Jump to content
MAINOS

Eteva työnantajana


pikkumyy09

Recommended Posts

MAINOS
No jos seuraat MOL-sivustoa, niin huomaat, että Etevalla jatkuvasti paikkoja auki. Eiköhän se jo kerro tarpeeksi!

Kertooko tämä työnantajasta vai työn vaativuudesta? Josko Rimeralla olisi antaa tarkennusta tähän, esim omakohtaista tietoa? Sen tiedän itse, että kehitysvammahuollon työntekijöilta vaaditaan paljon jaksamisen eteen. Hatunnosto jo ajatukselle, että aikoo alalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Itse olen töissä ko. firmassa ja olen tehnyt kehitysvammahoitotyötä iäisyyden jo ennen kuin Eteva syntyi Pääjärven kuntayhtymän ja UEP:n yhdistyessä.

Itse kehitysvammasiten parissa työskentely on vaativaa, monipuolista ja välillä jopa hauskaa. Eteva perustaa nyt jatkuvasti uusia asumisyksiköitä koska vanha laitos Kanta-Hämeessä hajautetaan, tästä johtuu MOL:n sivujen ahkera käyttö.

Tule pikkumyy rohkeasti kokeilemaan! Asuinyksiköt ovat todellakin erilaisia, johtuen asukkaista. Saa valita haluaako hoidolliseen tai mieleterveyspuolen yksikköön ja kaikenlaista siitä väliltä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kiitokset vastauksista! taidan laittaa Etevalle hakemusta ja lähteä kokeilemaan, koska kiinnostusta ja uuden oppisen halua löytyy! Hyvää viikonloppua teille kaikille! Ja kevään odotusta näin pakkasten keskellä! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jos seuraat MOL-sivustoa, niin huomaat, että Etevalla jatkuvasti paikkoja auki. Eiköhän se jo kerro tarpeeksi!

Ei se välttämättä tässä tapauksessa kerro mitään. Vammaisten hoidossa on ymmärtääkseni jatkuva työvoimapula vähän joka puolella, ala on ehkä pelottava ja vieras, ei vetovoimainen. Silti ainakin Helsingissä vaikka toki lähtijöitäkin on (mm. tutun "ei tarpeeksi työvoimaa -> raskaampaa niille jotka ovat töissä" -kierteen vuoksi) niin on myös paljon ihmisiä jotka ovat samassa paikassa pitkään, ja vaihtavat vaihtelua kaivatessaan vain uuteen yksikköön samassa organisaatiossa.

Etevasta en kylläkään tiedä mitään (Helsingillä oma vammaishuollon organisaatio), kommentoin vain yleisellä tasolla :-)

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kuten jo edellä on todettu, on Eteva iso kokonaisuus, jonka palveluksessa on pitkäaikaisesti lähes 1500 henkilöä, valtaosa hoitajan tai ohjaajan nimikkeellä. Paikkojakin on monenlaisia, on ryhmäkoteja, joissa työskentely on hyvin haastavaa, jopa hyvinkin rankkaa, erityisesti autismipuolella. Paljon paikan henki on kiinni myös esimiehestä, jos on hyvä esimies, joka pystyy kokoamaan hyvän joukon ammattilaisia yhdeksi kokonaisuudeksi, voi lopputuloksena olla mainio työpaikka, johon on ilo saapua. Toisinkin voi käydä ja silloin vaihtuvuus on suurta ja ilmapiiri huono. Omassa työpisteessäni henki on erinomainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 vuotta myöhemmin...

Omat kokemukset ainakin vain positiivisia Etevasta, suosittelen lähtemään rohkeasti katselemaan yksiköitä (eroja varmasti on, noin niin kuin työyhteisön hengessä lähinnä). Onhan siinä iso ero teetkö hommia autismiyksikössä vai sellaisessa jossa on työtoiminnassa päivittäin käyviä, hyvin toimintakykyisiä, asukkaita. Mutta se itselle sopivin paikkahan löytyy vaan kokeilemalla! Kehitysvammapuoli osaa olla raskas, mutta myös antoisa ja opettavainen, itse viihdyn sillä kentällä. :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Nostan vanhaa ketjua. Vähän myös mietitytti Eteva työnantajana, mutta lähdin kokeilemaan kun vakituista paikkaa tarjottiin kehitysvammapuolelle. 

 

Aikaisempi kokemukseni liikuntavammaisista, joten kehitysvammapuoli aika vieras. Nyt kun olen jonkun aikaa duunissa ollut niin olen kyllä tykännyt! Asiakkaat ovat olla raskaita, mutta missä työssä ei? :) Työkaverit ja esimies mukavia ja reiluja ainakin omassa yksikössäni. Palkka on parempi mitä edellisessä yksityisessä paikassa. 

 

Suosittelen kokeilemaan! Äkkiä sitä oppii talon tavoille :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Talvitakki

Hienoa! Itse siirryin psyk. puolelta kehitysvammapuolelle ja olen tykannyt.Vanha jäääräkin voi oppia uutta.Reippaasti vain heittäytymään ja olemaan aktiivinen.Itseään ja osaamistaan sekä varsinkin kiinnostustaan pitää markkinoida.Sitä arvostetaan .Te- keskuksen armoille ei pidä jäädä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
14.1.2011 klo 05.08, rimera kirjoitti:

No jos seuraat MOL-sivustoa, niin huomaat, että Etevalla jatkuvasti paikkoja auki. Eiköhän se jo kerro tarpeeksi!

Näinhän sitä sanotaan, mutta suuressa talossa voi olla suurta normaalia vaihtuvuuttakin. Olen tavannut paljon etevalaisia, jotka ovat olleet hommissaan 10-15 vuotta ja ovat kertoneet viihtyvänsä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tuumasta toimeen
7 tuntia sitten, Leevi kirjoitti:

Näinhän sitä sanotaan, mutta suuressa talossa voi olla suurta normaalia vaihtuvuuttakin. Olen tavannut paljon etevalaisia, jotka ovat olleet hommissaan 10-15 vuotta ja ovat kertoneet viihtyvänsä. 

Yksi viihtyy yhdessä ja toinen toisessa.Etevan paikat ovat varmaankin mielenkiintoisia.Erityisosaamista pitää olla. Asiakkaiden kirjo laaja. Vaihtoehtoiset kommunikaatiotavat hallussa.Valmiutta kohdata psyykkisesti oireilevia.Autismin tuntemusta jne jne

Keikalle ja tutustumaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Vuosikymmen katseltu

Etevalla tänään??  Jokseenkin tuntuu, että nyt tämä laiva on uppoamassa.  Fiksut, osaavat erityisosaajat lähtevät pois, tilalle tulee ketä tulee tai ei tule.  Useinmiten ei tule. Johtoporrasta on täysin tietoisesti etäännytetty työntekijöistä, yhden palvelupäällikön vastuulla on useampia yksiköitä.  Muutoinkin tehdään/runnotaan työntekijätasolle nyt isoja muutoksia, joiden ainoa tarkoitus tuntuu olevan säästöt ja erilaisten yksiköiden samaistaminen, jopa laitostaminen.  Vaikka kauniisiin sanoihin tasa-arvosta (tasapäistämisestä) puetaan. Asiantuntijapuolella on paljon hyviä/taitavia tyyppejä, mutta yhä enemmän myös niitä jotka eivät osaa ja halua kuunnella ohjaajatasoisia työntekijöitä asiakkaan asioissa, vaikka nämä useinmiten tuntevat asiakkaan parhaiten (poislukien läheiset). Sitten mennään taas perse edellä puuhun, monta kertaa. Itse olen alani valinnut ja periaattessa täysin unelmaduunissani, mutta nämä jatkuvat organisaatiomuutokset, vaihtuvat pomot, tuen puute, väkivalta ja ohjaajien totaalialiarvostus saa nyt katselemaan muita hommia. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...