Jump to content
MAINOS

Aikuis opiskelija


Vieras: iso-p

Recommended Posts

Terve!

Olen tahkonnut AMK:ssa nuoriso asteella nyt tämän syksyn. Koulun käynti tuntuu kuin hakkais päätä seinään. Nyt ajatuksenani olisi hakea aikuis puolelle! Kysyisinkin onko kellään kokemusta aikuispuolesta ja suositteleeko sitä? huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse aikuisopiskelijana voin sanoa että moni asia on helpompaa kun koko ryhmä on aikuisia...

Olen opiskellut aikuisryhmässä sekä "aikuisena" nuorisoryhmässä ja eroa on!

En rupea tässä nyt erittelemään mutta oma henk.koht mielipiteeni on se että aikuisryhmässä opiskelu on jotenkin rennompaa ja ryhmän tuki on omaa luokkaansa!!

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut opiskelijana monessakin aikuisryhmässä. Kaikki ovat olleet tosi erillaisia. Yhdessä ryhmässä meillä oli 6 "taistelukalkkunaa". Kukaan ei olis saanut pärjätä eikä pärjännytkään ilman, että joutui heidän silmätikukseen. Varsinainen sitruunakerho, huh!!!!  Toisessa ryhmässä oli tosi jees-meininki, vaikka minäkin menin kesken kaiken äitiyslomalta. Kaikkien ammattitaito tunnustettiin riippumattamatta miltä alueelta työkokemus oli. Ja sit on näitä ohikulkuryhmiä, että "opi tai ole oppimatta, mutta anna muiden oppia", missä kukaan ei oikein tunne ketään. Pajon riippuu siitä, kuka saa ryhmän "johtajuuden", mitä ryhmässä arvostetaan jne. eli ryhmäkulttuurista millainen ryhmästä muodostuu. Ja jokainen omalla panoksellaan vaikuttaa tähän.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut opiskelijana monessakin aikuisryhmässä. Kaikki ovat olleet tosi erillaisia. Yhdessä ryhmässä meillä oli 6 "taistelukalkkunaa". Kukaan ei olis saanut pärjätä eikä pärjännytkään ilman, että joutui heidän silmätikukseen. Varsinainen sitruunakerho, huh!!!!  Toisessa ryhmässä oli tosi jees-meininki, vaikka minäkin menin kesken kaiken äitiyslomalta. Kaikkien ammattitaito tunnustettiin riippumattamatta miltä alueelta työkokemus oli. Ja sit on näitä ohikulkuryhmiä, että "opi tai ole oppimatta, mutta anna muiden oppia", missä kukaan ei oikein tunne ketään. Pajon riippuu siitä, kuka saa ryhmän "johtajuuden", mitä ryhmässä arvostetaan jne. eli ryhmäkulttuurista millainen ryhmästä muodostuu. Ja jokainen omalla panoksellaan vaikuttaa tähän.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näissä on ollut mukana myös psykiatriseen hoitotyön suuntautuneita tyyppejä! Ja niissäkin on sairasta porukkaa. Ei mitenkään suojaa noin niiku toi suuntautumis/erikoistumislinja miltään mielenvikaisuudelta, mut voipi olla ett sairaudentunto häviää.... ja monihan hoitaa itseään suuntautumalla psykiatriseen hoitotyöhön (en sano "puolelle", koska sellaisia "puolia" ei ole olemassakaan muuta kuin noitten "puolien" puheissa).

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mitenkään suojaa noin niiku toi suuntautumis/erikoistumislinja miltään mielenvikaisuudelta, mut voipi olla ett sairaudentunto häviää.... ja monihan hoitaa itseään suuntautumalla psykiatriseen hoitotyöhön (en sano "puolelle", koska sellaisia "puolia" ei ole olemassakaan muuta kuin noitten "puolien" puheissa).

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika äkkiä tämäkin saatiin käännettyä erikoistumisvaihtoehtojen paremmuuskeskusteluksi

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika äkkiä tämäkin saatiin käännettyä erikoistumisvaihtoehtojen paremmuuskeskusteluksi

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin keskustelu on kiivasta.... 8)!! Kuinkas HOPS tehtiinkö ja kuinka toteutui? Luettiinko hyväksi aikaisempi koulutus ja työkokemus? Pakollisia tunteja vai omin nokkineen opiskelua? Työharjoittelut kuinkas ne menee aikuis opiskelijalla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

ja monihan hoitaa itseään suuntautumalla psykiatriseen hoitotyöhön (en sano "puolelle", koska sellaisia "puolia" ei ole olemassakaan muuta kuin noitten "puolien" puheissa).

Tosta taytyy olla joku hoitotieteellinen tutkimus, kun sen noin ilmaiset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika äkkiä tämäkin saatiin käännettyä erikoistumisvaihtoehtojen paremmuuskeskusteluksi

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja monihan hoitaa itseään suuntautumalla psykiatriseen hoitotyöhön (en sano "puolelle", koska sellaisia "puolia" ei ole olemassakaan muuta kuin noitten "puolien" puheissa).

Tosta taytyy olla joku hoitotieteellinen tutkimus, kun sen noin ilmaiset.

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin keskustelu on kiivasta.... 8)!! Kuinkas HOPS tehtiinkö ja kuinka toteutui? Luettiinko hyväksi aikaisempi koulutus ja työkokemus? Pakollisia tunteja vai omin nokkineen opiskelua? Työharjoittelut kuinkas ne menee aikuis opiskelijalla?

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

ja monihan hoitaa itseään suuntautumalla psykiatriseen hoitotyöhön

Tarkoitin lähinnä tuota lausetta. Ja sähän olet opettaja?  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, joo... ehkä mäkin nyt lankesin tähän yleistyksen helmasyntiin mihin moni muukin täällä (ja se EI ole hyvä syy!!!)...

"moni" ei tarkota samaa kuin "kaikki"... ja mä EN ole asenteellinen (kösitin, että juuri tästä sä olet huolissasi??) tai jos jossain suhteessa olen, niin enhän mä niitä asenteita työssäni tuo esille (tähän auttaa esim. työnohjaus, että tunnistaa omat asenteensa). Esim.  gynen os:lla töissä ollessani en kaakattunut, että abortti on hirveä asia (sekä naiselle että ihmistaimelle), vaan tein työni ja yritin tukea naisia läpi tuon jutun. Siis isona tyttönä osaan pitää mölyt mahassani työtilanteissa. Sitä paitsi en ole koskaan ihmisten kanssa tekemisissä olessani kovin ehdoton, että se on just näin ja kaikkien kohdalla. Don´t cry anymore!  :)

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HOPS tehtiin ja hyväksiluettiin kaikki mitä pitikin. Harjoitteluissa kohdeltiin hyvin.

Murphyn laki ruokailusta ensihoitajille: Kaikki hälytykset odottavat kunnes saat ruokalautasen eteesi!

Johtopäätös: onnettomuuksia sattuisi vähemmän jos ensihoitajat eivät koskaan söisi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt on Laureassa haku aikuispuolelle:

Koulutusohjelman nimi

  Hoitotyön koulutusohjelma

 

Tutkinnon laajuus

140 ov

Tutkintonimike

Sairaanhoitaja, AMK

Suuntautumisvaihtoehto

Hoitotyön suuntautumisvaihtoehto

Tutkinnon nimi

Sosiaali-, terveys- ja liikunta-alan amk €â€œtutkinto

Pohjakoulutus

Terveysalan II-asteen tutkinto tai muun alan opisto-, amk- tai korkeakouluopintoja

Hyväksiluku

-

Opiskelupaikka

Lohja-instituutti

Opiskeluaika

2,5 €â€œ 3,5 vuotta

Koulutus alkaa

10.1.2005

Sisältö

Koulutusohjelmasta valmistuu sairaanhoitajia, jotka oman alansa asiantuntijoina toimivat hoitotyön ja työelämän kehittäjinä muuttuvissa toimintaympäristöissä sekä kehittävät jatkuvasti ammatillista osaamistaan. Keskeisenä sisältönä ovat terveyden edistäminen, ikääntyvän ja aikuisen hoitotyö tai mielenterveystyö, yrittäjyys, tutkimus- ja kehittämistoiminta, opinnäytetyö sekä tiedonhankintaan liittyvät ja kieliopinnot. Opiskelija hankkii vahvat hoitotyön valmiudet ja syventää osaamistaan hoitotyön auttamismenetelmistä ja toimintatavoista eri toimintaympäristöissä ja tilanteissa aikuisen hoitotyössä tai mielenterveystyössä. Koulutusohjelmasta valmistunut voi toimia hoitotyön asiantuntijana julkisella ja yksityisellä sektorilla sekä yrittäjänä.

Valintaperusteet

Tutkintotodistukset, työkokemus, muut opinnot ja valintakoe

Hakuaika

27.9. €â€œ 15.10.2004

Hakuohjeet Hakulomakkeen saa osoitteesta www.laurea.fi/Haku Laureaan ja Laurean hakutoimistosta.

Hakemuksen palautusosoite:

Laurea-ammattikorkeakoulu, Hakutoimisto, Vanha maantie 9, 02650 Espoo

Hakuun liittyvät lisätiedot

hakutoimisto@laurea.fi tai puh. 0205 787 490

Koulutuksen sisältöön liittyvät lisätiedot

aulikki.tikkanen@laurea.fi, 040 830 6148

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...