Jump to content
MAINOS

Mitä kirjaa suosittelet?


Vieras: motti

Recommended Posts

Mitä kirjaa voisit suositella sairaanhoitajaks opiskelevalle? Onko mitään kirjaa mitä on tullu luettua vielä opiskelujen jälkeenkin? Onko lempi kirjaa (sairaanhoitoon liittyen)?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Sairaanhoitajan käsikirja, kätevä pika apu. Anatomian ja fysiologian kirjat, sisätautikirjat... 

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on jääny muistiin viel ihan kirjojen nimiä kun noita tuntu olevan aika moneen lähtöön :( ? Lähinnä mitkä on just tarkotettu sairaanhoitajille (vaik anatomia,fysiologia..etc..),  eikä esim lääkäreille tai taviksille ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on jääny muistiin viel ihan kirjojen nimiä kun noita tuntu olevan aika moneen lähtöön :( ? Lähinnä mitkä on just tarkotettu sairaanhoitajille (vaik anatomia,fysiologia..etc..),  eikä esim lääkäreille tai taviksille ;D

Vauhkonen - Holström, sisätaudit. Iivanainen ym. Sisätautikirurginen hoito ja hoitotyö.

Niensted ym IFA

Ja nyttemmin luettavana on lääkiksen pääsykoe kirjoja.

niin, no lisäks vielä neurologian ja ensihoidon kirjallisuuttakin jonkin verran, vähemmän nykyään.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on jääny muistiin viel ihan kirjojen nimiä kun noita tuntu olevan aika moneen lähtöön :( ? Lähinnä mitkä on just tarkotettu sairaanhoitajille (vaik anatomia,fysiologia..etc..),  eikä esim lääkäreille tai taviksille ;D

Hei!

Kirjoja, joita minä olen lueskellut ovat. Juhani Peräsalon; Sisätautioppi. Nienstedt, W., Hänninen, O., Arstila, A. & Björkqvist, S. Ihmisen fysiologia ja anatoimia. Eero Tuomen Lääkehoidon opas ja toisinaan olen lukenut Kaija Mannisen Kirurginen hoito -kirjaa.

Tässä on aika kattava teoskokoelma, jonka osaamalla on helpompaa työskennellä ja niistä saa hyvää tukea hoitamiseen. Toki, asiat muuttuvat, varsinkin lääkehoidon osalta ja tulee uusia toimintatapoja, mutta perusasiat ovat kansissa.

Ei nyt muuta kuin kirjaostoksille.... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitten tietty joku pätevä oman erikoisalan kirja kans kouraan.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla löytyy kirjahyllystä: Anatomia&fysiologia,anestesiologia,traumatologia,sairaahoitajan käsikirja, sisätautikirurginen hoitotyö,sisätaudit, sairauksien ehkäisy, kirurgisenhaavan hoito, lääkeopas2004, "lapsikirja", lasten&nuorten hoitotyö,ensihoidon perusteet, ensihoito-opas, meilahden akuuttihoito-opas, akuuttihoito-opas, tehohoito-opas,ensihoidon käsikirja, ensihoidon taskuopas, kivunhoito ja hoitamisen taito... jotain jäi varmaan kirjoittamatta huh.gif

Tiedän, hirvee fiksaatio kirjallisuuteen ;D

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla löytyy kirjahyllystä:

Minun hyllystä löytyy Therapia Fennica 1984 ja Pharmaca Fennica 2001 sekä Nienstedt-Hännisen Fysiologia-Anatomia 1986. Näillä olen pärjännyt kotioloissa ;D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla löytyy kirjahyllystä:

Minun hyllystä löytyy Therapia Fennica 1984 ja Pharmaca Fennica 2001 sekä Nienstedt-Hännisen Fysiologia-Anatomia 1986. Näillä olen pärjännyt kotioloissa ;D

Näin varmasti riittää, mutta mulla on ollut joskus mahdollisuus saada noita kirjoja "erittäin" edullisesti.  Ja liikaahan noita onkin...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teemu: meinasin just sanoo et mistä ihmeestä sä rahat oot noihin hommannu..;D mut sit vastasitki jo.

tekis hirveesti mieli ostaa joitain noist kirjoist, mut ne maksaa vaan niiiiiin paljon..noh, jos jostain löytäis käytettyinä tai jotai..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teemulla ja mulla melkeen samat kirjat näkyy olevan hyllyssä. Joskus ostelin itsekin niitä halvalla poistomyynnistä lääkäripäivillä. Omistan myös erittäin vähän sairaanhoitajaa koskettavia kirjoja, kuten kliininen reseptioppi, mutta se on hyvä kirja, kun opettaa lääkehoitoa jne. Sitten lääkäreille tarkoitetuista kirjoista potilaan tutkiminen on ihan oiva kirja. Sitä olenkin vasta nyt alkanut lukea. Jatkuvan selailun/lukemisen kohteena ovat myös olleet kliininen kardiologia ja anestesiologia, ensihoidon perusteet (kinnusen raamattu), uusi ensihoidon käsikirja, taskuopas, ensihoito-opas Kiitos hoitotason tenttin. Opetuksen merkeissä olen nyt lukenut uudelleen hoitotyön käsikirjaa (?) Iivanainen ym. ja lääkelasku kirjaa ja lääkehoitoa ja ensiapuaopasta. Niillä on hyvin viime aikoina pärjäillyt opetustehtävissä. Myös Ekg se paksu lääkäreille tarkoitettu tuli kerran hankittua ja sitä on tullut lueskeltua.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lukuunottamatta Niested & Hänninen (Ihmisen anatomia ja fysiologia) ja Iivanainen (?) Kirurginen hoitotyö, niin kaikki mun sh-opiskeluaikaiset kirjat ovat jo vanhaa tietoa että siinä mielessä niillä ei ole käyttöä...

Köyhänä opiskelijana myös myin kaikki kirjat eteenpäin. Veteläsuon kirja, Bonsdorffin kirurginen hoitotyö ja Kaalamon lääkelaskut jäi jonnekin hyllyn väliin ja siksi ne edelleenkin on tallessa, ja välillä jopa luen niitä. Vaikka emmä vieläkään muista, että milloin Veteläsuon mukaan pitikään se vesi vaihtaa vuodepesuja tehdessä; oliko se ennen vai jälkeen selän pesun? Ja jos miehelle ei virtsakatetri mene helposti, niin Bonsdorffilla on konsteja, mutta sitäkään en muista, että kumman käden etu- vaiko keskisormi piti työntää ja minne.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: tirlittan

Merck Manual 1970 (?) oli aikoinaan kova sana. SittenTherapia Fennica 1974, kiihkeästi luettu opus, korvasi sen. Noita harmahtavia hoitsukirjoja ei ole säilynyt yhtään.

Nyt tuntuu siltä,että mikä painettavaksi asti ehtii onkin jo vanhentunutta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Merck Manual 1970 (?) oli aikoinaan kova sana. SittenTherapia Fennica 1974, kiihkeästi luettu opus, korvasi sen. Noita harmahtavia hoitsukirjoja ei ole säilynyt yhtään.

Nyt tuntuu siltä,että mikä painettavaksi asti ehtii onkin jo vanhentunutta.

Näin muuten on!

Kirjan tekeminen ja painokuntoon saattaminen on kuitenkin vähintään 2 vuoden tekemisen tulos. Riippuu tietenkin kirjasta, ja siitä tehdääkö ensimmäinen painos vaiko täydennyksiä ensimmäiseen painokseen.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...