Jump to content
MAINOS

Tuhkarokkoa liikkeellä


spärlä

Recommended Posts

MAINOS

Voi Jeesus sentään. Toihan oli normilastentauti vielä 70-luvulla, itsekkin sairastin sen sillon ja se ei ollut kenestäkään mitenkään kummallista.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi Jeesus sentään. Toihan oli normilastentauti vielä 70-luvulla, itsekkin sairastin sen sillon ja se ei ollut kenestäkään mitenkään kummallista.

Tuhkarokko itsessäänhän ei ole paha tauti. Vitsaus on enemmänkin sen jälkitaudit, joihin jonkinmoinen riski on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuttu oli -70 luvun lopulla kuukauden sairaalassa tuhkarokon jälkimainingeista toipumassa, oli 20v silloin. Tuhkarokko on kehitysmaissa tappavimpia lastentauteja ja Euroopassakin siihen tai jälkitauteihin kuolee ihmisiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi Jeesus sentään. Toihan oli normilastentauti vielä 70-luvulla, itsekkin sairastin sen sillon ja se ei ollut kenestäkään mitenkään kummallista.

Joka pentu sairasti tuhkarokon silloin "kun minä olin nuori" (joskus ennen sotia) eikä siitä kukaan mitään mekkalaa pitäny. Oli vain kivaa kun sai olla viikon pois koulusta ja tosi hurjaa kun oli naama täynnä läiskiä :-)

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siihen aikaan mitään meteliä siitä pidettykään, koska oli normaalia silloin, että tietty osuus lapsista ja nuorista (nykyaikaan verrattuna hyvin suuri määrä) kuoli tai vammautui pysyvästi infektiotauteihin. Kun rokotukset on keksitty, niin se ei ole enää normaalia.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siihen aikaan mitään meteliä siitä pidettykään, koska oli normaalia silloin, että tietty osuus lapsista ja nuorista (nykyaikaan verrattuna hyvin suuri määrä) kuoli tai vammautui pysyvästi infektiotauteihin. Kun rokotukset on keksitty, niin se ei ole enää normaalia.

En muista, että kukaan kavereistani olisi kuollut saatika vammautunut pysyvästi. Jos et sitten tarkoittanut minua :nauraa: No joo, voin olla vammautunut enemmän tai vähemmän. Lausahduksella "ennen sotia" en tarkoittanut, että olisin syntynyt ennen sotia, se nyt vain oli semmonen vitsahdus ... Oikeesti ennen sotia varmaan kuoli tai vammautui lapsia infektiotauteihin, siinä olet oikeassa, mutta minä olen "vasta" nelikymppinen.

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No terveyskirjasto ainakin tuntee kuolemia muualta maailmasta:

Tuhkarokkoon kuoli ennen rokotusten aloittamista seitsemän–kahdeksan miljoonaa lasta vuodessa. Edelleen se tappaa vuosittain arviolta miljoona lasta. Tuhkarokolla on myös harvinainen, vakava myöhäismuoto, niin sanottu subakuutti sklerosoiva panenkefaliitti, SSPE.

THL kertoo asiasta näin:

Komplikaatiot

Tuhkarokon komplikaatioita ovat otiitti, pneumonia, laryngo‐trakeobronkiitti ja enkefaliitti. Vakava harvinainen myö‐

häiskomplikaatio on subakuutti sklerosoiva panenkefaliitti (SSPE) eli krooninen etenevä aivojen yleistulehdus, joka

johtaa aina muutamassa vuodessa kuolemaan. Komplikaatioiden vaara on suurin aikuisilla, pikkulapsilla ja im‐

muunipuutteisilla henkilöillä. Monissa kehitysmaissa tuhkarokko on pikkulasten yleisin kuolinsyy. Myös kehittyneissä

maissa on raportoitu kuolemantapauksia.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siihen aikaan mitään meteliä siitä pidettykään, koska oli normaalia silloin, että tietty osuus lapsista ja nuorista (nykyaikaan verrattuna hyvin suuri määrä) kuoli tai vammautui pysyvästi infektiotauteihin. Kun rokotukset on keksitty, niin se ei ole enää normaalia.

En muista, että kukaan kavereistani olisi kuollut saatika vammautunut pysyvästi.

-No ei tule itsellänikään mieleen. Kova kuume taisi olla pahin ongelma muutaman päivän.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se, että itse tai joku kavereista ei kuollut, ei kerro taudin vakavuudesta. Tai sitten vedetään esiin paranoiat lääketehtaiden ja varjohallitusten tilastojen ja rekisterien väärentämisestä, että kaikki saadaan merkittyä mikrosirulla.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siihen aikaan mitään meteliä siitä pidettykään, koska oli normaalia silloin, että tietty osuus lapsista ja nuorista (nykyaikaan verrattuna hyvin suuri määrä) kuoli tai vammautui pysyvästi infektiotauteihin. Kun rokotukset on keksitty, niin se ei ole enää normaalia.

En muista, että kukaan kavereistani olisi kuollut saatika vammautunut pysyvästi. Jos et sitten tarkoittanut minua :nauraa: No joo, voin olla vammautunut enemmän tai vähemmän. Lausahduksella "ennen sotia" en tarkoittanut, että olisin syntynyt ennen sotia, se nyt vain oli semmonen vitsahdus ... Oikeesti ennen sotia varmaan kuoli tai vammautui lapsia infektiotauteihin, siinä olet oikeassa, mutta minä olen "vasta" nelikymppinen.

Minunkaan kavereistani kukaan ei ole kuollut syöpään tai liikenneonnettomuuteen tai vammautunut pysyvästi, mutta ei se estä minua uskomasta, etteikö joku muu olisi voinut kuolla...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Joo, nythän tätä MPR rokotetta siis annetaan muksuille 12kk (ja jos 6kk etiäpäin vauva ja lähdössä matkalle ulkomaille niin heille myös) iässä tän vuoden loppuun. Ja suositus on myös että kaikki 30-50 -vuotiaat aikuiset tarkistais, onko rokotetta saanut tai sairastanut taudin, muuten sitten nappaan itellekin rokote. Eivät onneksi hirveästi ole asiasta infonneet ulospäin, ei oo tullut mitään ryntäystä vastaanotoille :D Tietääkseni..

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

"epidemiologien pahin painajainen"  Ehkä hieman hymyilyttää tällaiset kielikuvat meitä 70-luvulla lapsuutensa eläneitä ja ko. taudinkin sairastaneita.. :)

158 000 ihmistä kuoli tautiin vuonna 2011. Ennen rokotteen keksimistä luku oli miljoonia.

 

Ja jos tommonen hihhulointi yleistyy, samalla mekanismilla meillä on kohta joku polioepidemia. 

 

 

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/thl--tuhkarokko-ei-ole-harmiton-lastentauti/2770096

 

http://yle.fi/uutiset/thln_ylilaakari_rokottamattomuus_voi_johtaa_jo_kitkettyjen_tautien_paluuseen/7050751

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

"epidemiologien pahin painajainen"  Ehkä hieman hymyilyttää tällaiset kielikuvat meitä 70-luvulla lapsuutensa eläneitä ja ko. taudinkin sairastaneita.. :)

158 000 ihmistä kuoli tautiin vuonna 2011. Ennen rokotteen keksimistä luku oli miljoonia.

 

 

70-luvulla sairastui vuosittain 17 000 lasta Suomessa, eikä asiasta pidetty sen suurempaa mekkalaa. Nyt on sairastunut 1 lapsi, ja media pitää tilannetta painajaisena. Eli asiat mittasuhteisiin, vaikka tietyt rokotukset tietysti tärkeitä ovatkin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...