Jump to content
MAINOS

harjoittelut ja opintotuki?


Vieras: lintu

Recommended Posts

Olen hakemassa työni ohella tapahtuvaan sairaanhoitajakoulutukseen. Ihmetyttää vaan se, miten turvaan toimeentuloni pitkillä (jopa 18 vkon) harjoittelujaksoilla, kun en voi silloin luonnollisestikaan toimia palkkatyössäni. Onko vaan tyydyttävä opintotukeen? Miten teillä muilla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä luin sairaanhoitajaksi nuorisopuolella ja melkein koko ajan kävin duunissa samalla. Se on vaan niin että 'pakko painaa pitkää päivää' ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opintotuella ja satunnaisella työnteolla sitä toimeen tultiin, nuorisopuolella opiskelin. Nyt kun on päässyt työelämään mukaan, niin sitä oikein ihmettelee tätä yletöntä rahamäärää joka on joka kuukausi käytettävissä... ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta tuokin...itse olen kyllä myös sitä mieltä, että kaikki menee, mitä tuleekin. Jotenkin vaan pelottaa, kun on asuntolainat ja muut "pakolliset".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta tuokin...itse olen kyllä myös sitä mieltä, että kaikki menee, mitä tuleekin. Jotenkin vaan pelottaa, kun on asuntolainat ja muut "pakolliset".

Niippä tiedän tunteen, mutta itse ajattelin että tää on vain väliaikaista etc. Ja nyt kaikki on ohi ja edelleen kaikki mitä tulee menee samantien verottajalle ja pankille.  cry.png 

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen hakemassa työni ohella tapahtuvaan sairaanhoitajakoulutukseen. Ihmetyttää vaan se, miten turvaan toimeentuloni pitkillä (jopa 18 vkon) harjoittelujaksoilla, kun en voi silloin luonnollisestikaan toimia palkkatyössäni. Onko vaan tyydyttävä opintotukeen? Miten teillä muilla?

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen hakemassa työni ohella tapahtuvaan sairaanhoitajakoulutukseen. Ihmetyttää vaan se, miten turvaan toimeentuloni pitkillä (jopa 18 vkon) harjoittelujaksoilla, kun en voi silloin luonnollisestikaan toimia palkkatyössäni. Onko vaan tyydyttävä opintotukeen? Miten teillä muilla?

siis missä harjoitellaan putkeen 4 ja 1/2kk?

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen kanssa hakenu sh/amk koulutukseen joka tapahtuu työn ohella. Olen kysellyt ja haastatellut niitä jotka ovat tai juuri valmistuvat ko koulutuksesta niin kyllä ainaki meille ns pitkänlinjan työn tekijöille annetaan mahdollisuus tehä noita harjoitteluja jopa omassa työyksikössä eli sieltä saa noita viikkoja kulutettua eihän se muuten ole oikein kannattavaa ku on juuri laitettu talo ja 2 kersaa ja kolmas tekeytymassä joten on minun mielestä ihan hyvä että saa noita harjoitteluja kuitattua tuollalailla pois, tietysti kyllä ymmärrän että osa harjoittelusta on käytävä ihan prikulleen mutta sekin on vain järjestely kysymys sekä työnantajan ja harjoittelupaikan valillä sopii vuorot silleen et voi tehä sekä työt että harjoittelut luulen että se onnistuu koska ainaki muilla se on onnistunut mutta kyllä se kysyy pitkää pinnaa mutta lopussa kiitos seisoo ku on sh paprut taskussa :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllä ainaki meille ns pitkänlinjan työn tekijöille annetaan mahdollisuus tehä noita harjoitteluja jopa omassa työyksikössä

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itse aloitin 2 vuotta sitten opinnot sairaanhoitajan tutkintoon tähdäten AmK:ssa. Pääsyvaatimuksena oli vähintään 5 vuoden työkokemus (itselläni 18v).J uttua mainostettiin ensin "muuntokoulutuksena" ja "työn ohella kouluttautumisena". Ja paskan tikut!!!

Ensimmäinen ½ vuotta meni tyyliin 5 pv viikossa töissä, 2 koulussa... osan perushoidon harjoittelusta sain tehdä omassa työpaikassa(eri yksikössä) palkallisena. Siinä sitten näytit, että osaat syöttää ja pestä... Sisätautien ja kirran jaksot oli täysi mahdottomuus hoitaa työn ohella... jotkut meidän ryhmästä kyllä tekivät senkin...  Itse jäin opintovapaalle ja hain koulutusrahastolta aikuiskoulutustukea. Keikkahommaa siinä kun tekee, niin persnettoa ei kauheasti tule. 

Varoituksen sana vaan tuosta työn ohella opiskelusta: vaatii älytöntä motivaatiota vetää homma läpi!  Tsemppiä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...