Jump to content
MAINOS

Töölön tapaturma-asemalle harjoitteluun?


Fiu

Recommended Posts

Tietääkö kukaan, onko AMK (sairaanhoitaja-terveydenhoitaja) puolella mahdollisuus päästä Töölön tapaturma-asemalle harjoitteluun? Ja millainen ko. paikka mahtaa olla harjoittelupaikkana?

Kun sattuu tuo akuuttipuoli kiinnostamaan... Sakuun ja päivystykseen paikat on jo alustavasti sovittu.

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tietääkö kukaan, onko AMK (sairaanhoitaja-terveydenhoitaja) puolella mahdollisuus päästä Töölön tapaturma-asemalle harjoitteluun? Ja millainen ko. paikka mahtaa olla harjoittelupaikkana?

Kun sattuu tuo akuuttipuoli kiinnostamaan... Sakuun ja päivystykseen paikat on jo alustavasti sovittu.

Minä olin lähihoitajaopiskelijana kyseisessä paikassa, mutta homma ei juurikaan eroa, lukuunottamatta sitä, että minulla oli muiden hommien lisäksi kipsaus. Harjoittelupaikkana Töölön tabis on erittäin antoisa paikka - siellä näkee kaikenlaista ja etenkin traumapotilaan (jos kyseisiä sattuu kohdalle) hoito on varsin hyvä nähdä. Sairaanhoitajaopiskelijana pääset vielä vähän enemmänkin mukaan traumapotilaiden kohdalla - lähihoitajaopiskelijat kun lähinnä keskittyvät joko lääkintävaksin tai perushoitajan hommiin.

Opiskelijana Töölössä pääsee kohtalaisen hyvin avustamaan ns. "etupuolella" tehtävissä pientoimenpiteissä (ompelut, paiseiden puhkaisut jne.). Kannattaa siis aktiivisesti pyrkiä kaikkeen mahdolliseen mukaan - yleensä hoitajat ovat vain mielissään, kun heidän ei tarvitse olla itse avustamassa. Kirurgit kyllä sitten kertovat, mitä haluavat ja aika äkkiä asiat oppii.

Leukahuoneeseen kannattaa koittaa päästä ainakin yhdeksi vuoroksi - ovat kyllä aika kausiluontoisia hommia; toisinaan potilaita on jonoksi asti, toisinaan ei ollenkaan.

Kannattaa todellakin hakeutua Töölöön harjoitteluun, jos vain kiinnostaa. Niin, ja Töölön henkilöstöruokalassa on aivan mahtavat sapuskat. ::)

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haa! Kuulostaa ihan minun paikalta  :D!

Mitenkäs muuten henkilökunta suhtautuu tuolla Töölössä opiskelijoihin? Eli saakos siellä millaista ohjausta, jne.  ;D

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haa! Kuulostaa ihan minun paikalta  :D!

Mitenkäs muuten henkilökunta suhtautuu tuolla Töölössä opiskelijoihin? Eli saakos siellä millaista ohjausta, jne.  :P

Homma riippuu pitkälti siitä, kenen ohjattavana olet. Minä sain hyvää kohtelua miltei kaikilta, mutta kuten varmasti kaikkialta, Töölöstäkin löytyy omat mädät omenansa joiden käytös jättää paljon toivomisen varaa. Harjoittelupaikkana oikeasti erittäin hyvä - näki kaikenlaista ja sai välillä jotakin tehdäkin.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ovelta löytyy muutama pirun hyvä vanha vaksi joilta olen oppinut paljon.

Jeps. Kaikki Töölön vanhat vaksit ovat oikeasti todellisia guruja - niin tabiksen kuin OLS:inkin puolella. OLS:ista löytyy se todellinen kantajäärä, jonka pohjalta joku väittää tehdyn lääkintävaksien muotin - Esko. :P

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oiskos muilla kokemuksia?

Onko muuten tuonne Töölöön helppo päästä harjoitteluun (meitillä kun on käytössä tuo jobstep.net -sydeemin, eli työnantajat "valitsevat" harjoittelijat cv:n perusteella).

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...