Jump to content
MAINOS

Betadine: puolesta ja vastaan


PikkuHukka

Recommended Posts

Toiset pitävät kyseistä ainetta suoraan taivaasta jumalan lähettämänä, toiset vihaavat kuin ruttoa. Itse olen lähempänä jälkimmäistä kantaa. Mielestäni se ei suinkaan sovi jokaiseen haavaan ja kynsivallin tulehdukseen (sinkkivoiteellakin saadaan parempia ja kivuttomampia tuloksia nopeammin ja kivuttomammin) saati sitten ihan kaikkeen mihin oon pahimmillaan nähnyt sitä tukittavan... Erittiäin kokeneelta lääkäriltäkin kysyin ja hän oli vähän samaa mieltä, että kaikkeen se ei käy. Pesemiseen hyvin ja mitä haavanhoitoon tulee niin hän sanoi, että sellaiseen haavaan, jossa on bakteereita, mutta joka ei ole vielä tulehtunut (esim. joku pieni tapaturma), ennaltaehkäisemään tulehdusta. Tämän allekirjoitan ja tähän yhdyn... Mutta muuten minulla on lähinnä ikäviä kokemuksia siitä. Voitte siis yhtyä tähän tai yrittää kääntää mun pään kertomalla hyviä esimerkkejä aikaansaaduista ihmeistä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ainakin saksassa ja sveitsissä desinfektioaine #1. Betaseptic (alkoholipohjainen) miellyttävämpi kuin itse Betadine leikkaussalikäytössä. Toimii, mutta en kaipaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...