työsuhteessa. Yksityinen sosiaalialan tes ja terveyspalvelualan tes on kaks erillistä työehtosopimusta joten tarkasta kumpaa teillä noudatetaan. Sosiaalialan tes:n mukaan jos työsuhde kestänyt alle kk niin maksetaan sairastumispv + 9 seuraavaa arkipäivää 50% palkka, 1kk-3v 28 kalenteripäivältä täysi palkka. Terveyspalvelualan tes:in mukaan työuhteen jatkettua 90 kalenteripäivää on oikeus sairausajan palkkaan 28 kalenteripäivältä, mikäli tuo 3 kk ehto ei täyty niin palkanmaksuvelvollisuus työnantajalla on ainoastaan kaksi viikkoa.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asiasta sen enempää nyt taaskaan tietämättä:

Muistakaa rakkaat kollegat pyytää ne työsopimukset kirjallisena ja niin, että itse ymmärrätte kaiken mitä niissä lukee. Silloin ei ole mitään epäselvää saikkujen, kesälomien, tuntimäärien ja työsuhteen jatkon suhteen.

Ps. Minuakin on kusetettu, mutta kyllä siitä sitten ihminen viisastuu ja oppii pitämään puolensa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...