Jump to content
MAINOS

Opinnäytetyön aihe


ainpaand

Recommended Posts

Kertokaa hyviä opinnäytetyön aiheita! Pitäs joskus valmistua sairaanhoitajaks mut ku ei keksi mitään päättötyön aihetta.. Akuuttihoito kiinnostaa! huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kertokaa hyviä opinnäytetyön aiheita! Pitäs joskus valmistua sairaanhoitajaks mut ku ei keksi mitään päättötyön aihetta.. Akuuttihoito kiinnostaa! huh.gif

Tee tutkimus. Mieluiten kvantitatiivinen (helpompi). Aiheita akuuttihoidossa piisaa. Sanoisin kuitenkin että ainakin rintakipu ja kirjaaminen / raportointi ovat aiheita, joita kannattaa välttää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, kvantitatiivinen on helpompi. Aihe-ehdotelmia vilisee täälläkin, jos menet toisille palstoille. Sittenhän sitä voi mennä kysymään näiltä ko. osastoilta, että mitä he haluaisivat sinun selvittävän. Ihan keksimällä keksittyä aihetta tuskin kannattaa tutkia...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi erittäin hyvä aihe (kröhöm) on minunkin käyttämä elvytyskoulutus, jollaisen tein lähihoitajaksi valmistuessani. Erittäin tarpeellinen ja käytännönläheinen aihe ja varmasti tervetullut esimerkiksi paikassa, jossa teet kenties keikkaa tms.

Yksi suurimmista syistä minulla elvytyskoulutuksen järjestämiseen oli se, että kyseistä taitoa hyvin harvoissa paikoissa tulee niin paljoa harjoiteltua käytännössä, että taito pysyisi jatkuvasti yllä. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää, että koulutusta järjestetään riittävän usein. Niin, siis yleensä todellakin - meillä tosin on viimeisen kahden päivän aikana ollut kolme "tehtävä 00" hälytystä.

God save the king - cause no-one else will!

- Black Adder

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku käytännön läheinen aihe. Ite kävin eilen opinnäytetyöni arvostelun ja numeron kuulemassa. Nyt jos pitäs aloittaa tekisin akuuttiin erikoistuville liikenneonnettomuusharjoituksen palokuntineen ja sakuineen (suhteet ovat tietty hyvä tässä asiassa). Ei välttämättä paha järjestää, käytännön läheinen ja varmasti opettavainen.... Onnea työhösi (huokaa hän... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse tein kaverin kanssa internetsivuston tietyn potilasryhmän akuuttivaiheeseen liittyen eli maallikoille tarkoitetun tietoiskun mitä alkuvaiheessa tapahtuu. tähän liittyen laaja opinnäytetyörapotti. K5 eikä tarvinnu tehdä tutkimuksia.. eli projektityö. se oli helppoa, luovaa ja hauskaa.. tosin raportin kirjoittaminen oli välillä raskasta

jos ketä kiinnostaa käydä tutustumassa noihin sivuihin niin

www.ekarjala.fi  -> sieltä hyvinvoinnin portti --> sieltä "tietoa sydäninfarktipotilaan ensihoidosta"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tee tutkimus. Mieluiten kvantitatiivinen (helpompi). Aiheita akuuttihoidossa piisaa. Sanoisin kuitenkin että ainakin rintakipu ja kirjaaminen / raportointi ovat aiheita, joita kannattaa välttää.

Siis nämähän ovat juuri niitä aiheita, joita kannattaa tutkia, siis kirjaamista ja raportointia. Rintakipuisten osalta sitä on jo tutkittu, joten kannattaa ottaa joku toinen potilasryhmä. Suosittelen lämmöllä.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaa mieltä Cardinan kanssa, kannattaa kysyä osastoilta / poleilta. Minä ja kaverini saatiin aihe akuuttikenttämme osastonhoitajlta, hän halusi tiettyä asiaa tutkittavan ja meistä oli kivempi tehdä sellainen työ jolle oli tilaus, kun joku tuulesta temmattu aihe. Oli kyllä kvalitatiivinen (potilaiden kokemuksia kartoittava), eli vähän hankalampi kai, en tiedä kun en ole kvantitatiivista tehnyt.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain opiskelukaverini kanssa harjoittelusta pyynnön tehdä opinnäytetyö ko. paikkaan. Nyt odotellaan saako kyseinen paikka tehtyä sopimuksen koulun kanssa, meillä kun ei saa itse noin vaan päättää mistä työn tekee. Opinnäytetyöt pitää olla hankkeissa/projekteissa, joista koulu on tehnyt työelämän paikkojen kanssa sopimuksen... :- Toivottavasti onnistuu. Olisi nimittäin tosi kurjaa alkaa tekemään jostain mikä ei ollenkaan kiinnosta, näinkin on joillekin käynyt...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tee tutkimus. Mieluiten kvantitatiivinen (helpompi). Aiheita akuuttihoidossa piisaa. Sanoisin kuitenkin että ainakin rintakipu ja kirjaaminen / raportointi ovat aiheita, joita kannattaa välttää.

Siis nämähän ovat juuri niitä aiheita, joita kannattaa tutkia, siis kirjaamista ja raportointia. Rintakipuisten osalta sitä on jo tutkittu, joten kannattaa ottaa joku toinen potilasryhmä. Suosittelen lämmöllä.

Myöntänet kuitenkin, että suullinen ja kirjallinen raportointi on TODELLA paljon tutkittu aihe ja ongelmat aika kattavasti tiedossa. Eli on melkoinen riski  , että opinnäyte menee luokkaan "nollatutkimukset". Kovin paljon uutta aiheesta tuskin saadaan kaivettua. Ainoa mikä tulee mieleen on sähköiseen eh-kertomukseen liittyvät asiat. Mutta itse kirjaaminen ja sen ongelmat on aika loppuun asti väännetty.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tee tutkimus. Mieluiten kvantitatiivinen (helpompi). Aiheita akuuttihoidossa piisaa. Sanoisin kuitenkin että ainakin rintakipu ja kirjaaminen / raportointi ovat aiheita, joita kannattaa välttää.

Siis nämähän ovat juuri niitä aiheita, joita kannattaa tutkia, siis kirjaamista ja raportointia. Rintakipuisten osalta sitä on jo tutkittu, joten kannattaa ottaa joku toinen potilasryhmä. Suosittelen lämmöllä.

Myöntänet kuitenkin, että suullinen ja kirjallinen raportointi on TODELLA paljon tutkittu aihe ja ongelmat aika kattavasti tiedossa. Eli on melkoinen riski  , että opinnäyte menee luokkaan "nollatutkimukset". Kovin paljon uutta aiheesta tuskin saadaan kaivettua. Ainoa mikä tulee mieleen on sähköiseen eh-kertomukseen liittyvät asiat. Mutta itse kirjaaminen ja sen ongelmat on aika loppuun asti väännetty.

Joo muun hoitotyön puolella kyllä, mutta ei ensihoidon. Tai ehkä opinnäytetasolla, mutta niitä ei ole julkisuudessa. Ainoa ensihoidon kirjaamista tutkiva gradun on tehnyt Raskun Tuija ja juuri rintakipupotilaiden osalta. No, itse näin päädyin nyt tutkimaan juuri ensihoidon kirjaamista. Teen sitä kyllä oppimisen näkökulmasta ja siis oikeastaan tuossa sähköisessä liikutaan, kun puhe on Internet-oppimisalueella tapahtuvasta kirjaamisesta.  ;D

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse tein kaverin kanssa internetsivuston tietyn potilasryhmän akuuttivaiheeseen liittyen eli maallikoille tarkoitetun tietoiskun mitä alkuvaiheessa tapahtuu. tähän liittyen laaja opinnäytetyörapotti. K5 eikä tarvinnu tehdä tutkimuksia.. eli projektityö. se oli helppoa, luovaa ja hauskaa.. tosin raportin kirjoittaminen oli välillä raskasta

jos ketä kiinnostaa käydä tutustumassa noihin sivuihin niin

www.ekarjala.fi  -> sieltä hyvinvoinnin portti --> sieltä "tietoa sydäninfarktipotilaan ensihoidosta"

Niin, se on helppoa, jos osaa ja on motivoitunut.

Projektityöt ja toiminnalliset opinnäytetyöt ovat myös mahdolisia. Eivät ole mitenkään helpompia, mutta ovat erilaisia. Ehkä enempi työelämälähtöisiä?? Edellyttävät myös kirjoittamista, siitä ei pääse eroon, täytyyhän tieto dokumentoida muidenkin käyttöön.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...