Jump to content
MAINOS

Moponkorjaaja vai kynnenviilaaja?


Vieras: Pölhö

Recommended Posts

MAINOS

Mä oon opiskelijana törmänny harjottelussa sellaseen, et ohjaava sh sanoo, et en minä tiiä, enkä muista...

Hmm, opiskelijat osaavat kyllä ajoittain kysyä jotain sellastakin, jota ohjaava sh ei yksinkertaisesti edes voi tietää... Itsekin olen valitettavasti joutunut vastaamaan, että "en tiedä". Mutta olen kyllä vastauksen sitten jostain yrittäny sille opiskelijalle etsiä.

Joissakin tapauksissa opiskelija voi mielestäni mennä itseensä, sillä monet asiat löytyy suht helposti kirjoista tai netistä, eli sitä omaa tiedonhakutaitoakin tulisi kehittää, eikä keräillä aina kaikkea valmiilta tarjottimilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ainahan voin pohtia potilaan kanssa, onko hän todellakin kipeä vai poistuuko kipu hänen sulkiessaan silmänsä...

Toi oli hyvä! Täytyykin kokeilla lapsiin, kun ei aina tiedä onko koti-ikävää vai mitä kun tropit ei tehoa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen valitettavasti joutunut vastaamaan, että "en tiedä"

Vastaus "en tiedä" osoittaa hoitajalta kypsyyttä ja ammattimaisuutta. Kukaan ei voi tietää kaikkea, jotkut tosin valitettavasti kuvittelevat että se on mahdollista ja nolaavat itsensä yrittämällä venkoilla itsensä pois hankalan kysymyksen aiheuttamasta tilanteesta puhumalla puuta heinää.

Tietää ja muistaa ei nykymaailmassa paljoa tarvitse, pitää vaan osata etsiä ja onkia tarvittava tieto oikealla hetkellä esille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

Itsekin olen valitettavasti joutunut vastaamaan, että "en tiedä"

Vastaus "en tiedä" osoittaa hoitajalta kypsyyttä ja ammattimaisuutta.

...eli olen erittäin ammattimainen ja kypsä. sekä tietämätön. onneksi sitä ei tarvitse yrittää peitellä.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen valitettavasti joutunut vastaamaan, että "en tiedä"

Vastaus "en tiedä" osoittaa hoitajalta kypsyyttä ja ammattimaisuutta. Kukaan ei voi tietää kaikkea, jotkut tosin valitettavasti kuvittelevat että se on mahdollista ja nolaavat itsensä yrittämällä venkoilla itsensä pois hankalan kysymyksen aiheuttamasta tilanteesta puhumalla puuta heinää.

Tietää ja muistaa ei nykymaailmassa paljoa tarvitse, pitää vaan osata etsiä ja onkia tarvittava tieto oikealla hetkellä esille.

Tämä on totta. Olen joskus koettanut selvittää tätä opiskelijoilleni. Puhuttiin yhteiskuntaosaamisen tunneilla kunnallisvaaleista. Siellä oli yksi ehdokas yhdestä pienestä puolueesta, josta en ollut koskaan edes kuullut. Kohtuullisella hakemisella en mitään erityistä vaaliohjelmaa löytänyt netistä ja sitten yksi opiskeljia sitä kysyy. Kerron, etten kyllä tiedä. Opiskelija sanoo: "Et sä voi sitten opettaa, jos et sä tiedä. Opettajan pitää tietää." No, kehoitin ystävällisesti, josko tämä opiskelija osaisi paremmin löytää tietoa aiheesta ja kertoisi sitten meille muille, kun itse en asiasta tietoa oikein löytänyt. Mutta eihän se sopinut opiskelijalle. Siis musta opettajakin saa sanoa, etten tiedä. Varsinkin tollasessa asiassa, mikä ei opetuksen kannalta ole kauhean olleellista. Eri asia olisi sanoa, että en tiedä mitkä ne ovat ne ihmisen normaalit verenpaineet.

Toisaalta itse olen sitten ensimmäisten työpäivieni oppinut yhden tärkeän asian: MITÄ ENEMMÄN TIETÄÄ, SEN VÄHEMMÄN TIETÄÄ . Kyllä muistuu mieleen ensimmäinen työpaikka ja se into millä kaikkea teki vaikkei aina osannutkaan tai ei sitä ainakaan mitäs sitten, jos kaikki ei menekään niin kuin pitäisi. Esim. morfiini aiheuttaa jonkun hengenvaarallisen reaktion tai vaikkapa se elvytyspotilas herääkin henkiin. Onneksi järki on tullut pikkuhiljaa päähän.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon opiskelijana törmänny harjottelussa sellaseen, et ohjaava sh sanoo, et en minä tiiä, enkä muista...

Joissakin tapauksissa opiskelija voi mielestäni mennä itseensä, sillä monet asiat löytyy suht helposti kirjoista tai netistä, eli sitä omaa tiedonhakutaitoakin tulisi kehittää, eikä keräillä aina kaikkea valmiilta tarjottimilta.

mä en nyt tarkottanu sitä, et opiskelijan ei tarvis yhtään mitään itse lukea, vaan sitä, että opiskelija on oikeutettu saamaan ohjausta ja ohjaajan on osattava ainakin yksinkertaisiin kysymyksiin vastata.. Tottakai opiskelija ottaa asioista selvää niin kirjoista kuin internetistä.. mutta niitä ei valitettavasti ole välttämättä sillä hetkellä lähettyvillä kun asian haluaisi tietää... tottakai sitä sillon kysyy ohjaajalta!  Sain tekstistäsi sen käsityksen ettet itse opiskelu aikana ole kysynyt mitään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...