Jump to content
MAINOS

Osittainen hoitovapaa ja palkka


ninsku76

Recommended Posts

Olen vielä äitiyslomalla, mutta keväällä olisi tarkoitus mahdollisesti jäädä osittaiselle hoitovapaalle eli tehdä 30h viikossa. Mitä palkka silloin mahtaa olla?

äitiyslomalle jäädessä minulle maksettiin kolmen kuukauden palkka ja siinä mukana oli "äitiyslomalisä". Tuleeko tähän osittaiseen hoitovapaaseen jotain lisää mukaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Saat palkkaa 78,43% täydestä liksasta. Kelalta voi hakea osittaista hoitorahaa joka on 90e/kk miinus verot. Kela vaatii työnantajalta todistuksen jossa lukee että työaikaa lyhennetty lapsen takia. Mitään muita lisiä ei tule. Jos lapsi on hoidossa on hoitomaksu tietysti vähän pienempi kun hoitopäiviäkin on vähemmän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko työnantajan pakko myöntää osittaista hoitovapaata? Vai onko joitain syitä joiden varjolla työnantajan ei tarvitsisi myöntää poikkeavaa työaikaa?

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko työnantajan pakko myöntää osittaista hoitovapaata? Vai onko joitain syitä joiden varjolla työnantajan ei tarvitsisi myöntää poikkeavaa työaikaa?

Työantajan on pakko myöntää 30t/vko työaika jos lapsi on 1-3v tai eskarissa-tokaluokalla. Jotain säätöä voi olla siinä, pitääkö hakea kerralla kaikki vai saiko sitä kahteen otteeseen tms jatkaa. Kelan sivuilta löytyy faktaa asiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työantajan ei ole TSL:n 4.luvun, 4.§ perusteella pakko myöntää osittaista hoitovapaata. Mutta perusteena voi olla vain se, että ko. vapaasta aiheutuu työpaikan tuotanto - tai palvelutoiminnalle vakavaa haittaa, eli ko. työntekijä olisi täysin korvaamaton ja empä oo vielä nähnyt ketään hoitajaa, jonka työpanosta niin korkealla arvostettaisiin ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse suunnittelen myöskin jääväni keväällä osittaiselle hoitovapaalle, mutta olenkohan sitten työpaikalleni korvaamaton :blink: Saas nähä päästääkö pomo meikäläisen, mutta se aika tyttären kanssa viettäen on täysin korvaamatonta!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...